Spring naar bijdragen

De eerste dag...

Toxic

Aanbevolen berichten

Gisteren heb ik besloten om vandaag mijn alc gebruik drastisch omlaag te schroeven. Voor mij is de ochtend/nacht vaak het moeilijkst, ik heb vanacht dan ook erg slecht geslapen...en word veel wakker in de nacht.

Als ik eenmaal dat ritme weer doorbreek en een nacht goed slaap, dan merk ik meteen verbetering, dus met kleine stapjes ga ik die kant op. Flink minderen en dan vanacht hoop ik weer iets beter te slapen.

Mijn grootste probleem is dat ik nu ga piekeren, ik bang ben wat er gaat komen en een verschrikkelijk nerveus gevoel heb dat komt en gaat in fases. Ik maak me dan druk over mijn lichaam en voel elk pijntje of ben enorm gevoelig voor prikkels en zou het liefst onder mijn deken kruipen.

Vanochtend heb ik wat gedronken en probeer mij nu bezig te houden met leren voor een examen en moet nog even de stad in voor iets kleins.

Zijn deze nerveuze gevoelens bekend bij anderen als ze stoppen? Het voelt alsof de onderdrukte stress naar boven komt. Ik weet dat ik hier doorheen moet ga steeds met grotere stappen afkicken. Cold Turkey lukt nu nog even niet...

Ik heb de drank nu uit huis. Iemand nog tips hoe ik deze dag doorkom? Pffff...wat een verschrikkelijke sluipmoordenaar is alcohol ook...

Dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Toxic,

Ik had dat ook de nachten waren voor mij ook het ergste en de ochtend erna
ik heb er het volgende op gevonden s,morgens ga ik eerst om 8 uur 15 km joggen dan kom
ik lekker afgemat in m,n hoofd thuis daarna nog effe fitness dan was ik weer heerlijk op geknapt
en wat de nachten betrefd ging ik knuffelen met m,n (hond echt wel) of ontspannings oefeningen doen met rustige muziek, dan was ik weer afgeleid met m,n gedachten van de drank, misschien voor jou ook wat????? om te doen

Als jij hobby,s hebt dan kun je die gebruiken als afleiding ,maar doe in elk geval iets tegen de trek en je zult zien gaat heus wel beter dan.

Heel veel sterkte ermee

Groetjes van Meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Meiske,

15km joggen? :) Dat gaat me nu even niet lukken ben ik bang...Ik krijg eind vd week eindelijk mijn nieuwe racefiets, dan ga ik mijn oude fietshobby weer oppakken.

Wellicht ga ik later op de dag even een half uurtje op de hometrainer, sport is inderdaad een goede tip. Ik rij ook wat rond in de auto, probeer me echt te dwingen zaken te doen en afleiding te zoeken.

Het voelt tot nog toe wel minder erg dan de 1e keer dat ik stopte, toen zat ik met 50mg Librium per dag en heb er nog geen genomen vandaag. Ik neem ze nu alleen voor de nacht...

bye.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gisteren overleefd :) Ik ben niet cold turkey gestopt, maar heb flink de rem op de drank gezet. Ik heb ook veel beter geslapen vanacht en voel me vandaag weer stukken fitter. Gisteren flink nerveus gevoeld en geen rust kunnen vinden.

Die nervositeit is vandaag al de helft minder, mede omdat ik weer goed heb doorgeslapen. De laatste maand zat ik in de ochtend op een halve fles sterke drank, dat is nu 2 borrels. Kleine stapjes en goed de rem erop houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...