Spring naar bijdragen

Woensdag 10 Februari 2009


bohemia

Aanbevolen berichten

Hier ook een met goede zin na bijna het klokje rond te hebben geslapen. Gisterenavond op de bank in slaap gevallen...voor mij een teken dat ik het rustig(er) aan moet doen. De diazepam zorgt er wel voor dat ik eraan toe kan geven als ik moe ben, wordt niet onrustig van binnen.
Heb vandaag eigenlijk een druk programma waarvan ik de therapie heb afgezegd; begint om 10 uur....vanmiddag toneel en vanavond eters wat ik niet wil en kan uitstellen...is een familiekwestie mee gemoeid die eens uitgepraat moet worden, sleept al jaren. Gaat niet over mij en ik wil niet tussen de partijen gaan staan maar er wordt een reunie georganiseerd waarbij 'het andere zwarte schaap' van de familie is uitgenodigd maar daar zal toch echt een gesprek aan vooraf moeten gaan.

Een van mijn zussen en zwager wordt al jarenlang verstoten....kwestie van wantrouwen over hoe een financiële kwestie is verlopen...heeft met de erfenis te maken. Vreselijke rel geweest toen waarvan hun onterecht de dupe zijn geworden. Kan er verder niet op ingaan.
Aangezien communiceren nooit een sterke kant is geweest binnen de familie....hebben we ook nooit geleerd trouwens, van onze ouders.... suddert dat maar door. Er zijn wel contacten geweest eerder maar dan wordt er net gedaan of er niets gebeurd is, waarop nu dus out of the blue een uitnodiging is gevolgd.
Vooral mijn zwager is diep gekwetst vanwege het wantrouwen toen en houdt zijn poot stijf...hij wil niets met de rest te maken hebben. Voor mijn zus ligt dat wat anders het zijn tenslotte haar zussen, voorheen zijn ze vaak met elkaar opgetrokken maar ze staat achter haar man. Dilemma.

Voorstel: kijk elkaar in de ogen en vertel nu eens wat je werkelijk op je hart hebt en LUISTER eens naar elkaar en laat elkaar uitpraten. Was toen blijkbaar niet mogelijk. We zijn nu een paar jaar verder...er hoeven geen oude koeien uit de sloot gehaald te worden maar heb respect voor elkaars gevoelens en probeer er een punt achter te zetten. Maar ja, egootjes :angry:
Voor mij makkelijk gezegd. Voel me betrokken want heb zowel met beide kampen veel contact gehad de laatste jaren; eerdere lijmpoging mislukte volkomen.
We zullen zien, het is niet aan mij om dit op te lossen maar aangezien ik veel respect heb gewonnen de laatste jaren bij beide partijen op het vlak van eerlijkheid (heb veel over mezelf en mijn tekortkomingen verteld) en er emotioneel boven kan staan wil ik als mediator optreden. Toch een heel aangaan maar ik ga het niet uit de weg...hopelijk volgt dan een hernieuwde lijmpoging, het liefst met secondenlijm :P
Voel me sterk genoeg om als arbiter op te treden....naar mij wordt immers tegenwoordig wél geluisterd, een hele overwinning. Tsja, kakelende kippen...probeer daar maar eens tussen te komen, vroeger hield ik gewoon mijn mond dicht....was geen beginnen aan :D

We zullen zien. Enfin, komt erop neer dat ik de therapiesessie van vanmorgen naar vanavond heb verschoven ;)
Wish me luck! Ga dus eerst met mijn zwager en zus praten en lekker koken als voorafje.
Zo eens boodschappen doen en alvast wat voorbereiden.

Eerst hier nog effe bijlezen en jullie alvast goedemorgen wensen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 190
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pip, rust nog even lekker uit meid.
Het heeft tijd nodig!

Structuur? Zolang ik maar blijf rennen..
Hond mocht mee aan de jaaglijn.
Moet iets verzinnen als een tuigje van zacht materiaal
waar ik een relatief korte lijn aan kan doen.
Ze loopt prima naast. Maar het is zo'n geknoop met die
riem. Van leer met metalen ringen. Dat voel je toch de hele tijd.

Har poeh! Dat lijkt me niet niks. Jij zit er als een soort mediator bij,
als ik het goed lees? Succes vandaag!

