Spring naar bijdragen

Woensdag 10 Februari 2009


bohemia

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemal of een goedenacht.

Zal hier maar als eerste gaan schrijven want als ik op het laatste draadje ga reageren dan leest niemand het meer door het tijdsverschil.

Ik ben via mijn schrink achter het juiste adres gekomen van de AA, waar ik eerder overschreef was dus een andere instelling al lijkt het er wel heel erg veel op.

Ik ben gegaan en na en kwartier weer hard weggelopen, ze hebben hier verschillende adressen waar mensen bij elkaar komen en wellicht zat ik op een verkeerde dag HOOP ik.

Lokaal: een oude smerige gymzaal in stadium van slopen die bende en iets anders neerzetten.

Begeleiding: Nou volgens mij kan ik dat beter als hun maar ze waren wel vriendelijk maar totaal niet professioneel. Er waren te weinig begeleiders voor het aantal mensen dat er was en men had geen controle.

Verslaafden: Nou dat was vreselijk, mensen uit sloppenwijken, stinkend naar de drank, zweet en urine. Zonder tanden, veel mensen uit het noorden van Brazil (Natal) en die mensen zijn niet te verstaan. Iedereen overgilt een ander en men geeft elkaar geen respect op uit te laten praten en de begeleiding kreeg er geen controle over.

Men zat mij aan te kijken of ik van een andere planeet kwam en wat de F*** doet een gringo hier onder ONS. Voelde me zeer ongemakkelijk en ben maar snel weer weg gegaan.

OK, er zijn meerdere bijeenkomsten op andere locaties dus ik hou het er even op dat ik op de verkeerde was.

Maar wel een tegenvaller!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 190
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
karinneke

dank je bohemia....




ik las dat je nu meer tijd over had en er geen weg mee weet......ga proberen te sporten, wandelen, met je familie bezig te zijn.......lezen? er zijn zoveel dingen te doen......maar je moet de motivatie hebben....




nu ga ik het nog eens proberen...hou je taai he....en drank...lost niets op!



Tja ik moet iets zien te vinden wat me bezig houdt. In NL zou ik het wel weten alleen is dat hier niet te realiseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net een telefoontje achter de rug waar de honden geen brood van lusten.

Iets kleins maar opbeblazen als een olifant probleem is dat het de vrouw was van mijn advocaat. Ga het verhaal hier niet vertellen want dat kost me 9 paginas en jullie zullen denken dat is niet mogelijk, je moet dat liegen.

Waarom komt alles in 1 keer op je bord en niet in 10 gangen................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Hier ook een onrustig nachtje, zo ik lees ben ik niet de enige.

Bohemia,
jammer dat je voor jouw gevoel op de verkeerde locatie was.
Wellicht is het zo dat er in Brazilie véél meer armoede is dan wij gewend zijn.
Natuurlijk is het vervelend dat de "leiding" geen controle had over de meeting.
Wat mij wel raakt is dat je (zo lees ik het) zo neerkijkt op je medeverslaafde.
Helaas zijn er mensen die door de verslaving zo diep kunnen vallen dat zij
niet meer in staat zijn zich te verzorgen, dakloos worden en zo meer.
Laat het ook een spiegel voor je zijn.
Hopelijk vind je een locatie en meeting waar je het wel kan vinden.

Ik duik toch nog even mijn bed in,
nog een beetje proberen om te slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:moon: Rise ands Shine :moon:

Koffie!!!!! het is maar goed dat niemand het kan horen, want ik ben heeeeel luidruchtig :D

ik heb wederom geslapen als een beer en voor het eerst op tijd het bedje uit.
Nu moet ik straks wel gas geven anders ben ik weer te laat, maar nu nog even niet.

@Bohemia
ik heb je gelezen over de AA in Brazilie, kan me goed voorstellen dat je je niet op he gemak voelde en moeite hebt met het enorme verschil. maar ik hoef jou niets uit te leggen over klasseverschil want je woont er midden in.
het is jammer dat je alles zelf moet betalen voor professionele hulp, maar normale gringo's kunnen dat ook.
Het is een heel mooi land maar helaas zijn vele dingen alleen voor rijke mensen weggelegd en worden de armen aan hun lot over gelaten.
maar niettemin blijf stug volhouden!
succes en sterkte!

Zo de kofie ruikt heerlijk en ga straks douchen en begin weer een nieuwe dag bij therapie!
alles begint nu een beetje te rollen en te verschuiven en kom dus om in de afspraken. soms denk ik wel eens dat je beter 36 uur kan werken dan al deze afspraken aflopen, ik heb het nog nooit zo druk gehad.
aan de andere kant mag ik daar niet om zeuren want ik heb hierdoor niet eens tijd om te denken aan drank, gremlins of nieuwe problemen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze is zo verd*mde eigenwijs
Gister nog een gesprek gehad
Er dringt hopelijk wat door
Maar zeggen zal ze dat niet
Ach, ze is lief!
De sh*t moet eruit
Ik snap het wel
Mooie tijd
Heftig ook qua gevoel
Turbulent!

Het gaat haar goed..
Dag kleine meid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jippie aheeeee

ik ben nog steeds beduusd!!! ik weet niet wat mij overkomt!!

keuken opgeruimd, vaatwassertje aan, de was opgevouwen en opgeruimd, gewassen, aangekleed, haar in de plooi en dochterlief gaat vanmiddag zuigen en dweilen!

zal dit dan echt mijn eerste en gestructueerde dag worden? zal ik dan echt nog eens een huisvrouw worden?

ik ben zo in de war... V. vroeg al hoe lang dit ging duren.
ach, geniet van elke minuut want waarschijnlijk is het ook zo weer over :D

in ieder geval vertrek ik straks met een rustig en schoon gevoel en dat is raar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo marjo,

ga je aan de ren??

wat dochters betreft, ik had eigelijk al de moed opgegeven dat het ooit nog leuk en lief zou worden. waarrempel weet ik nu niet meer waarom ik dat ooit heb gedacht!

ze moeten nog zoveel leren, krijgen ook direct veel verantwoordelijkheden. na veel ruzie, problemen, ervaringen landen ze uiteindelijk allemaal op hun pootjes.

met andere woorden, blijf rustig, ook als je uitgescholden wordt, blijf praten en blijf eenvoudig gewoon van ze houden.
er komt een dag dat je je realiseert dat alles gewoon goed gaat! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

van genieten Tas, er komen vast wel weer chaotische momenten maar nu ze er niet zijn, van genieten!!! ;)
erg herkenbaar trouwens, dagstructuur zorgt er vaak voor dat je in je dagelijks leven ook gestructureerder wordt. Toen ik in dagbehandeling zat kon ik ook vele beter normaal eten en mijn huis bijhouden.
Helaas is dat nu even een stuk minder.

Okee, werken vandaag! Hoop dat ik vandaag het Jellinek cliëntenblad af kan ronden en dat als ik thuis kom de zon nog lekker schijnt! ;)
iedereen een fijne droge dag toegewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
AlbertRemmo

Goede morgen,




Wat een gezeik met Bohemia, ik hoop dat daar eindelijk es verandering in komt en dat er gewoon hulp komt voor iemand die daar dus gewoon aan toe is en wil, zet hem op Bohemia laat je niet kisten.




Mijn gedachten en steun zijn voor Knuffie, en als ze wil en het nodig heeft mag ze van mij een dagdraad vol schrijven


Knuf en doe dat dan ook, `t zijn allemaal dingen waar je mee zit, schrijf het van je af en vind jezelf op zo`n moment belangrijk genoeg om die ruimte te nemen we zijn er voor jou ook.


Sterkte.




Carolien, tapas, tasseke, wingchun, marjo, ook goeie morgen maak er een lekkere dag van waar mogelijk en hou het droog.


nu moet ik alweer rennen.


Doei.



ik blijf het lastig vinden 2 draadjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,ook hier een :rose:, die gelijk mijn ochtendhumeur heeft weggesmolten.

Heftige dag gisteren hier op het forum. Toch mooi, dat we dat met elkaar kunnen delen!
Knuffie, mooie tekst van jouw vriendin over het invullen van die ene pagina. Ze je aan het denken in een positieve zin.
Nog 3 schooldagen en dan hebben ze een week vrij. Heb er zelf ook zin in. Niet meer die argwanende koppen op het plein, die schijnbaar nog steeds niet willen inzien, dat ik nuchter wil blijven. Zegt meer over hun dan over mij...
Overmorgen weer nieuwe refusal halen. Ik heb nog tot het weekend. Vermoeidheid van de bijwerkingen wordt ook minder, trek neemt vreemd genoeg ineens toe en mijn onrust ook. Maar ga echt niet opgeven nu! Dus afleiding zoeken en niet toegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...