Spring naar bijdragen

Dindag, wat brengt het ons

suusje777

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 366
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hele grote stap voor kleine Marjo! ;)

Ik had vandaag een stuk geschreven aan Jip en zit steeds te twijfelen of ik het wel zal plaatsen
Aangezien er net al meer over is geschreven zet ik het toch maar neer. Mijn visie over hoe ik denk dat dat nou werkt:

Jip

Ik vind het bijna bewonderenswaardig hoe dat wat je hier doet in elkaar zit, ik probeer het te snappen maar makkelijk is het niet, misschien omdat ik het waarom niet begrijp... dat ligt waarschijnlijk aan mij.

Wat ik zie of denk te zien:
Je wilt volgens mij mensen een spiegel voorhouden en doorvragen, niks mis mee maar op de een of andere manier geef je die spiegel een kleur, een waardeoordeel en legt die kleur dan weer terug bij degene die je spiegelt. Als er dan terug gereageerd wordt op die kleur of waardeoordeel dan geef jij de letterlijke woorden weer terug zeg je dat het alleen maar de woorden van de ander zijn en leunt figuurlijk achterover met je armen in de lucht, ik doe niks, ik leg alleen maar terug wat je zelf zegt!

In mijn ogen doe je dus iets anders dan je zegt te doen en roep je daarmee enorm veel weerstand op.
Die weerstand lok je eerst uit door suggestieve opmerkingen die jezelf als objectief ziet en daarna leg je het bij de ander neer als deze zich persoonlijk aangevallen voelt.
Ik zelf vind het nogal een ingewikkelde manier van met je medemens om gaan maar allicht zal het voor jou een functie hebben....

....alleen is die mij dus niet duidelijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slaap ze Rapilos en succes met je verdere behandeling :present:

FF the same. Jij voelt je ook niet lekker heb ik zijdelings vernomen....beterschap!

Ik vind het wel welletjes voor vandaag, mijn eerste heuse forumdag sinds tijden. Doet me goed, heb jullie stiekum gemist :$ :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik begrijp het weer, het gaat bij communicatie om de inhoud en de betrekking en daar loopt het vaak scheef.
Als iemand het een zegt maar het ander bedoelt ontstaat er verwarring en is de communicatie niet zuiver.
Ik denk ook wel dat wij daar misschien extra gevoelig voor zijn, ik wel tenminste, als iemand iets zegt maar er zit een ondertoon in moet ik vaak even checken of het klopt wat ik denk te horen
navragen... en niet zelf invullen wat die ander misschien wel zou kunnen bedoelen.

nouja, zo wordt je nog eens wijs op de late avond.
Ik ga slapen, het was niet echt een fijne dag, teveel gedoe. Nog 1 ochtendje werken en dan weer 4 dagen vrij! joepie!
Hoop dat het zonnetje zich dan ook weer gaat laten zien!!

weltrusten allemaal! en morgen ga ik weer voor droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, laat maar. Volgens mij heeft ze een ban aan haar broek/rok...zou me niets verbazen. Van respect voor de ander was immers geen sprake. Achterover leunend alleen maar kritiek leveren getuigd niet van betrokkenheid of kwetsbaarheid. Voor haar was het zo klaar als een klontje....de ander doet het verkeerd.
Enfin, boek dicht...Annie MG heeft zich al omgedraaid in haar graf. Tis welletjes zo, uuh niettetjes eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het hoofd van k. sprak boekdelen
De man die zich de grootste atheïst noemt
Maakt niet uit hoor, zijn goed recht

Ik heb geen zin meer in negatief gedoe alleen
Ik ben op ontdekkingsreis, en nu kom ik weer wat
bijzonders tegen.
Het wordt alsmaar leuker.
Ik kan weer zien!
En heel stiekum loop ik gewoon wat in mezelf te
neuriën van geluk. Gewoon om wat er is!

gniffel gniffel

Ik snap Jip wel geloof ik
En Jip ook wel denk ik
Het kan mss een beetje anders verwoord

But hee!!!!

Thé mag ook blijven
Prachtige cd weer
Stamt al uit '98
Scene plaatje

Eens kijken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja! Je moet natuurlijk de muziek erbij horen
Maar goed:
---------------------------------------------------------------------
de mens die aan zichzelf steeds denkt
en aan zichzelf alleen
hij is nooit ver bij mij vandaan
oh nee

edelman of bedelman
het zal altijd zo zijn
de sterrenhemel leert
verschil is schijn

nog steeds zijn wij degenen die we altijd zijn geweest

altijd zal er een huis bestaan
open en van waarde
gebouwd op rode aarde

barones of bedelvrouw
het zal je kind maar zijn
de sterrenhemel leert
verschil is klein

vergeet niet wie je bent is wie je altijd bent geweest

open en van waarde
gebouwd op rode aarde

open en van waarde
gebouwd op milde aarde

-----------------------------------------------------------------------------------

Die Thé heeft het wel door hoor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...