Spring naar bijdragen

Maandag 27 juli


CC

Aanbevolen berichten

Goodmorning, rise and shine!!!

Ik ging gisteren vroeg naar bed omdat ik vandaag een drukke dag heb. Eerst nog even gelezen. Mmm, best wakker nog. Dan even buizen (mooi kostuumdrama op de VPRO), nog wakker: beker warme melk...... Licht uit, pomptiedom. Echt klaarwakker. Dus ik begin de dag maar alvast. Waarschijnlijk val ik tegen een uur of zes in slaap, zo'n half uur voordat ik eruit moet. Eergisterennacht ook wel heeeeeel goed geslapen en natuurlijk veel te lang. Moet ik dus een beetje aan wennen, aan mijn nieuwe slaapperikelen.

Pak nu mijn boek weer op (deel 2 van Stieg Larsson, leest lekker makkelijk weg) en wens jullie een heerlijke, zonnige en heldere dag en ik kom in de middag wel weer even kijken hoe jullie dag verloopt.

CC

ps. best saai zo in je eentje op het forum

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 153
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Net wakker, Kirky... koffie, peukie... gaaaaaap...
en ik moet nog helpen met een verhuizing ook vandaag (en morgen en overmorgen...)
Ben nu al moe pfffft zeurzeur maar 't is ook wel leuk want ze is zoooo blij met het nieuwe huis!
Dus dat gaan we gewoon effe doen, hatsikidee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen samen.....

@ Water goeie insteek, hupsikidee gaa ervoor.
Wat is er fijner dan een ander blij maken, ja jezelf haha..

En dat heb ik gedaan ben na aanmelding vandeweek hier eindelijk weer 2 hele dagen nuchter geweest!
Wat voel ik me een stuk beter weer zeg, Moet veel doen maar heb besloten mezelf nog een bijkomdagje te geven, nog even rustig de week inplannen , nogmaals veel te doen maar daar zie ik wel tegenop omdat ik dan naar de stad moet, Beetje rondhangen hier beetje lezen en op to tommorow maar wel nuchter HAHA..
Fijne dag en misscdhien nog tot leesz/schrijfs vandaag,
Groet by MOOSSZZ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen saam!

AR : sterkte vandaag:present:!

Dar: ik herken veel in wat je schrijft. Ik volg IB (internetbeh.) en zie inderdaad ook een fotootje van haar. Had, net als jij, eerst zo'n afwachtende houding van "Wat kan dat grietje mij leren?". Maar gaandeweg de behandeling kreeg ik steeds meer respekt voor haar. Hoe verder ik kom, en natuurlijk ook hoe meer zoewel zij als ik inzicht krijgen in mijn persoonlijke problematiek, komt er steeds meer diepgang en kan ik alleen maar zeggen dat het mij zeer goed bevalt. Heb al een behoorlijke aantal goede reakties, vragen en stof tot nadenken gehad. Ik weet niet in welke fase jij nu zit? In het begin was het inderdaad nogal wat geïnventariseer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat betreft het afstand nemen: zoal jullie misschien wel gemerkt hebben schrijf ik niet altijd mee. Ik lees bijna elke dag alles. Grijpt het mij teveel aan, of kan ik er niks mee dan laat ik het voor wat het is.
Daar voelde ik me in het begin zo schuldig over dat ik het met mijn IBster heb besproken. Zij ziet dat heel nuchter: ieder participeert op zijn/haar eigen manier en dat is okay.

Dat er mensen "afhaken" is spijtig. Dar, ik heb veel aan wat je schrijft!
En van iedereen trouwens.

Soms ben ik te moe, of te druk in m'n hoofd.
Soms weet ik gewoon niet hoe te reageren.
Soms heb ik tijd nodig om over dingen na te denken.
Maar ik hoop dat de mensen die nu aangeven afstand nodig te hebben wel mee blijven denken/schrijven!
Op een of andere manier ben ik al erg gehecht geraakt aan jullie allemaal :heart:

Weet iemand toevallig hoe het met Tasseke is en wanneer ze terug komt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blij dat je blijft, Wing, je laat m'n hersens soms kraken :D.

Hannah fijn dat je je wat beter voelt. Vandaag weer een mooie dag, ga je er weer op uit?
Ik loop elke dag gemiddeld 2 uur met de honden. Ze zijn al vaak mijn redding en houvast geweest. Met hen erop uit trekken is soms een opgave maar achteraf vaak een zegen.
Heerlijk hè, aan een beekje zitten? Heb een plekje gevonden waar het zeeeeeeeeeeer stil is (die zijn hier nog in overvloed) en daar zit ik dan onder een ouwe eik aan een beekje te denken. Hond 1 druk in 't water, hondje 2 slapend naast me. Verder alleen natuur, stilte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ben nu al blij met je wijze woorden Wing, wilde daarom ook nog even dit van de draad van gister boven/terughalen

Ik ervaar de drank niet als een persoonlijk probleem.
Maar als een mechanisme wat ik in me draag.
Het is zo gegroeid en het kan ook zo weer ontgroeien

Zo waar, :)

jammer om te lezen dat er mensen zijn die afgaan haken omdat er meerdere afhaken...hoop alleen dat jullie afhaken omdat het jullie beter gaat, niet omdat wij nieuwe aa's hier inene rond komen hangen, ??? Nah hangen....ben echt op zoek naar wat juiste aanspraak, "hulp"( moet het zelf doen he ;) lees boven wing's wijze woorden) en herkenning enzovoorts....
Ik blijf in ieder geval nog even hangen, het gaat en voelt goed nog!!!
@ AR.....Ik hoop voor je dat je snel een andere baan vindt in deze economisch lastige tijd:(.....

