Spring naar bijdragen

zaterdag 27-06-2009


meiske

Aanbevolen berichten

Moggûh!

Hanna, geweldig dat je er kon zijn!
Mooi meid!

Kirky: WOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

An, vooruitgang. Dichterbij. Goed!

Vrouwe jeuzel was er weer vannacht
Meer woorden maak ik er niet aan vuil
Ach, een paar

Ik ging met haar vechten
Schoppend in het zweet

Vanochtend werd ik zachtjes wakker

Rustig weekend maken
Opruimen, wassen, zingen

Ik zie
en luister

Doe mijn ding

Have a nice day

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 227
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het valt te leren
Als je blijft oefenen
Ik ben het bewijs!

Ik leer, ik leer, ik leer....
En weet en weet en weet

Als ik maar luister
En goed kijk

Dan is er rust
En uit rust kan ik verder

Geen gejakker

Tijd

Langzaam pak ik de ruimte weer
Ik weet waar het is in mij

Overal

Vertrouwen

Ik hoef niet bang te zijn
Soms pakt ze mij
Dat is okee
Ik herken haar wel
Als ik eerlijk ben
Dan is het vrij

Vrouwe jeuzel kwam vannacht de boel vergrendelen
Ik werd bang. Vanochtend zag ik dat.
Ik hoef niet bang te zijn.
Er valt niets op te sluiten.
Of af te sluiten.
Maar open, dat is even wennen.

Kwestie van oefenen
Ik ben al uit mijn grot
Soms wil ik door angst geduwd terug
Maar het gaat niet meer
Ik kan niet meer terug
Soms is dat overweldigend
en voelt het als bang

Maar dat is het niet
Dan sta ik verbaasd in de ruimte stil
Ben aan het wennen me daar vrij te bewegen
De beweging is nog klein, maar het is er
Dan weer kruip ik in elkaar
Maar er is geen pijn
Voorzichtig ga ik weer staan
Kijk glurend om me heen
Geen oordeel
Geen leger
Alleen ik
Beweeg
vrij
Zo gaat het wennen

Als wennen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo soep gegeten. Ja blijven schrijven wat je bezig houdt blijft belangrijk.
Ook al weet ik het antwoord van jullie eigenlijk wel.
Ik kan niet met iemand afspreken over die twee glaasjes, netzomin als ik refusal zou durven slikken, want als mijn verslaving aan het woord is kan alles en iedereen zwijgen.
Nu is het nog niet de woordvoerder van mijn gedachtes.
Maar hij is er wel lekker mee bezig.

Ik moet het per dag bekijken, vandaag.
Vandaag lukt het me niet om naar morgen of komende zomer te kijken.
Het zweet breekt me uit.
De paniek slaat toe.
Dus vandaag telt en morgen vroeg.

Het belangrijkste is dat ik morgenvroeg fit ben.
Ik ken mezelf en als ik een wijntje op heb dan is het hek van de dam.
Dan weet ik het ineens allemaal niet meer en kan ik de hele wereld aan.
Dus.....
Ik sluit bij deze mijn gedachten hierover uit en twijfel niet meer.
Vanavond drink ik niet.
Ik ga genieten van het heerlijke eten wat er ongetwijfeld is.
Ik ga genieten van de familie die ik graag zie.
En... ik wil op tijd thuis zijn en heerlijk fris mijn bed in duiken.
De allergrootste beloning staat me morgenvroeg te wachten.

Maar dit doe ik alleen vandaag hoor
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geef mezelf bij deze ook een schouderklop.
Bijna vier maanden rook ik niet!!!
En ik ben al bijna ZEVEN kilo afgevallen!!!
De ergste verslaving is absoluut de drank.
Niet roken kost me nauwelijks nog moeite.
Matigen met eten en niet snoepen is alleen soms lastig, meer niet.
Maar niet drinken, is wat anders.... bij mij dan he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms daag ik uit
Geef een schreeuw!
Doe een dans
Of mijn armen wijd uit

Er gebeurd niets als ik dat doe

Vaak huil ik dan

Durf alweer een beetje te lachen

Soms zonder gedachte aan de zwaarheid van het juk
zelfs bulderen en schateren

Maar dat durf ik haast niet te zeggen
Schrijven aan jullie gaat nog net
Al moet ik zeggen, dat voelt wel naakt

Mezelf laten zien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat gewoon niet in één keer
Zoals je zou willen

Dat is niet erg

Verander niet je richting
Maar soms het pad erheen

(hoe was het ook alweer)

