Suffertje Geplaatst 28 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2009 Hallo allemaal,Ik ben Suffertje en ben nog redelijk nieuw hier. Heb mij enige weken geleden voorgesteld op "wie is wie" en "slechts" 3 reakties gehad waardoor ik me redelijk eenzaam voelde. Ben eerlijk gezegd ook niet zo aktief op het forum, maar lees regelmatig wat stukjes van jullie.Ik ben 42 jaar en drink al zo'n kleine 20 jaar veel te veel bier. Heeft mij diverse relaties gekost en helaas ook nu weer. Mijn vriendin gaat mij verlaten met mijn 2 kinderen en heeft al 3 maanden een eigen woning heel veel verder weg. Deze of volgende week zal zij definitief overgaan na een grondige opknapbeurt van de woning. Zo meteen komen de eerste (nieuw) bestelde spulletjes. Het doet mij ontzettend veel pijn om haar te verliezen en de kinderen niet meer dagelijks bij me te hebben. Ze zegt in de toekomst misschien weer samen te gaan met me in een ander huis en nu verder te willen latten. Ik twijfel of dat lang stand houd, want ze krijgt het niet meer uit haar mond om te zeggen dat ze van me houd en het blijkt ook uit niets. Belangrijkste oorzaak is ook deze keer weer (o.a.) de drank (5 a 10 halve liters bier per dag). Ik ben dit jaar reeds een keer of 5 tijdelijk (bewust tijdelijk) gestopt met drinken voor periodes van 1 tot 3 weken om mijn afhankelijkheid te testen. Dat viel me reuze mee, maar zij ziet het nu als mislukte stoppogingen.3 maanden geleden heb ik toen gezegd wel te gaan stoppen en de andere dingen ook aan te pakken. Die andere dingen zijn vrij aardig gelukt, maar met drank val ik af en toe toch wel door de mand. We gaan veel op stap en waar we komen drink ik dan wel (terrasjes e.d). Daarnaast ook een hoop de laatste tijd stiekum gedronken en heeft ze me een keer betrapt met het weggooien van blikjes. Ik schaam mij diep.Heb nu sinds gisteren Refusal gekregen van de dokter. Ik heb daar veel vertrouwen in, maar mijn vriendin zegt gisteren 2 keer stellig dat ik toch zal gaan drinken en mijn grens zal zoeken. Ik zei dat dat helemaal niet kan en ik daar doodziek van zal worden en dat als ik grenzen zou willen zoeken ik dat middel dan niet zou gebruiken omdat het juist bedoeld is om te stoppen. Ze steunt me ook sowieso niet, want ze is geen professional. Ik ben daarom maar sinds een paar weken naar de AA gegaan (wisselende gedachten over), ben online hulp gestart paar weken geleden bij alcoholdebaas en gebruik vanaf morgen Refusal. Daarnaast word ik straks teruggebeld door de huisarts over gebruik van Naltrexon of Nalorex. Daar heb ik vanmorgen telefonisch om gevraagd. Ik zou zo graag de hulp, steun, motivatie en liefde van mijn partner willen hebben om me te helpen, maar het lijkt alsof ze me totaal al opgegeven heeft en vind dat ik het zelf alleen moet doen. En dat notabene in deze zeer zware tijden (zwaarste ooit tot nog toe voor mij). Ik ben zo bang dat het te zwaar word voor me in mijn eentje straks en zonder garanties en hulp van mijn partner voor de toekomst. Ik wilde dit even van me afschrijven en dit met jullie delen.Daarnaast wil ik wel aan jullie vragen wat jullie ervaring is met Refusal (heb ik al heel veel over gelezen), maar met name Nalorex of Naltrexon.Alvast dank voor het lezen en eventuele reakties.Groetjes en allemaal heel veel succes ook met ons gemeenschappelijk probleem. Volhouden he!Suffertje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moosszz Geplaatst 28 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2009 Hoi SuffertjeIk begrijp dat je in een erg vervelende situatie zit, als velen hier trouwens....Maakt het niet minder erg voor je, zo bedoel ik het niet...Had je nog nergens gelezen maar ben er ook pas een weekje...ook al lijkt de situatie nu nog uitzichtloos.....De kans is denk ik toch groot dat als je NU echt stopt je vrouw misschien toch wel weer verliefd wordt als ooit(of ieg respect en de rest terugkrijgt ), jullie hebben tenslotte ook kids samen....Eigenlijk vindt ik dat ze gewoon gelijk heeft als ik je verhaal lees , iemand moet toch een knoop doorhakken....Doe jij het dan!!!!Ik wens je heel veeeel succes met het stoppen....Klets gewoon mee, praat en vraag van je af...Doe ik ook gewoon en het helpt.de mensen hier zijn geweldiggggg.....Liefs en kracht BY MOOSSZZ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Suffertje Geplaatst 28 juli 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 juli 2009 Hey Moosszz,Wat een geweldige en positieve reaktie van je, bedankt !Ben benieuwd waarom je vind dat ze gelijk heeft. Je kan namelijk 2 kanten op denken, 1. - eerder "waarschuwingen" hielpen niet en dit is haar (dwang)middel om mij te doen stoppen (zoals mijn psycholoog zegt) en 2. - Ze kan me steunen door te blijven en me motiveren.Ik sta te lezen bij "wie is wie" onder Suffertje op de tweede pagina.Zit er trouwens ook een chatfunctie op dit forum?Nogmaals dank voor de lieve reaktieGr., Suffertje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 28 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2009 Hoi S.Ik wil je liever geen suffertje noemen want dat begint gelijk zo negatief.Ik heb je struggle gelezen en voel met je mee.Maar daar heb je eigenlijk niet zoveel aan.Wat jij nodig hebt is doorzettingvermogen zodat je je vriendin en je kinderen kan bewijzen,dat je echt clean bent.En dan heb ik het niet over 3 weken.Die truc kent elke alcoholist.Kijk ik drink 3 weken niet dus ik heb geen probleem.Nee ik denk dat je het vertrouwen van je vriendin pas weer terug zal krijgen als je meerdere jarenbent gestopt.En je leven hebt veranderd door een andere dagindeling te hebbendan je leven te verspillen en je relatie met het drinken van alcohol.Want geloof me , ik weet hoeveel tijd dat van mijn leven heeft opgeslokt.Doe jezelf eeen plezier en geef je vriendin geen schuldgevoeldat heeft ze vast al jaren gehadeen schuldgevoel aan zichzelf dat ze je niet kon helpen van de drank af te blijvendat ze blijkbaar niet belangrijk genoeg voor je is dat je van die kl%te zooi afblijftdat zelf de kinderen die ze je gegeven heeft niet belangrijk genoeg zijn.je kent de uitdrukking tochdrank maakt meer kapot dan je lief is?Ga dan nu niet zitten in zelfmedelijden dat ze je niet steunt in de meest moeilijke tijd van je leven.Jeetje wat een drankjankZe moet je wel in het diepe gooien door van je weg te gaan om je de harde realiteit te laten zien.Want zonder stop jij gewoon 3 weken en zegt dat het wel meevalt met de afhankelijkheid.S.Ik bedoel het goed met je, maar pull yourselve together en ga ervoor!Voor de afkick van alle verslavingen die je relatie in de weg staanEn dan doe je niet maar zo.Het beste wat je vriendin heeft kunnen doen is je te laten zien wat je op spel hebt gezet.Nu kan je het nog terugwinnen door niet MEER van de drank te houden dan van je vriendin en je kinderengeen wonder dat ze het hou van je niet meer over haar lippen krijgt.Blijkbaar heb jij een liefde voor de drank die groter is dan die voor haar.Calling the kettle black!Ik denk aan je.En stuur je wat virtuele kracht, moed en wijsheid om vandaag het begin te laten worden van een ander leven.Doe er wat mee S, je leeft maar 1 keer.En praat niet in weken van herstel maar in jaren, dat is realistischer.En dan komt dat vertrouwen van je vriendin echt wel weer terugje bent tenslotte de vader van haar kinderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 28 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2009 Heej Suffertje,Goed dat je het draadje hebt geopend en je zal wel meer reactie krijgen nu. Begrijp je teleurstelling maar dat is wederzijds denk ik. Zal het proberen uit te leggen maar let wel dat ik voor mezelf spreek. Zit hier al wat langer en zie telkens nieuwe mensen die komen en gaan. Dan bedoel ik ze stellen zich voor posten vervolgens niet of zelden en dan weg. Steek je je energie op de voorstelpagina om ze moed te willen geven om deel te nemen en gebeurd zo iets. Dat is de reden dat ik er niet meer op reageer. Op postings van het dagdraadje reageer ik wel maar als mensen zo snel weer komen en gaan dan praat ik met de harde kern en kijk de kat uit de boom. Nieuwe mensen krijgen dan vaak het idee van negeren maar dat doen we echt niet en je bent zo opgenomen maar dan moet je zelf ook actief zijn anders kweek je zo'n gevoel zelf.Ja he, je zit behoorlijk in de tang dus als ik het goed begrijp want als je relatie je gaat verlaten met de kids krijg je nog meer de neiging om te drinken. Je wil van het drinken af maar dat lijkt het je alleen maar te lukken als je in een rustiger vaarwater zit. Toch klink ik nu als een ouwe muts maar stoppen met een verslaving is een hersenspoeling. Je moet het zelf doen maar vooral voor jezelf en niet voor een ander want dat gaat vroeg of laat toch niet werken.Wens je heel veel sterkte met alles en als ik wat voor je kan doen dan is er een pb (persoonlijk bericht) hier waar druppeltje bekend is hoor. Schroom niet om ook op het draadje te komen want we zijn allemaal lotgenoten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Suffertje Geplaatst 28 juli 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 juli 2009 Hey jongens,Bedankt ! Jullie reakties zijn pittig, maar precies wat ik nodig heb en de spijker op zijn kop. Natuurlijk heb ik van vrouwlief, psychologe en omstanders dergelijke informatie ook gehad, maar was zoveel dat twijfel heeft toegeslagen en ik door de bomen het bos niet