Spring naar bijdragen

zaterdag 27-06-2009

meiske

Aanbevolen berichten

Fibo ik twijfel niet hoor, mijn besluit staat vast.
Maar ik weet hoe ik ben zonder of met minder alcohol en van ADB en mn huisarts vonden het niet verstandig voor het weekend te stoppen.

Denk dat ize wel weten waar ze het over hebben toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 227
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goed advies van iemand die het zelf kan gebruiken...
Stoppen..ik ben doodziek geweest van het drinken.
Nog lkt het niet helemaal op te houden, is wel het beste.
Ik probeer steeds meer dagen zonder te leven.
Er is geen twijfel, anders had je je niet aangemeld voor dit forum.
We gaan elkaar steunen en stoppen, okee..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal jullie zeggen mn afspraak donderdag bij mn huisarts was een teleurstelling, Althans zo voelde ik het. Ik wil van die k*t drank af. Ik vraag hulp. Ik wou wel meteen alles laten staan, maar hoor van 2 hulpverleners dat dat niet verstandig is in mijn situatie.
Dan moet ik wel luisteren en afwachten tot woensdag, daarom werk ik er niet minder aan.

Ziekenhuisopname kan ik me niet veroorloven met mn dieren, dan blijven ze onverzorgt achter...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, g'navond,

Hoe izzie hier?

Aaahhhhh, het ging over eten. Wij hebben verse courgettesoep gegeten, en tonijnsteak met pasta. Eigenlijk het "zondagse eten" van morgen, maar dit is snel klaar en ik was al erg laat.

Ik kan erg slecht tegen laat eten (mijn enige restverschijnsel van zucht naar drank rond etenstijd) en eet altijd voor of rond 6 uur. In mijn moeilijke tijd, in het begin, soms wel om 5 uur (dat was ook nog in de winter). In de zomer vind ik het makkelijker, veel spa, gemengd soms met een sapje. Wat fruit stilt ook de trek.

De courgette was maar 69 cent en een heerlijke pan soep gemaakt. We hadden een vriendinnetje van Dochter te eten, dus bijna op. Soep is zo lekker met dit weer!

Binnenkort weer eens koude soep maken, gazpacho, maar dat vinden de kids niet zo bie. Jammer!

By the way, welkom Mika en Gunn, en Carolien natuurlijk, ik hoop dat jullie je snel thuis voelt hier. In onze "huiskamer" waar het soms leeg is, soms een komen en gaan, en soms luid gekeet. Alles kan en mag, mits binnen de grenzen van het betamelijke.

*tiepfoutje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mischien is het handig dat ik er ook bij vertel dat ik voor mn drankprobleem al niet gezond ben/was.
Ik gebruik een hoge dosering wegens hartfalen, en medicijnen tegen hoge bloeddruk en copd.
Wellicht brengt dat meer risico met zich mee?

Mika, ja we gaan stoppen.. is het beste.
En wanneer we zo lang droog staan als velen hier kunnen wij ook weer trots op ons zelf zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky begrijp ik, daarom dacht ik laat ik dat dan ter verduidelking dr bij zetten.
Ik kijk echt uit naar maandag , het contact met ADB en woensdag met mn huisarts.
Hij heeft een half uur voor me vast gezet om de uitslagen van bloedonderzoek te bespreken en natuurlijk het stoppen met de drank.

Mika dan wordt het voor jou ook tijd net als bij mij.
Ik wacht woensdag niet als uitstel maar omdat me dat is aangeraden door huisarts en ADB.
Wat ga jij doen Mika? Of ben je al gestopt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeden avond allemaal,

De vele nieuwe mensen heet ik van harte welkom en wens jullie veel succes bij het stoppen met de drank.

't Is laat, maar ik had jullie gewaarschuwd. We hebben hard gewerkt tijdens de repetitie. Daarna hebben we lekker gegeten. Het was een heerlijk maal. Helaas heb ik het dessert overgeslagen. In tiramisu zit nu eenmaal drank verwerkt. Dat gebruik ik zowiezo maar niet en bovendien slik ik Refusal. Er zijn genoeg mensen die bij zoiets gewoon fris drinken en er zijn er die 1 glas wijn of bier nuttigen. Je ziet er ook die kennelijk heel blij zijn dat er wijn en bier staat. OK, dat terzijde. Na het eten gauw in het juiste plunje en dan het stuk geheel doorlopen. Dit was dus de eerste keer dat alle scènes aan en achter elkaar doorgespeeld werden. Er gaan nog wat dingetjes aangepast worden en dan morgenmiddag repetitie en de tweede doorloop. Maandag en dinsdag mag dan alles bezinken en dan hebben we woensdag de laatste try out en die is met echt publiek. En dan is donderdag de première.

Morgen moet ik dus tijdig op en zal dus vandaag tijdig het bed in duiken.

Oh, ik heb net wel op het nieuws opgevangen dat het in verscheidene regio's vreselijk weer was. Hier is dus nog steeds geen spatje gevallen en is het buiten inmiddels wel ietsie afgekoeld door een zacht en koel windje. Binnen is het nog steeds poepiebenauwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik ben allereerst met hoge bloedruk terrecht gekomen bij de huisarts en die was bang voor een hartfalen. Daarnaast was ik ook vreselijk moe. Toen ben ik naar een internist gestuurd en die concludeerde een leverfalen. Daar was ik overigens niet voor gekomen.
Nu heb ik (thank heavens) d.m.v. sporten en vitamines mijn leverfunctie naar de helft kunnen terug brengen. Nu nog de helft en daar nog de helft daarvan en ik zit (voor mij) okee. Dus... ik doe mijn best, nog niet goed genoeg want ik ben aan het minderen maar ..ik doe mijn best.
Ik wilde vanavond niets drinken, maar werd onrustig met de gedachte wakker te liggen. Dat gebeurd nl. als niet wordt gedronken. Stomstomstom.
Heb wel veel minder gedronken dan "normaal", heb me weten te beheersen.
Tsja, of je daar blij mee moet zijn...
Help jij mij, help ik jou.
En zover duidelijk, er is een heel forum dat ons wil helpen. Dat voelt toch goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar, nee mn tong heeft kloven en bloed zelfs af en toe.
En dat terwijl ik elke week een kist vol biologische groente en fruit krijg, mja of ik wel alles netjes opeet...

Pureren van de soep is van jullie wel een goed idee, maak het altijd met verse groenten en heel veel.. dus zonde om weer weg te gooien.

Stomme is zout heb ik behoefte aan.. maar mag eigenlijk niet en als ik nu zout gebruik vind ik het nog stinken ook .
Ik hou van gemarineerde vleessoorten en kruiden, maar daarvan moet ik nu kokhalzen, zelfs vlees smaakt al niet meer. Beetje zure dingen vind ik wel heerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen, even een uittreksel van wat ik vanavond in een PB heb gezet!
Ik wil eigenlijk met deze tekst méér mensen bereiken dan ik anders zou doen!

.....

laat ik je even vertellen van hoe het ging toen ik stopte. (ik = vrouw, 55jaar)
Ik had (toen) geen hulp, en wat ik dronk: 5 liter jenever per week was maar nét genoeg voor me.
Ik ben gestopt, van het ene moment op het andere, en de eerste twee (2!!!!) dagen waren moeilijk.
Daarna was ik zó trots op mezelf, dat ik die 2 dagen niet meer wou verpesten!

De lichamelijke last die ik heb gehad, waren niet anders dan de morgen na een dag flink drinken: trillende handen (dus dat had ik altijd al...), zweten, en vreselijk aan de drank denken!
Dat laatste is dus eigenlijk niet lichamelijk!
Daarna was dat over, en bleef de trots op het niet-drinken!

Wat ik wil zeggen: stoppen is te doen, en al na 2 dagen voel je je al heel sterk!

MAAR....maak alstjeblieft niet de vergissing te doen wat ik heb gedaan!:
na acht maanden zonder alcohol, dacht ik: ach, ik heb nu bewezen dat ik kan stoppen....en: ik kan nu
toch wel sociaal drinken.....

Nou, dat lukt dus niet!
Ik ben nu alweer maanden aan het wel/niet drinken, en ik vind het verschrikkelijk!
Ik wou echt dat ik had volgehouden met "niet-drinken"....
maar geloof me, de eerste slok neem je, en ben je weer terug naar de grootste drankinname uit je verleden!
O, niet in één dag hoor, de eerste weken kan je het prima doen op twee glazen per avond! Eerst nog 1 of 2 x per week, en geleidelijk aan steeds vaker, en ineens, whoem.., ben je weer terug bij AF!!!

Als ik maar één iemand kan helpen met dit verhaal, hoop ik dat jíj het bent!!

*Nu ik het nog eens overlees, heb ik besloten om dit bericht óók op het forum te zetten.
Hopenlijk bereikt het nog anderen, zoals Kaia vanmiddag!
Neem een (fout) voorbeeld aan mij, en als je eenmaal gestopt bent: begin alstjeblieft niet wéér!!
Ook niet met één drankje!
Geloof me, we kunnen het niet!!!

*Maar natuurlijk geldt het advies van de doktoren zwaarder dan wat ik nu vertel!
Ik probeer alleen te zeggen dat stoppen te doen is, op wat voor manier je het ook aanpakt!

.

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Kirky, ken mn huisarts nog maar net . Woon hier net een jaar en hij is in opleiding, daarom beslist hij ook niet uit zichzelf en dat begrijp ik ook wel.
Maar ik merk wel dat hij me wil helpen, en hij merkt aan mij dat ik wil stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...