Spring naar bijdragen

ZONDAG 24 MEI

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 214
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik weet niet of ik dit op het forum mag vertellen. Maar ik ben in het verleden misbruikt door een neef. In 2000 heb ik het aan mijn broer verteld en heb ik de dader ook gesproken.

Prompt belt hij mij net op en vraag me of ik erover wil praten. Ik ben kort aan de telefoon geweest en hem gezegd dat ik geen behoefte heb hem te spreken. Nu merk ik dat dat telefoontje veel emoties bij mij opwekt. Vooral huilbuien.

Dit betekent dus dat een oude wond weer open is gemaakt en dat ik het niet helemaal heb verwerkt.

In de eerste instantie wilde ik net als vroeger een fles wijn gaan halen om de pijn te onderdrukken. Maar toch niet gedaan. Dus vandaar dat ik hier schrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groot glas water met citroen heb ik genomen. Dat is goed voor de lever en stilt de dorst. Voor mij is het makkelijker; de winkel is nu dicht, ik kan niet meer halen. Als ik niet heb kan ik ook niet nemen. Heb je drank in huis dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens, ik vind het bekijken elke keer van mijn registraties in mijn alcoholschrift behoorlijk confronterend... merk dat ik verschuif van alleen drinken naar met anderen drinken om het 'verklaarbaarder' te maken, alleen drinken is zelfs in mijn eigen ogen loosergedrag en dat wil ik niet aan anderen (lees hier: mijn behandelaar) laten zien. Erg he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal wel gek zijn om door die idioot mijn nuchterheid op te geven. Soms zijn emoties raar. Als ik nu drink vernietig ik mezelf en hij gaat lachen door het leven. Ik zal wel gek zijn. Ik ben belangrijk voor mezelf. Nee, ik drink vandaag niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra:

Het zal vast wel aan mij liggen hoor maar ik zit vandaag en gisteren toch soms weer met grote verbazing te lezen op dit forum

Net komt Fish even * trots* (?) melden dat ze m toch flink geraakt heeft en nu een week op de blaren moet zitten en An vraagt zich af of zij dat het allemaal nog wel waard vindt? En gisteren Schorpioen, enorm veel aandacht vragend maar ondertussen nog niet wetend of ze wel wil stoppen....

Ik heb echt geen moeite met mensen die willen stoppen maar af en toe de fout nog ingaan maar wat ik nu net opnoemde vind ik echt van een andere orde. Dat is eigenlijk niet willen stoppen maar het is beter van wel ofzoiets.

Ik wil mensen best steunen hoor maar ik kan niet helpen als zij zelf nog niet weten wat ze willen.
Ik kan mensen niet helpen om zich over een grens te trekken, een keuze te maken of hun handje vasthouden.
Dat moet een ieder toch echt voor zichzelf doen!
Dat moeten we allemaal en we zijn allemaal ook net zo kwetsbaar hier!

Alsof het voor de anderen hier op het forum een makkie is, dat is ook elke dag (en voor sommigen misschien na een langere tijd wat minder) een strijd!

Shoot me!

Ik vind het ook geen makkie maar de paar keer dat ik in de lange tijd dat ik mezelf ADB noem, ben uitgegleden had ik er gleoiende spijt van en voelde ik me waardeloos, en mislukkeling, een looser en schaamde me te pletter. Luchtig erover praten: nooit gekund.

Ik zeg niet dat iedereen met een uitglijder zich zo rot moet voelen of zo, maar er zo luchtig over doen, stoort mij ook.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik ben bezweet thuis aangekomen. Flink emoties van mij afgeschud. Doet een mens goed.

Houtje , ik doe er niet luchtig over. Maar denk je echt dat het helpt als je iemand een uitbrander geeft.
Ik geef aan dat het voor iedereen anders werkt. Bij mij gaat het met vallen en opstaan. De personen die hier aangeven gedronken te hebben, weten zelf ook dat ze alcohol niet kunnen verdragen. Wanneer en /of ze definitief stoppen is hun keuze. Als forumlid lees ik hun verhaal en hoop dat ze ooit het besef krijgen dat alcohol nergens goed voor is. Ze moeten zelf inzien en volgens mij werkt het ook zo.

Hanna, goed van je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi :-)

Ben nieuw hier en lees zo af en toe mee. 'k Wil even reageren op wat Sandra hierboven schrijft namelijk dat ze het zelf moeten inzien. Natuurlijk is dat zo. Dat is toch de eerste stap naar herstel: toegeven dat je niet kunt omgaan met alcohol. Lijkt me raar dat sommige mensen die hier schrijven daar nog aan twijfelen. Dit is zeker geen kritiek op niemand hoor en iedereen heeft recht op een uitschuiver. Zolang je jezelf maar herpakt want anders kan het fataal zijn.

Yves.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...