Spring naar bijdragen

zaterdag 20 juni


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 177
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Rapilos, ik herken je zo goed op dit vlak. Same here!

@ Jane, dank je voor je schrijven. Ik moet ook op zoek naar iemand vertrouwds. Ik ben daar ook mee bezig. Door het niet drinken komt nu zo ontzettend veel los. Daar waar ik het vroeger zou verdrinken met alco. Ga ik nu de strijd nuchter aan en ga ik de confrontatie aan. Maar het valt niet mee. Ik weet dat er iets moois onder vandaan komt. Maar toch is er die angst, angst en nog eens angst. Dat heeft me vandaag enorm overvallen met enorme huilbuien tot gevolg. Na vele dagen van het huilen verdringen is het eruit en dat lucht best wel op. Mijn vriend noemt dat nu eerst de scherpe randjes ervan afhalen. Doe je dat, dan kun je de volgende stap weer nemen. De randjes houden alles nog diep ingepakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het valt me erg op dat veel mensen hier hetzelfde voelen dan ik.
Dat is wel opluchting ook, en herkenning.
Zou het zo zijn dat wij alco,s gewoon verschrikkelijke gevoelsmensen zijn.
En dat wij vaak met bepaalde gevoelens niet goed om kunnen gaan en het daarom geneigd zijn weg te drinken?

Phoe....Wat een gegraaf allemaal he.

Pem;
Wel goed, dat huilen van jou.
Dan komt er tenminste wat los.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, Kirky, je boosheid is herkenbaar!
Ik ben alleen maar blij dat je bij deze boosheid nuchter blijft!

Maarrrrre...eigenlijk is drinken voor jou geen optie meer, toch?
Gaaf man, ik ga net zo ver komen als jij!

En voor iedereen: slaap lekker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier was vanavond indian summer, dat is een jaarlijks popfestival, daar was mijn dochter heen, die had ik net even naar de trein gebracht, ze is naar haar vriend
en vanuit de trein sms te ze me dat ze t zo gezellig vond ff samen in de auto
t gaat allemaal echt goed zonder drinken, t leven geeft veel kadootjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de problemen hadden meer met de pubertijd te maken maar dat was zo heftig wel dat ik dacht dat t nooit meer zo goed zou worden als voor die tijd maar dat valt gelukkig erg mee :)

ik ben er weer vandoor voor nu, veel plezier en weltruste voor zo en een dikke knufffel hannah

groetjes Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pem ik zal het proberen, maar of mij dat in mijn eentje lukt? ben al zoveel jaar gespannen en aan het hyperen,weet niet eens meer wat ontspannen is!
zou er een moord voor doen om eens één keer gewoon rustig in de tuin te zitten,en te genieten zonder allerlei geraas in mijn hoofd!
zal het maar weeer eens bij mijn psy.op zijn bordje leggen.
by the way,die oosterse wijsheid,was dat niet van confucius?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sailor,
Dat was idd Confusius.
Ga eens in makkelijke kleren op de grond (een kampeermatje is wel zo prettig) op je rug liggen. Eventueel met een dun kussentje onder je hoofd. Je benen een beetje gespreid van elkaar, je armen iets van je lichaam af met de palmen naar boven. Voel je lichaam. Ga met je geest linksom langs de hele contouren van je lichaam. Van het puntje van je hoofd ga je langs je oor, je nek, je schouder, bovenarm, elleboog, onderarm, om je hand heen, naar boven langs je onderarm, elleboog, bovenarm, oksel, zijkant borst, zijkant buik, heup, dijbeen, knie, onderbeen, hiel, voet, terug naar boven zijkant voet, binnenkant onderbeen, knie, bovenbeen, kruis, terug naar beneden langs de rechterkant van je lichaam (omgekeerde volgorde dus). Vervolgens blijf je zo even liggen, jezelf bewust van je lichaam.
Voel hoe zwaar je linkerarm weegt, voel hoe zwaar je rechterarm weegt, voel het gewicht van elk been afzonderlijk. Leg je handen op je buik en voel hoe - helemaal automatisch - je buikademhaling gaat.
Doe deze oefening elke dag. Door je geest zo te concentreren op je lichaam in rust, zal je geest leeg vloeien.
Probeer het maar eens. Je kan er eventueel een heel rustig muziekje bij aanzetten. Als je denk dat je het misschien koud zou kunnen krijgen tijdens het ontspannen, leg dan een dunne deken over je heen.

Slaap lekker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...