Spring naar bijdragen

dinsdag 16 juni

Twisty

Aanbevolen berichten

Goedenavond allemaal, nog net een berichtje op de valreep.

@noa, net zoals wing zegt. Vat het niet te licht op!!! Dat dacht ik namelijk ook. Ik dacht het ook wel even te redden. Maar niets is minder waar. Drank heeft idd zijn sluipweggetjes. Ik ben er dubbel en dwars ingetrapt.

Toch alle geluk en ik hoop dat jij itt mij het wel redt.

Liefs Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 117
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het enige wat ik probeer duidelijk te maken is dat ik drank niet de macht over mijn geluk geef. De alcohol alleen zal nooit zoveel macht hebben over mijn leven. Het gaat er nog altijd om hoe ik met bepaalde verslavende stoffen omga. Zoals veel mensen zeggen; de drank(of drugs) hebben mijn leven geruineerd, of : door bepaalde slechte vrienden/de omgeving ben ik gaan drinken, en is mijn leven kapot gegaan etc. Ik neem liever zelf de verantwoordelijkheid over mijn daden, en mijn gedrag. Niemand anders heeft die macht.

Ik weet dat wanneer ik veel en regelmatig drink dit geen positief effect heeft op mijn leven, en daarom wil ik dit dus niet meer doen. Mij maakt het persoonlijk niet ongelukkig als ik af en toe wat drink (zonder daarbij zo ver te gaan dat ik een kater krijg, of een schuldgevoel, of dingen doe waar ik niet achter sta).

Ik wil best luisteren naar jullie waarschuwingen, maar denk ook dat niet iedereen persé dezelfde weg hoeft te gaan. Voor mij is het zwart/wit denken juist een trigger om wanneer ik dan wél een keer drink, dan ook helemaal door te slaan. Terwijl het me nu aardig lukt om op een goede manier met alcohol om te gaan... Vandaar dus dat ik liever niet het alles of niets principe toepas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo en goede avond allemaal.

De repetitie heeft tot 22.15 geduurd. Dat is dus echt lang geconcentreerd bezig zijn. Thuisgekomen maar eerst de katten eten gegeven en me dan omgekleed. Eindelijk zit ik weer eens op een stoel.

Zo even op een rijtje zetten wat morgen allemaal moet en wat eventueel nog mag. Niet te veel, want ik heb therapiegesprek morgenmiddag en 's avonds is er weer repetitie.
Snelle indeling voor morgen:
ochtend: werken
aansluitend: brood kopen
middag: gesprek en aansluitend apotheek
eind van de middag: een uur platte rust
daarna: koken en eten
dan: omkleden en naar repetitie.
Daar past niet veel tussen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

recentelijk ergens gelezen/gehoord?
"ik ben geen alcoholist de eerste twaalf vind ik niet eens lekker!"
tja die beruchte eerste hè,worden al die in de loop der tijden extra aangemaakte receptoren opeens weer wakker! en die gaan dan zeuren! meer meer meer en dan zijn we helaas weer terug bij af,en kunnen we weer opnieuw beginnen met stoppen!
voel mij weer toppie,en vanmorgen sprong ik bijna voor de trein bij wijze van,zal blij zijn als die psy. weer terug is van vakantie!
een troost,met drank was het vroeger nog vele malen erger,en dat hebben we nu dus godzijdank niet meer!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Owwe lieve Pem log nog ff voor je in. Reageer weinig op je maar daar is niets mee bedoeld hoor, mag je graag lezen en je lijkt me een heel medelevend mens. Sorry hier voor; je wil op iedereen reageren en dat gaat niet maar daardoor reageer of op de ouwe hap of op de nieuwe en glippen er soms bij mij een paar doorheen maar nooit zo bedoeld.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga ook slapen, hoop dat er hier op het forum ook ruimte is voor mensen die op een andere manier bezig zijn om de alcohol de baas te zijn. Wanneer je jezelf na één of twee biertjes nog kunt inhouden, en er bijvoorbeeld vier of vijf kunt drinken zonder vervelend te worden voor jezelf of anderen. De volgende dag weer goed opstaat zonder kater. Dan moet dit ook een manier zijn om op een goede manier met alcohol om te gaan.

Blijkbaar heeft niet iedereen dezelfde problemen met alcohol. En ik denk dat het onterecht is om al deze mensen af te wijzen, of te vertellen dat ze 'er later nog wel achter komen dat ze fout bezig zijn'. Zo moet iedereen zijn eigen weg gaan, dat is mijn mening.

En nogmaals dankje Wingchum, ik hoop dat ik op de goede weg zit, het voelt in elk geval goed om mijn eigen grenzen af te tasten. Niks is enkel goed, of enkel slecht :)

Slaap lekker, Liefs Noa :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

freakie! go go
op naar dag 3!!

Kirky, dat is het hem nou juist, als die tussenpersonen er niet waren, en je gelijk met elkaar kon onderhandelen dan ging het allemaal een stuk sneller
maarja dan raken al die voogden werkloos!!

ik ga ook richting bed, heb net op google earth nagemeten hoever ik heb hardgelopen vanavond
ik ben gaan lopen vanuit het huis van mijn ouders richting de duinen, prachtig!!
8 kilometer!! daar mag ik dan ook wel weer trots op zijn!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeilijk, Kirky. Jij kan binnenkort een boek schrijven met de titel: Hoe overleef ik de bureaucratie binnen de bureaucratische instellingen die ingesteld zijn door de bureaucratievormende overheden met steeds wisselende regels.