Durf te genieten onderweg

Wees niet bang
Verlang niets

Het gaat zoals het gaat
Heb daar vrede mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, misschien is het nog wel leuker om een leuk feest lekker nuchter mee te maken!!!!
2 glazen voegt niks toe, dat weet ik, dat weet jij, dat is jezelf voor de gek houden
spa rood voegt bij mij altijd veel toe, okee er gaan de nodige flessen bij mij doorheen op leuke avonden en als ongemak moet ik snachts dan wel mijn bed uit om te plassen maar het drinkt voor mij weg als bier
en sochtends voel ik me enorm fris en doorgespoeld ;)

An, ga in de onderzoek-stand, ga observeren, maak er je eigen feestje van en proost met de drinkers, babbel eens met de mensen die ook aan de fris zitten, zo doe je ook weer eens nieuwe contacten op op zo'n feest
bekijk het allemaal van een afstandje en ga lekker dansen als je wilt dansen, of trek je even terug buiten als je daar behoefte aan hebt
Wedden dat het feestje er zelfs leuker van wordt?? Omdat jij je grenzen in de gaten houd en geen rare dingen doet en je hoofd koel houd bij dronkemanspraat

en nog fijner, omdat je morgen opstaat met leuke herinneringen, zonder schuldgevoel en zo fris als een hoentje!!!
en meewarig denkt aan al die katerkoppen die heel anders opstaan op zondag!!

Zie het als een uitdaging en het wordt leuk, zie het als een straf en het wordt niet leuk! zo simpel is het !!

Caro, ik slik geen hormonen, ik zit ook nog niet in de overgang maar Marieke heeft volgens mij erg veel last van stemmingswisselingen enzo en dan is het misschien wel goed om te overwegen wat je er aan kan doen.
Dar, hij staat te koop, heb al 1 reactie gehad, zal je wel even pben

nou, actie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp ineens waarom het voor mij zo moeilijk is om te stoppen!
Ik heb niets om naar uit te kijken.
Sociale contacten zijn voor mij een hel, dus die mijd ik.
Zelfs m'n beste vrienden. (die op een hand te tellen zijn)
Zelfs m'n familie!
Ook eten heb ik moeite mee.
Ik stouw dagelijks een paar beboterde boterhammen met kaas naar binnen,'om maar iets binnen te hebben'.
Foei, ben ik echt al zo ver heen?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
An


Ik wil gewoon twee glazen kunnen drinken, dat is alles.


Gewoon gezellig meedoen.


Ik drink al in geen eeuwen meer (stiekem) alleen thuis.


Ook vooruitgang.




Morgen moet ik trouwens vroeg op en heb een verantwoordelijke opdracht,


waarbij ik dus absoluut ABSOLUUT MEGA FIT voor MOET zijn.




Twijfel, twijfel, twijfel.....




Lieve An, toen ik laatst naar een terrasje ging, dacht ik van te voren: 'nu kan het wel weer, ik heb mezelf zo goed aangepakt, ben bewuster dan ooit en heb alles nu onder controle, wil gewoon op een gezonde manier een gezellig drankje, kom nou, het is nu afgelopen met die gekkigheid, ik ben de verslaving voorbij bla bla bla... '.

Ik heb het niet gedaan. En even later was ik het alweer vergeten! Ik ben eraan gewend: spaatjes met een schijfje citroen is mijn borrel. Qua gezelligheid en dansen en gekte enzo doe ik niets meer onder voor iemand die wel drinkt, integendeel zelfs... ik herhaal mezelf niet, ik onthoud alles en mijn lekkere ding is smorgens ook nog lekker :D

Alleen van te voren denk ik er nog wel eens aan, zoals jij nu. Op het moment zelf hoeft het eigenlijk helemaal niet meer zo. Ik vind de adem van drinkenden vies. Als ik andere zie die aangeschoten zijn, kan ik er om lachen en ben ik blij voor ze, dat ze er plezier in hebben, maar tegelijk demotiveert het me voor mezelf om hetzelfde te gaan doen. En dan de kater...! Ieder z'n/ d'r ding, en geen alcohol is nu mijn ding aan het worden.

Diezelfde avond zag ik 'toevallig' dit berichtje van Trees:

quote:


Originally posted by:
Trees

Soothe, het blijft harder vechten dan de eerste keer!

Ik heb het er beduidend moeilijker mee, de euforie ontbreekt dan ook volkomen!

Daarom zou ik het iedereen wel willen toeschreeuwen: eenmaal gestopt, laat je alstjeblieft niet verleiden!

Niet: "ach, één drankje kan wel weer"...niet:"ik heb toch bewezen dat ik kan stoppen"....

NIET, NiET, NIET DOEN!!!!!




Dankjewel nog Trees daarvoor! Ik weet dat het zo is. Ik weet ook dat het over 1 jaar zo is, over 2 jaar en over 5 jaar. Tuurlijk neem ik het dag voor dag, maar mijn hersenen reageren nu eenmaal verslaafd op alcohol, daar verandert de tijd niets aan.
Alle gedachten die ik verzin om gerechtvaardigd te gaan drinken, zijn excuses van m'n aan alcohol verslaafde mind. Zolang je dat niet ziet, blijft het gevecht voortduren.

Hoe jammer is dat? Hoe langer ik het volhou, hoe verder weg dat 'jammer' van me af staat... achja ik wil wel eens vaker iets wat er op dat moment niet is.

Ter voorbereiding ende overweging zou je kunnen proberen eens heel eerlijk antwoord te geven op de volgende vragen:

Waarom wil ik gewoon 2 glazen kunnen drinken, wat is de meerwaarde?

Hoe lang ga ik over die glazen doen?

Sterke drank of wijn en mogen het kleine glaaskes zijn?

Hoe voel ik me als de glazen op zijn?

Waar ga ik dan op over en hoe lang mag de avond dan nog duren... hoe lang duurt het voordat ik me net zo voel als ik me voelde toen ik die 2 glazen wilde?

Kijk ik er de volgende dag gelukkiger op terug?

Kijk ik dan uit naar de volgende gelegenheid?

Maak dan een bewuste keuze, in ieder geval heel veel plezier en

liefs,
Kaia

B):present::sun::rose:KIRKY van harte jongen met je hele JAAR alcoholVRIJ:rose::sun::present:B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag (inmiddels),

An,
zullen we gewoon een ouderwets pact sluiten?

Vandaag drink ik nl. NIET. Ik heb het al zo verschrikkelijk warm en zw**t me te pletter (overgang?) dat ik alleen maar spa rood wil. Of nee, eigenlijk wil ik Bar-le-Duc citroen, heerlijk. Nog een schijfje citroen erin en lebberen maar.

Ben het geheel met Tapas eens. Nu ik zolang van de drank áf ben gelukkig wíl ik niets anders meer. Hoewel de gedachte aan een koud wit biertje mij ook kan verleiden. Vandaar de Bar Le Duc, net weer iets lekkerder dan Spa Rood.

Kirky, van harte gefeliciteerd joh! Een heel jaar, wat een fantastische prestatie. Je zult merken dat het steeds meer "van je zelf" wordt het niet-drinken en dat het steeds minder twijfel geeft.
Maar volgens mij heb je allang door dat je sommige dingen in het leven alleen kunt bestrijden met een nuchter hoofd.

Van mij ook een bos
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

Super!

En ik las dat Water op weg is naar de drie jaar. Super! En het RAF trio (Anna, Rufus, Ferry) zijn in aug. 3 jaar droog. Super!

*bescheiden sprekend* ik zit op ruim 3 jaar het is de beste beslissing ooit genomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt, de lust om nog iets te doen, iets te ondernemen is g'woon weg.
Mijn adagium lijkt wel: ik ben niks, ik heb niks, ik weet niks, ik kan niks en ik wil nog minder.

Dat zijn wel een hoop 'iks' in een zin.
'k ben misschien toch egocentrischer dan ik dacht.

Ik moet g'woon stoppen met zeuren.
't begint een chronische aandoening te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gunn welkom hier, ik heb je een pb gestuurd.

Kirky klasse man 1 jaar! Veel plezier in het zwembad met de kleine man.

An: je weet het allemaal wel. Wens je een hele fijne avond toe en hoe jij die invult is aan jou. :present:

Verder iedereen die ik vergeet een fijne dag toegewenst, ik duik de tuin in voordat ik er helemaal niet meer doorkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Het is hier poepiebenauwd warm weer. Van mij mag er snel een verkoelende regenbui losbarsten. Vannacht heb ik heel erg slecht geslapen.

Ik ga me zo wassen en aankleden om naar de repetie, diner en eerste try-out zonder publiek te gaan.

Pas vanavond laat zal ik weer thuis zijn en de meesten van jullie liggen dan alvast weer in bed.

Ik wens jullie een genoeglijke dag zonder drank toe.



Gunn,

Welkom op het forum. Zo te lezen sta je er ongeveer voor zoals ik er voor stond. Met het stoppen met drinken en gestopt blijven haal je al heel erg veel winst binnen. Ik zie dat ook jij een sociale angst hebt, die heb ik ook, maar die is wel veel verminderd door het stoppen met drinken. Omdat ik geen mens was dat in face tot face contacten mijn sorres kon verwoorden was de internetbehandeling van www.alcoholdebaas.nl voor mij de uitkomst. Ik heb er veel van geleerd en uiteraard heeft het mij ontzettend geholpen om te stoppen met drinken. Veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gunn,
Zag bij wieiswie dat jij ook pas recent online bent gekomen. ik ook dus.
Ik herken wel een aantal dingen die je typt.
Uit veel reacties op dit forum, blijkt dat doelen stellen erg belangrijk is, dus daar ben ik mee begonnen. Mijn grootste doel is om geheel te stoppen en dat dan ook vol te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...