Orleando, haal maar snel die refusal. Brengt weer even rust als je weet
dat er genoeg is. En blijven slikken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, het zou goed zijn, als jullie er vandaag samen uit zouden komen. Er in ieder geval over praten is al een goed begin.

Marjo, wij hebben een hond van pakweg 60 kilo...die laat mij dus uit. Wel een lief beest, maar beresterk!
Gaat het weer met jou? Laat je niet teveel opjagen (ook niet door jezelf), want je loopt jezelf nog voorbij. Refusal heb ik nog t/m zondag. Ik zie de arts 1 x per maand en krijg ook voor een maand refusal mee. Slik trouw elke ochtend bij het ontbijt, zodat ik niet kan drinken.
De trek trouwens weggespoeld dmv mijn haar te wassen. Lekker tutten onder de douche, bodylotion enz. Voel me dan weer fris en dat helpt wel. Vraag e wel af, hoe lang het duurt voodat die gremlins doorkrijgen, dat ze toch echt ongewenste visite zijn...heeft tijd nodig, ik weet het. Maar soms wil ik sneller!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb niet zoveel last van (gebrek aan ?) structuur. Dat gaat hier allemaal prima. Meer moeite de zgn. leegte op te vullen nu ik niet meer drink. Kan dan m'n draai niet vinden en word erg onrustig. En juist dan krijg ik die trek te gaan drinken. Vandaar dat ik afleiding ga zoeken of domweg iets ga doen, zodat het trekmoment wegebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morguh Marjo, weer lekker gerend? Orleando, de refusal, die ik nog steeds slik geeft me rust. Heeft totaal geen bijwerkingen...nou ja 1tje dan, ik kán niet drinken :D Maar ik hoef ook niet, totaal niet mee bezig.
Tasseke...zozo, hard gewerkt! Maar een huis, tuin en keuken vrouw wordt jij nooit volgens mij...met die sokken in je pumps :P

Bohemia, heb je al overwogen om medicijnen te slikken? Ten eerste voor de trek... Campral meen ik en refusal als je geheel droog wilt blijven staan. Goed dat je een poging hebt ondernomen om naar de AA te gaan, hopelijk tref je een groep die bij je past. En is psychische hulp voor je haast onbetaalbaar? Lijkt me dat je wat uit hebt te praten met een psych.. drinken doe je niet zomaar. Moet de eerste alkie met een goed verstand nog tegenkomen die alleen maar drinkt om het drinken....uiteindelijk doe je dat wel als de drank je helemaal in zijn greep heeft maar je zoekt hulp en herkenning, dat is een belangrijke stap! Lijkt me stug dat er daar totaal geen mogelijkheden voor je zijn.
Je bent ondernemer toch? Een doorbijtertje? Inventief, assertief...resource full? Eigenschappen die je goed kunt gebruiken om van de drank af te komen. Succes! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahaha,

gremlins die door krijgen dat ze ongewenst zijn?

kunnen jullie lang wachten, die krengen zijn analfabeet en hebben niet zomaar een bord voor hun kop maar een complete bunker.
jullie kennen het gezegde toch wel "de aanhouder wint" ? dat is hun levensmotto!

het enige wat je kan doen, is leren omgaan met deze ongewenste visite!
gelukkig gaat dat wel steeds beter, ik blijf rustiger maar resoluut en ze gaan nu wel iets eerder weg maaaaarr.......als ze me te pakken hebben!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, Tasseke, hoi!
Allan Carr omschreef de strijd met gremlins heel typerend:

"Zie het als volgt.Stel je het monster voor als een boosaardige kwelgeest die op je schouders zit, zijn poten om je keel heeft geklemd en eindeloze voorraden alcohol eist. Die kwelgeest is degene die niet buiten alcohol kan, niet jij. Als je dat eenmaal beseft, eeft hij de macht over jou verloren; de situatie is omgekeerd. Nu heb jij de macht over die kwelgeest. Je laat hem omkomen door gebrek aan alcohol en je gaat genieten van zijn doodsstrijd."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond heb ik alleen het gesprek met mijn zus en zwager Pip, we zijn inmiddels aardig vertrouwd geraakt. Tot vijf jaar terug bemoeide ik me nooit met familiezaken, lag er een beetje uit en had zowiezo niets met de oppervlakkigheid. Daar is wel veel verandering in gekomen, kan ze nu allemaal echt als mijn familie zien en voel me betrokken. Heeft zowel met een verandering in mijzelf als hun milder worden te maken....onderdeel van ouder worden en niet meteen boven op de kast zitten.
Zal zeker niet de gebeten hond worden want beide partijen weten dat ik neutraal ben. Gaat mij alleen maar om de meningsverschillen op tafel te brengen, ben er inmiddels aardig van op de hoogte hoe door de verschillende partijen gedacht wordt....heeft vooral met emoties en impulsief gedrag te maken.
Kan daar aardig doorheen prikken en eigenlijk willen hun hier ook een punt achter zetten; mijn zwager is oprecht gekwetst....voor hem ligt dat wat anders.
Zijn fouten heeft hij allang toegegeven, de gang van zaken ook... maar dat kwam niet echt binnen bij de rest vanwege de complexiteit. Veroordelen is makkelijker geweest voor de rest dan oordelen. Tis me wat... :angry:
Tijd heelt denk ik dan maar, we zullen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
tasseke

je hebt helemaal gelijk har


de ochtend begon goed maar zag net dat ik twee hele grote gaten in mijn panty had!


had wel een panty aangetrokken ipv sokken maar wat was ik blij met die gaten!


ik was al bang dat ik gemuteerd zou zijn, gelukkig ikke benne nog steeds ikke:D



:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen
Ik lees nog wel geregeld in de pauzes van het tekenen en schilderen.
Kan er geen genoeg van krijgen en heb een nieuwe bron in mezelf gevonden die ik altijd al hoopte te hebben.
Maar met drank op had ik geen doorzettingsvermogen en geen tijd:D;)
En haakte ik na de eerste poging al weer af.
Nu fulltime aan het schilderen en ik bloei helemaal op.

Knuf ik wil jouw even een bosje:heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart:tjes naar je gooien omdat ik geraakt ben door je verhaal gisteren.
Ik hoop dat je met je therapeut het kind en het jonge meisje in je kan troosten in de toekomst.
En het is al door vele anderen gezegd dat jij TOTAAL geen schuld hebt.
Zou het misschien door alles wat je hebt meegemaakt komen dat je moeite hebt boos te zijn/worden.
Alsof je nog steeds straf zou kunnen krijgen?
Meid een dikke virtuele knuffel:sun:

Marjo als je wel naar het oosten kan rennen staat hier de koffie ook voor je klaar, wel een Bambuutje natuurlijk met zelfgemaakte appeltaart.

Ik ga vanmiddag weer naar de galerie en heb twee doeken geschilderd en twee waterverf tekeningen gemaakt.
Dus nu even om kritiek en advies vragen zodat ik er weer wat bij leer.

Eerst douchen!

Wanneer houd de gremlin op in je oor te fluisteren?
Wanneer jij besluit dat het geen zin meer heeft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har heel veel KMW vanavond met je familie.
Zondag had ik een familie dag en wij hebben een broer die twee jaar geleden heeft besloten dat hij geen behoefte meer heeft aan de familie. Verder geen ruzies gehad en met alle drie zussen geen behoefte dus geen zin schuld bij mezelf te zoeken. Wat je natuurlijk wel doet en ik had geregeld gedachtes over hem en miste hem als broer.
Zondag was hij bij mijn moeder voor haar verjaardag. Alle zussen waren er en met hun, mijn moeder en mijn zwagers heb ik een hele leuke zondag gehad.
Mijn broer en zijn vrouw zaten erbij als emotioneel loze zoutzakken. Geen belangstelling voor niemand, geen empathie voor niets en ik ben tot het besef gekomen dat ik niets mis door ze niet meer te zien.
Ze zijn er niet voor anderen dus het heeft geen zin ze te missen.

typvoud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha har,

gelukkig moet ik alleen tijdens het touwtje springen, grijpen naar de tena's :D

* safi,

wat lekker dat je zo bezig bent en dat je er gelukkig van wordt :present:
maar eehh zou de appeltaart even virtueel kunnen doorsturen? zit nu al te watertanden

* orleando,
van mij mag het hoor!!! moordzuchtige neigingen en een groots genieten van de lijdensweg der gremlins

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...