Noa,
Niemand wil je dwars zitten in het volgen van je eigen weg. Mensen vertellen hoe zij het hebben ervaren.
Toen ik nog geen alcoholist in wording was en een normaal gebruiker was, dronk ik een of twee keer in de week maximaal 1 consumptie. Met een feestje konden dat 2 of 3 glazen zijn, maar dan had ik ook echt genoeg gehad. Langzaam is er de gewoonte ingeslopen om elke dag 1 of 2 consumpties te nemen. Er is een moment gekomen waarop dat begon door te slaan naar meer. De continue stress waarmee ik te maken had (en dus niet aankon), het altijd de perfecte moeder, secretaresse, echtgenote en studente willen zijn. Geen rust nemen om tot mijzelf te komen, dus tijdens het aanhoren van de verhalen van de kinderen en het voorbereiden van de maaltijd maar een glas wijn nemen. Dat was het begin van een rottijd met de alcohol al had ik het lange tijd niet in de gaten hoe ernstig het wel was.
Knap van mij - toen ik ging minderen - dat ik het op een bepaald moment kon beperken tot 5 glazen op een dag (dat is wel een fles wijn bijna). En ik moet zeggen: op feestjes was ik de meest matige drinker die er is.
Ik heb die cirkel kunnen doorbreken na twee jaar hard werken. Ik hoef niet meer te drinken en ik begin niet opnieuw te tellen als ik onderuit ga. Dat is me twee keer gebeurd.
Ik ben er ook achter dat feestjes waar veel gedronken wordt, eigenlijk helemaal niet leuk zijn. Ondertussen heb ik al de nodige leuke feestjes gehad.
Echte lol vraag geen alcohol.
En wees gerust, hoor, ik heb geen dagelijks gevecht. De alcohol is geen vijand, het is alleen geen geschikte vriend voor mij. Natuurlijk heb ik wel eens trek, maar dat gaat altijd over. Er is geen drankverbod. Er is alleen mijn nieuwe leefstijl: ik ben niet meer verplicht te drinken. Ik hoef niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Noa, vechtend niet drinken heb ik ook zonder meer moeite mee, ik wil liever vrijwillig
niet drinken. Afgelopen weekend was ik weer veel te hard aan het strijden en het triggert
me; ik kom in opstand tegen een bepaalde situatie en automatisch verzet ik me ook tegen
het niet-drinken. Mijn situatie of een gebeurtenis bevalt me niet en dan ook nog eens niet
mogen drinken? Ik denk al snel; bekijk het maar, ik wil een borrel. Toch heb ik het niet
gedaan en daar ben ik nu al weer blij mee. Ik heb hier gepraat/gepost en reacties, tips,
adviezen en vergelijkende verhalen kunnen lezen en zelfs gelachen terwijl ik er pittig doorheen zat.

Ik ben blij dat ik niet heb gedronken omdat mijn verzet tegen niet-drinken nu weer weg is.
Maar blijkbaar moest ik eerst weer mijn verzet tegen de situatie of iets wat er gebeurt loslaten.
Elke keer dat me dat toch weer nuchter lukt kom ik een stapje verder omdat ik dan niet tegen
mezelf in opstand kom of wegvlucht voor iets. Nuchter door welke situatie en/of emotie
dan ook heen gaan helpt me toch beter om mezelf te zijn, en dat is wat ik wil;
ik ben al lang genoeg weggelopen.

Lees je eigen verhaal bij wie-is-wie nog eens......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Noa, tuurlijk is er ook voor jou ruimte hier als jij een paar drankjes drinkt en dat onder controle houdt, dat geeft niets,
ieder loopt zijn eigen padje en jij t jouwe,
daar is geen ontkomen aan :)
blijf maar wel hier typen, laat niet alle draadjes los
want je loopt wel je eigen padje maar je hoeft er niet alleen te lopen

(goedzo freakiem dat is een mooi beginnetje)

groetjes Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jemig héé,slaapt/werkt er hier nog wel eens iemand?
kan weer eens niet in het draadje van vandaag komen,de 17e,:wacko:
en natuurlijk blijf je meer dan welkom noah,nuchter of niet nuchter,gezien de hoevelheid wartaal die ik af en toe tegenkom valt dat toch niet op!
je moet natuurlijk niet stomdronken van de stenen geveltrap van de brijder donderen,zoals ik,dat viel dus, wel op! dus na het ziekenhuis hoefde ik niet meer terug te komen,en ik dacht dat het een hulpinstantie was?
:devil: waarom kom ik *%#*# nou niet in het draadje van vandaag? de aangeraden opl. Ctrl+F5 werkt ook al niet! nou dan maar lijdzaam wachten!
:moon: it's a beautiful day,the sun is shining........:moon:
met dank aan dhr F.Mercury!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou zit ik weer wel op de 17e? henk t is al om 03.32 uit zijn kooi gedonderd,zware storm henk? in het bolletje? of moest je er toen nog in?
nou hup aan de slag beestjes voeren etc.
heb een nieuw nijntje! lijkt precies op die poezelige zingende????? die je voor of na twaalven geen water mocht geven want dan veranderde die in een gremlin!
zal hem maar geen drank geven,straks veranderd die nog in een????!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...