En ondertussen ga IK verder met dag 3 nuchter door te brengen.........wat duren de uren lang ....alleennnnn...(nogal problematisch met tijden dat alleen zijn voor mij, heb ook geen echte hobby's meer zo door de jaren heen.....
Kan wel genoeg doen( ben net samen met vriend gaan wonen, wel een mooie kans voor een geheel nieuwe start , en ik heb eindelijk na jaren de liefste man van Nederland gevonden :P... maar ben nu even met jullie bezig haha

@ kirkie en @ Akelei....ook ik ben door mijn bps/ers hoe je het noemen wilt in combi met mijn ptss soms lichtelijk psychotisch, gelukkig nog geen echte heftigge gehad ook kan ik soms dissen(disocieren)...Knap ook van jullie om je er dan toch doorheen te slaan, en er open over te spreken Of je het nu zelf hebt of een partner met...
....Je word zo gauw voor GEK aangezien...Is Het Hier Niet Gewoon 1 grote open inrichting??????in nederland Hihi......Latersz
Thnxs voor het me aanhoren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moossz, wat ben je goed bezig:present:!
Ben het met je eens. Misschien ben ik van een andere generatie maar vroeger was er en spiegel waarop stond: "Ooit een normaal mens ontmoet? En.....beviel het? "

Gos Kirky wat ben je toch een bezige bij!
Kun je bij mij niet eens komen klussen? (hihi)
Wat ga je nu weer fabrieken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net een heel bericht getypt, a4 vol haha...En p.o weggeklikt....pfhhhh, hahahaha
houdt me wel bezig en dus ondertussen ook van de alcohol af, al heb ik helemaal geen zin in alcohol of verdoving voel me verbazingwekkend rustig nog!!
@ Hanna THNXS :$

@ wing je had zondag ziets als dit geschreven...Uhh had het onder de copyknop maar heb die intussen weer voor knippen en plakken gebruikt...anyway zoveel dingen die je schrijft ZO WAAR!!Blij te lezen dat ik nog even kan genieten van je wijze spreuken hier op het fora

Vindt het jammer te lezen dat er aaérs hier zijn die nu afgaan haken, hoop omdat het beter gaat en jullie het even niet nodig hebben, niet omdat er inene weer hoop nieuwelingen zijn.....
Ik blijf nog wel hangen want ik heb het zeker nog nodig....ben net samen gaan wonen , na jarennnnnn alleen gewoond te hebben met (moeilijke:$) zoon van inm. bijna 19, heb ik sinds begin jan. deze relatie en de liefste man die ik me wensen kan) ..........Zit in een "vreemd" dorp, niet zo ver van mijn stad af maar toch!!! ...Wel alle reden voor een schone nieuwe start, terwijl mijn lief mijn problemen acc. in bep. mate natuurlijk........IK WIL NIET MEER DRINKEN!!!! Jawel drinken,hihi :P maar geen wijn ofsow
@ kirkie en Akelei, knap hoor dat jullie voor jullie psychische problematiek uitkomen, je wordt al zo snel voor GEK aangezien...heb zelf ook last van psy. problematiek, gelukkig goed onder controlle met weinig medicatie ....Moet zo nog bestellen trouwens...
Latersz hoop dat ie nu wel blijft plakken haha
!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Even laten weten dat ik de vakantie tot op heden goed doorkom. De teller staat nog op 0. Sommige dagen vallen niet mee. Maar met wat afleiding en uitstellen gaat het best goed.

@Hannah: hoe is het nu met jou na alles van de afgelopen tijd?

@ Kirky: suc6 met verhuizen.

@ AR: lieve groet.

@ Dar: :present:

@ Sara: hoe gaat het nu met jou?

Ik heb niet bijgelezen. Daarvoor is het internet te duur. Maar ik lees dat een aantal hier wat afstand gaan nemen. Waaronder voor mij een aantal dierbaren inmiddels. Wel jammer.

Lieve groet allemaal ennnn,

Vandaag laat ik de eerste staan.

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud :D! Wees maar blij dat er blijkbaar een winkel in de buurt zit ;). In mijn dorp is geeneens een winkel. Maar wel een grenswinkeltje gelukkig met kroeg ernaast die samen bijna altijd open zijn en tabak verkopen.
Baal er soms behoorlijk van dat die peuk mij zo in de greep heeft, maja; first things first.