meer zie. (De situatie duurt nu al 3 maanden)Ze heeft aangegeven dat ze me eerder gewaarschuwd heeft alsmede dat ik een advies van een dokter in de wind heb geslagen (na constatering van lichte leverbeschadiging) en dat ze het ook voor de kinderen (nu 2 en 5) doet omdat ze geen vragen van hen later wil waarom zij papa nooit verlaten heeft in verband met.....Moet ik wel zeggen dat er meerdere problemen speelden en de kritiek aanvankelijk van mijn kant kwam. De drank heeft mijn reakties zo heftig gemaakt dat ik niet meer normaal en redelijk reageerde, ook al ben ik wel van mening dat mijn kritiek juist was / is. De heftigheid van mijn reakties (geen schelden of fysiek) waren echter niet normaal en super sarcastisch, terwijl ik normaal juist heel goed en rustig een gesprek kan voeren.Bedankt voor jullie herkenning en mededelingen. Ze zijn pittig, maar voor mij zeer waardevol omdat ze komen uit een anonieme hoek en bevestigen wat partnerlief mij eigenlijk min of meer wilde duidelijk maken. Ik besef idd (maar had ik al aan partner bekend en excuus voor gemaakt) dat het hele drankverhaal mijn fout is / was en heb ook wel begrip voor haar aktie. Maarrrr, ik wil wel zo snel mogelijk een eind aan mijn ellende en de draad weer met zijn vieren oppakken. Zou ontzettend stuk zitten als we uit elkaar groeien en alles straks over is.Dank en tot later ! Suffertje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moosszz Geplaatst 28 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2009 Bedoelde het dus motiverend, ze is al lang gebleven en heeft je al langere tijd gesteund en bijgestaan, neem ik aan.je moet het echt gaan doen. Jullie hebben kinderen dus zullen wel al iets langer bij elkaar zijn, en sja bij je blijven en steunen? Hoelang heeft ze dat al gedaan.....Begrijp me niet verkeerd....Bedoel het goed......Hoop ook dat je doorzet en alles weer goedkomt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 28 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2009 Hoi suffertje.Ten eerste zou ik mijn naam veranderen, zo haal je jezelf naar beneden.Alleerst WELKOM!Wat mij het meest opvalt in je verhaal, is dat je steun verwacht van je partner.Dat is helaas niet voor iedereen weggelegd om wat voor redenen dan ook.Ik denk dan ook dat dat niet je uitgangspunt moet zijn.Doe het zelf!!Er zijn genoeg andere mensen, die je kunnen helpen.Zoals dit forum, je huisarts, internethulp,A.A. enz.Heb zelf geen ervaring mer refusal, maar weet dat veel mensen hier op het forum er veel baat bij hebben.Heb zelf ook geen enkele steun van partner gehad tijdens mijn stoppoging (hij drinkt zelf ook n.l.)Ben nu bijna een jaar gestopt en doe het ook nooit meer.Wens je heel veel kracht en sterkte.Neem verder alle hulp aan die je kan krijgen.Je beloning zal groot zijn. (het terugwinnen van je vriendin en kinderen)Plus een fris en helder mens.Ik wens je heel veel succes en kom gerust meepraten op ditjes en datjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2009 Ha Suf: je moet eens gaan kiezen. Kiezen tussen vriendje, minnaar en levengenieter DRANK of vriendin, echtgenoot, partner, kinderen. Voor wie kies je?Het is zo iets als 'af en toe vreemd gaan'. Je vrouw pikt het niet langer.Zij kan je niet helpen, want je drinkt dan stiekem.Je zal het toch zelf moeten doen of willen.Pillen zijn prima, maar dan ook zal je een bewuste keuze moeten maken.Je zal moeten leren inzien dat je machteloos staat t.o.v. vriend drank.Ga maar afscheid van 'm nemen.Het is een verrader, een killer en vooral... enorm jaloers en zal alles doen om je te winnen voor de drank.Dat heet verslaving.Sterkte en kom gerust schrijven bij ditjes en datjes.Wij zijn allemaal 'soortgenoten', geen hulpverleners. We hebben allemaal hulp en steun nodig.Wil je hulp en steun hebben dan zal je met ons mee moeten schrijven.Ervaringen delen en vragen stellen en misschien een ander ondersteunen.Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sailor Geplaatst 28 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2009 Hi S. je moet het zelf doen/willen helaas, daar kan ik je niet bij helpen,maar wat medicatie betreft?Refusal kan een goede stok achter de deur zijn maar dan moet je wel donders goed oppassen dat je geen drup binnen krijgt anders wordt je echt doodziek!Ik heb er zelfs in mijn wanhoop een keer doorheen gedronken wat gelijk in een opname uitliep,want het is een beetje slecht voor je rikketik!Naltrexon vind ik het einde,vroeger liep bij ieder leeg blikje in de berm mij het water in de mond,dat spul dempt de trek,en ik ben nu zover dat ik er binnenkort maar eens mee stop!Wens je veel succes,gaat vast wel lukken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden