Spring naar bijdragen

ZONDAG 24 MEI

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 214
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik snap het bericht van Adam wel... In mijn omgeving zie ik ook veel (vooral drugs)gebruikers die ieder weekend weer zeggen; nu stop ik er echt mee... Maar nu jaren verder is er nog steeds niks veranderd. Ik denk dat je heel voorzichtig moet zijn met dit beweren. Puur voor jezelf. Anders hou je jezelf steeds weer voor de gek, en dat doet zo'n afbreuk aan je geloofwaardigheid, op het einde zijn je woorden niks waard meer, geloof je jezelf niet eens meer, vertrouw je jezelf niet meer. Het kan jaren duren voor dit vertrouwen dat je ook doét wat je jezelf voorneemt weer terugkomt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam, er zijn genoeg mensen hier die er heel serieus mee omgaan en zichzelf uit de slachtofferrol hebben getrokken, pas op dat je er nu niet zelf in gaat zitten.. door de fout bij de ander te leggen.
En het blijft lastig maar is wel de realiteit, de een stopt en is er klaar mee en de ander blijft nog een tijd experimenteren, of gaat minderen (ik kan dat niet) en weer een ander heeft regelmatig terugvallen.
Ik heb bij alle drie de categorieën gehoord en hoor nu bij de 'drogen'. Ik kon niet minderen en terugvallen waren nog funester.

Het is niet altijd even makkelijk om te leren dat het leven ook leuk is zonder drank, misschien nog wel leuker en fijner dan met drank, voor mij tenminste wel.
het is ook niet makkelijk om te leren anders met het leven om te gaan, want dat is wel wat je uiteindelijk moet doen als je niet meer drinkt wil je dat vol kunnen houden.

Ik snap je gevoel wel. Ik vind het ook niet altijd even makkelijk om te lezen achteraf dat iemand gedronken heeft, dat maakt me ook boos, en ik voel me machteloos omdat ik niet had kunnen voorkomen dat er weer die emotionele kater op volgt. Iedereen beslist zelf wat hij of zij met zijn of haar leven doet en soms jeuken mijn handen ook maar ik heb het te respecteren al ben ik het niet altijd met bepaalde keuzes eens.

In ieder geval ben ik mijn anderhalve week vrij alcoholloos doorgekomen en heb ook niet echt de behoefte gehad en daar ben ik blij mee. De trek gaat dus echt over! en het wordt steeds makkelijker om het naast je neer te leggen.

In een gezelschap van drinkers voel ik me niet meer 'opgelaten' of verdrietig. Ik observeer met mijn spaatje en ben blij dat ik gewoon mezelf kan blijven en daar vrede mee kan hebben en vooral blij dat ik de volgende ochtend nog precies weet wat ik gezegd en gedaan heb.

en nu de hond uitlaten en zo mijn bed in, morgen weer werken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook bedtijd voor mij.

De 7e dag zit erop. Het was een lastige dag met al die drank (en drugs) om me heen, maarja het blijven mijn vrienden natuurlijk. Dat gaat wel wat verder dan alle middeltjes die we in onze bloedbaan kunnen hebben... Ook zonder drank kan ik het gelukkig nog gezellig met ze hebben. :)

Morgen weer een nieuwe dag. Ik vind het wel spannend hoor, ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatste een week niet gedronken heb... oja, toch wel!! 4 jaar geleden heb ik eens een weddenschap gehouden met een vriend van mij. Hij geloofde niet dat ik een maand niet zouden kunnen drinken (ik dronk toen al iedere dag). Nou toen heb ik het volgehouden hoor die maand, en het was nog wel december, haha! Maar dat was puur koppigheid, na die maand gelijk weer aan de zuip gegaan...

Dus nu een week zonder drank, het voelt als een uitdaging om zo gezond mogelijk te leven... ik wil ook proberen om niet meer zoveel te snoepen om me af te reageren, maar toch doe ik dit liever dan dat ik naar de fles grijp, voor de eerste paar dagen vind ik best dat je eens een bak ijs mag leeg eten, zeker als je tegen het ondergewicht aanzit , en je geen foodjunkie bent, zoals ik.

Ik ben in elk geval nog steeds 100% gemotiveerd, denk zelfs meer dan in de eerste dagen, en dat komt voor een deel door dit forum! Iedereen bedankt daarvoor :)

Truste!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam,

Eerlijk gezegd kan iedereen wel met een vingertje wijzen.

Je geeft zelf ook aan 15 jaar in dubio te hebben verkeerd.
Ik ben ook 2 jaar aan het stoeien geweest met stoppen.

Het wijzen met het vingertje is makkelijk. Heel gemakkelijk, zelfs hulpverleners met wijzende vingertjes ben ik tegengekomen. Die hielpen mij niet om te stoppen, integendeel ik ging meer drinken en werd nog wanhopiger en ging nog harder twijfelen aan mezelf. En kreeg het predikaat van de verslavingsarts niet meewerkend te zijn, i.e. iemand te zijn die niet wilde stoppen met drinken. Wil niet in groepen (groepsangst en dan in een groep zetten), wil niet in detox (tja, mijn gezin en werk). Mijn gedrag bleef hetzelfde, want hoe kon ik dat veranderen? Een antwoord op die vragen kreeg ik niet.
"Je moet stoppen!" is wat ik te horen kreeg, steeds weer. Ja, duh, dat wist ik ook wel, maar hoe dan? Help me daarbij.

En ik wil niet meer drinken, maar ben net zover van die eerste slok af als iedereen hier. Dat is nog geen reden om mensen die leren te matigen en daarin hun doelen hebben gesteld te weren of de mond te snoeren als ze komen vertellen dat ze het moeilijk hadden om binnen de doelstelling te blijven of dat ze deze overschreden hebben. Als iemand het voor elkaar krijgt om van 10 eenheden per dag naar 10 eenheden per week te gaan met twee alcoholvrije dagen, dan vind ik dat een hele prestatie. Een prestatie die evenveel waard is als gehele onthouding.

Dus mensen blijf schrijven en als het iemand anders niet aanstaat, dan is dat zijn of haar probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag marieke,

Ik ben zaterdag muziek gaan spelen op een jubileum, en heb me daar laten vangen door de drank.
En dat na 25 dagen nuchter te zijn.
Vandaag voelde ik me niet goed natuurlijk, maar nu gaat het wel wat beter.
Heb jij nog muziek gespeeld ondertussen?
Jij hebt toch ook nog ergens een keyboard staan geloof ik hé?

Groetjes van Geert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kneep zit 'm daarin dat het niet voor iedereen zo makkelijk is van: hups, ik stop met drinken.
Wat deed het met jou gedurende die 15 jaar als iemand tegen je zei dat je minder moest drinken of zelfs beter kon stoppen?
Wat deed het met jou toen je begon te twijfelen aan je drankgedrag en iemand je een zwakkeling noemde, omdat het je maar niet lukte te stoppen?
Vertel, vertel, lieve Adam, ik wil dat graag vernemen.
En vooral of dat soort opmerkingen, c.q. open deuren, jou hielp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Adam, misschien zit je bij de verkeerde club. Dank zij de lieve mensen op dit forum en hun begrip kon ik al behoorlijk minderen. Daar wil ik mee doorgaan en ten slotte geheel stoppen. Dat kan alleen wanneer je tolerantie bij misstappen ervaart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedeavond allemaal :D
Ja dat heb je he als je niet meer eet omdat je niet meer rookt en niet meer wilt drinken
en als je dan ook nog stopt met al die slaappillen en toestanden dan kan het gebeuren dat je dus midden in de nacht even in de lucht gaat zitten auwe@@@ren.
Je kan beter even op gaan zitten dan dat ik blijf liggen malen in mijn bed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een gezeik weer... mijn dromen zijn echt niet meer normaal, ik ben net angstig wakker geworden, en kan niet meer slapen. Ze zijn zo echt, en ik zie zoveel geweld/doden/schietpartijen, en ik voel me steeds zo onveilig etc. En dan als je wakker wordt jezelf weer kalmeren met het feit dat het maar een droom was... Mijn vriend is nog steeds in de stad aan het zuipen, en gokken... Terwijl hij morgenochtend mee zou gaan naar therapie, wat nu erg belangrijk is in dit stadium... dat hij meegaat ook enzo... Dat zit me ook dwars... hij kan toch wel af en toe eens 's nachts thuis zijn?

Dit berichtje maar getypt om wat realiteitszin te krijgen... alle lichten aan... dat werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...