Ja Hannah in je 1tje is het niet zo uitnodigend en gezelschap van een mens is soms niet waar je op zit te wachten. Honden hebben 't voordeel dat je niet hoeft te praten.
Hoewel...........die herder van mij m'n gedachten ook regelmatig verstoort door aandachtvragend gedrag haha :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Kirki mag ik vragen wat voor wilde plannen je allemaal hebt te gaan maken dan?
Ben niets nieuwsgierig,.. of heb ik ergens iets gemist....had je dat al verteld , las wel iets over tekening maken ensow...maar volgens mij niet wat je wilde gaan maken....IEG alvast succes met je project!!:)
gr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Pem!!!
Goed te horen, joh! Met mij gaat het wel z'n gangetje, ben druk bezig m'n eigen weg te (her)vinden en heb de alcohol nog steeds kunnen laten staan.
Er was inderdaad de laatste tijd nogal wat "roaring"in de tent hier. Misschien dat de 'afhakers'alleen tijdelijk even wat afstand nemen? Hoop ik althans. Het is ook vakantietijd .............. Mijn psych is ook een maandje weg, wel lekker rustig even, alleen IB.
Hee, geniet van je vakntie en knap dat je daar ook volhoudt!!!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moossz: ik herken dat, geen hobby's meer hebben en de uren tellen. Soms waren er dagen dat ik voortdurend op de klok keek wanneer ik nou eindelijk m'n eerste "mocht" nemen.......
Maar die eerste is er niet meer! En ik merk dat ik nu ook niet meer op de klok kijk! Geduld, het komt wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je lieve woorden sarah maar eigenlijk kijk ik alleen op de klok omdat ik mijn lief mis , niet de drank.....Nog niet.....
Op goede???:$ dagen begon ik om uurtje of 4 s'middags ...Als eerder verteld: naar oud voorbeeld:Doet volgen....???!!!!
(slechte 8 uur smorgens:$) Eigenlijk is het nu wel dubbel knap van mij.... daar dit 1 van de moeilijkste en dubbelste tijden van dit/het jaar is...een nieuwe start en 31-7 de overlijdensdata van mijn oudste zoon...:( snik.... Maar HIJ zou ook niet zijn moeder hieraan/waaraan ben NUCHTER ..tenonder willen zien gaan denk ik dan maar weer even .........Dussuh.....tegen die tijd zal ik wel moeite krijgen en trek misschien maar ik ga het niet doen wil me nog beter, weer net als vorig jaar voelen........
rook me wel te pletter daar mijn maag niet zo goed tegen koffie kan........Maar ken nie alles hebben....
Ik rook wel voor je mee( ff naam kwijt...degene die zonder roken zat )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is heavy, Moossz!! Dat wist ik niet, dat je een zoon verloren hebt. Hoe lang is dat geleden? En was dat ook een reden waardoor je aan de drank bent geraakt? Als 't te persoonlijk is hoef je niet te antwoorden hoor.
Maar zoals je mss weet delen Druppeltje en ik de start van drank na overlijden van echtgenoot.
Dagen als waar jij nu voor staat blijven moeilijk, je denkt terug, herleeft alles en leeft op zo'n dag een beetje bij de klok, zo van "Toen gebeurde...........en toen...........".
Ben heel blij voor je dat je zo'n lieve man naast je hebt nu en kan me voorstellen dt je hem mist als hij er niet is.
Wens je iig heel veel sterkte in deze dagen!
Rook maar (was Spud trouwens die zonder zat) maar blijf svp van de alco af!
Sterkte :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK BLIJF VAN DE ALCOHOL......:)
En ik denk idd dat het een start is geweest van mijn verslavingsproblematiek....
het is begonnen met koopverslaving.Jaren niets ...daarna cocaine een tijdje , canabis :$ schaam me rot als ik dit alles zo neerzet....gelukkig inmiddels alweer jaren geleden......De voor mij direkt aanwijsbare reden voor het begin van alc. probl. is een slechte relatie die ik destijds @006 had , van hem werd ik ongewild:$ bedoeld zwanger ....moest toen de moeilijkste beslissing maken ooit....een ab... dat is voor mij de duw geweest om echt aan de drank te gaan......
ben door mijn bps zoieso verslavingsgevoelig , zeggen ze...
Maar ik heb voor mijn 24e nooit een glas alcohol gedronkenof iets anders gedaan en voor begin 2007 zeker niet problematisch, al vondt ik destijds het Cokegebruik het heftigst van mijn verleden aan verslavingen is dit de makkelijkste om aan te geraken en dus vanaf te geraken...het is overal vrij verkrijgbaar, en het is en blijft ook een verdovend middel/drug's....

Ik wist ook nog niets van jouw en druppel;tjes verlies, ook erg heftig .......Wel fijn ...sorry om te weten dat er ook echt mensen zijn die weten wat en hoe een pijn het doet en blijft doen al wordt idd door de jaren heen een klein beetje minder.....
Mag ik weten hoe oud jullie zijn? ikzelf ben nu 39......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...