An Geplaatst 21 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2009 We zaten vanmiddag fotos te kijken van jaren terug.Een familiegebeuren en ik weet het nog als de dag van vandaag.Het was voor mij absoluut een dieptepunt.Al die mensen in mijn huis en ik had me al 'in gedronken', met jonge jenever n.b.De foto is gemaakt vlak voordat ik bijna 'out' ging.Ik weet dat ik naar boven liep en een complete paniekaanval kreeg of wat dan ook.Heel de familie achter me aan en die wisten echt niet wat er met me aan de hand was.Op die foto zie je ook niks aan me.De hele familie is toen vertrokken en voor de rest weet ik het niet meer.Of er een arts aan mijn bed heeft gestaan?Een vreselijke ervaring.Nu ik terug kijk naar die jaren zie ik iemand die totaal vervreemd was van zichzelf.Iemand die deed hoe het allemaal hoorde.Voor iedereen zorgde en ja en amen zei.Liep er altijd perfect bij, huishouden perfect.Maar ik moest steeds vroeger beginnen met drinken om mezelf dat masker op te laten houden.Een groot masker stond op mijn hoofd.Ik was totaal mezelf niet.Nadat ik was gestopt heb ik moeten hakken in mijn familie relaties.Ik ging zeggen wat IK WILDE.Jemig... dat was toch niet de bedoeling en het werd me niet in dank afgenomen.Het is jaren geleden dat ik fotos zat te kijken.Oeps... zeer confronterend zeg, maar ook wel weer goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 21 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2009 Schiet me zo maar te binnen.Hoe zou het eigenlijk met Bonnie St. Clair zijn??Die had echt zo'n zuipkop.Ik ben benieuwd of zij het redt zonder alcohol.Ik hoop niet dat ze hier anoniem meedoet:oDan ga ik gelijk buitenspelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 21 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2009 Grappig An, ik zat vanmiddag ook foto's te kijken,want ik had van die barok-lijstjes gekochten was foto's aan het zoeken.Oh en in die tijd dat ik niet dronk zag ik er best goed uit.Daar was ik stukken slanker.Maar ik ga eerst voor de alcohol,de calorietjes worden nu al vanzelf minder.Ik ben bang als ik alles te gelijk aanpak,het een valkuil zal worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 21 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2009 An, ik ken ook die schaamte,je wilt jezelf de volgende dag wel wegdenken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 21 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2009 Marion: ja rustig aan hoor. Bij mij was het andersom. In die tijd toen ik zo zwaar dronk was ik heel slank.Maarja, dat is ook alweer heel wat jaartjes terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 21 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2009 An, dan was je zeker geen bierdrinker? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 21 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2009 Net terug van een geslaagde middag/avond. Dochter en ik zijn bij papa op bezoek geweest en hij nodigde ons uit voor het eten. Grappig om te zien dat we nu, 1 jaar verder, toch (al)weer normaal met elkaar om kunnen gaan. Het eten was ronduit gezellig. Na het eten nam mijn ex een koffie met een remy martin ernaast. Ik heb ernaar gekeken en gedacht oh ja dat was wel lekker maar meer voelde ik er ook niet bij. Toen we weggingen kreeg ik nog een mooi compliment van hem. Hij zei ik begin Hermie weer in je ogen te zien.. Voor mezelf wist ik al wel dat ik goed bezig was/ben maar af een toe een bevestiging, zeker van iemand die me ook op mijn slechts heeft gekend, doet toch wel goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 21 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2009 Dat is een lief compliment van je exman Hermie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 21 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2009 Marion: nu je het zegt! nooit bij stilgestaan. Ik ben bier gaan drinken na vijf jaar droog staan want aan de sterke drank wilde ik al helemaal niet meer. En TOEN groeide ik flink, tjonge, jongen, niet te geloven.Lieve allemaal, welterusten, morgen weer vroeg op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 21 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2009 Hermie: dat heb je knap gedaan. Super top van je!!!!!! Wat een overwinning. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 21 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2009 Welterusten AN.Ik ga even een beker melk drinken.Kom zo terug Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 21 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2009 Dank jullie. Ja het voelde ook heel goed. En misschien nog wel het allerbelangrijkste mijn dochter heeft genoten van twee ouders die sinds lange tijd weer op een leuke manier met elkaar omgaan.Trusten An. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 21 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2009 Sjonge Hermie wat zal je apetrots zijn geweest en terecht kanjer. Super hoor.Doggy wil druppeltje uitlaten want ze wil de langste dag zien en ik strakjes nog een film. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2009 Hoi allemaal,Drankvrij. Rookvrij. Wat ik mis, is de kennis en vaardigheden om met emotie en gevoel om te gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sailor Geplaatst 21 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2009 goh ja dat was ik ook alweer vergeten,alleen maar met drank op een moeilijke beslissing kunnen maken en zo,er komt me opeens een colonne drama's voorbij trekken,kan het einde niet eens zien!"briljant" ingevulde belastingformulieren bijv.enz.enz. wordt er niet vrolijker van! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hubert Geplaatst 21 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2009 Ha kirky,Met 'moeilijke' dingen bedoel ik eigenlijk alle dingen.Ik ben niet meer gewend om iets te doen of te beslissenals ik nuchter ben.Toch kan ik wel een voorbeeld noemen waarbij het goed uitpakte.Ik ben een angsthaas die alleen op vakantie wilde. Toen heb ikbehoorlijk onder invloed via internet een huisje geboekt endaar veel genoegen beleeft.Ik lieg: elke dag dronk ik daar, al heb ik wel genotenvan het zwemmen in zee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hubert Geplaatst 21 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2009 Oh sailor, dat ken ik, maar dan andersom.Vanaf 2003 heb ik geen belastingaangifte gedaan, maar wel de van overheidswege opgelegdeaanslagen voldaan. Dat zijn schattingen + verzuimboetes.Alleen zijn die veel te laag, omdat ik in 2004 een niet misse erfenis kreeg.Het was mij niet om ontduiking te doen, maar ik kon mijn kop er niet toekrijgen die formulieren ordentelijk in te vullen.Ik heb wel eens een administratiekantoor gebeld, maar toch afgezienom zaken met hen te doen.Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zal ik doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hubert Geplaatst 21 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2009 Ja kirky, zo'n beslissing is er wel.Ik kocht een nog ongebouwd appartement.Als iemand moeite heeft met verhuizen, ben ik het wel.Gesteund door de drank kon ik alle twijfels uitbannen.Gelukkig! kon ik de koop ongedaan maken,omdat te traag werd opgeleverd.Een belangrijke vraag leverde me dat op:Stel dat ik niet had kunnen annuleren, danwas ik met heel veel moeite en hulp in datappartement terecht gekomen.Zou ik daar gelukkiger zijn dan in mijnhuidige huurhuis? Zou ook niet daar de alcohol langzamerhand de leefruimtegaan beïnvloeden?Ik denk van wel.Dank voor je vraag, die mij ertoe brachteen en ander te verwoorden, wat toch ietsanders is dan vluchtig denken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2009 Nee, Wingchun, op wilskracht alleen had ik niet kunnen stoppen met drinken en roken.Ik kan niet met drank omgaan en daar heb ik me bij neergelegd en daar heb ik vrede mee.Dat ik af en toe dreig om de mist in te gaan, hoort daarbij. Ik accepteer dat gewoon.Mijn leven is veranderd sinds april 2007. En nu ben ik 3,5 maand geleden gestopt met roken.Daar ben ik ook mee klaar. Ik ben ook al heel lang klaar met het leven op zich. Dat doe ik op pure wilskracht, ik leef omdat dat moet. Ik word geacht om te leven en eigenlijk verlangt men ook nog eens dat ik daar dan blij om moet zijn en dat ik daarvan moet genieten. Ik doe mijn best. Succes is niet gegarandeerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2009 Ach, Wingchun, ben jij er zo zeker van dat de gedachte er is voor de emotie?Ik niet en ik ben nu toch al dik meer dan een jaar bezig met mijn emotie en gedachten in de weer.Nee, eigenlijk al langer, al van het moment dat ik met de internetbehandeling ben begonnen.Maar gedachten en gedrag die te maken hebben met de verslavingsgewoonte an sich liggen niet zo diep als de gedachten en emoties waar ik nu al meer dan een jaar werk in het kader van mijn depressiviteit.Er is al flink wat afgebroken van mijn muur en dat heeft eerst veel pijn gedaan, maar daarna lucht gegeven. Ik ben nog lang niet klaar. Ik moet eerst tot mijn eigen reine kern zien te komen en dan kan ik vandaar uit werken. En wie weet, ben ik dan zo ver dat ik het kan accepteren dat ik leef.Ik werk hard en doe mijn best. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2009 Maar 't is kwart voor twaalf en tijd dat ik de computer ga afsluiten.Ik wens jullie een hele goede nachtrust toe en morgen is er weer een dag.Een dag om niet te drinken en niet te roken.Veel voor iedereen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden