Suffertje Geplaatst 29 juli 2009 Rapport Geplaatst 29 juli 2009 Goedemorgen allemaal,Gisteren dus de voor de eerste keer Refusal en Naltrexon gebruikt. De eerste om 23.00 uur voor het slapen gaan (voor de zekerheid even 's avonds om de bijwerkingen aan te kunnen) de tweede om 17.00 uur 's middags. Binnenkort als ik zeker ben, dan neem ik ze 's morgens.De bijsluiter vermeldde voornamelijk over gebruik bij opiaten en nauwelijks bij alcohol. Zowel bijsluiter als internet voorzagen me onvoldoende over informatie hoe lang te wachten voor inname na laatste glas bier (in mijn geval), Drugs is bij mij in geen enkele vorm aan de orde. Toen maar dokter gebeld en deze verwees mij naar de apotheker, die mij daarna op zijn beurt weer verwees naar de dokter (???) Zij hebben toen de fabrikant gebeld en mij later teruggebeld met de mededeling dat ik het gelijk kon gebruiken. OK dan, gedaan, maar wel vreemde gang van zaken hoor !Maar goed, eng hoor, die 1e dag met deze middelen. Veel internetreakties gelezen en de productomschrijvingen op internet. Kon vrij heftig zijn met vooral vermoeidheid, huiduitslag, slapeloosheid, jeuk, knoflooksmaak en geirriteerdheid. (ex / lat / huidig, toekomstig,ik weet nu ook ff niet wat ze precies van me is) vriendin van me ingelicht over alle mogelijke effecten. Helaas "doet" deze nauwelijks met me mee en toont weinig tot geen interesse. Vond reportage van Michael Jackson geloof ik belangrijker en luisterde maar half. Kreeg alleen reaktie toen ik knoflooksmaak meldde. Heb vannacht echter heerlijk geslapen (met paar onderbrekingen) en merk nu nog niets van welke bijwerkingen dan ook. Zit nu op mijn werk en ben lekker fris en voel me prima.Voor degene waarop van toepassing.....welke effecten hadden jullie en op welke termijn openbaarden deze zich? Ben daar heel benieuwd naar. Komen dingen gelijk al, of pas op dag 3 ofzo ?Waar ik vooral ook benieuwd naar ben is wat ik kan verwachten van Naltrexon. De bedoeling is dat het de trek / lust naar alcohol vermindert danwel zelfs elimineert. Maar op internet las ik ook dat sommige van deze middelen pas na 2 weken werken. Campral bijvoorbeeld. Sailor zegt bv dat Naltrexon het einde is. Nou snap ik, zoveel gebruikers, zoveel ervaringen en effecten, maar hoe zit het....werkt Naltrexon gelijk of..., na een poosje ? Volgens de omschrijving werkt het bij 1 a 2 op de 10 mensen. Da's dus 10 a 20 %. Vind ik niet veel, maar je zal maar een van de gelukkigen zijn. Dan is het een tovermiddel.Fijn in ieder geval dat ik gisteren weer een nieuwe start heb gemaakt. Dit jaar veel "gepauzeerd" met alcohol en nu dan mijn EERSTE ECHTE start en alle hulpmiddelen uit de kast gehaald. AA club (donderdag a.s. alweer voor 3e maal), ADB hulpverlening (sinds 2 weken), dokter bezocht (eindelijk mijn alcoholprobleem na jaren durven vertellen), Naltrexon, Refusal, maar niet de onbelangrijkste.....DIT FORUM ! Echt waar jongens, de reakties van jullie op mijn draadje van gisteren waren een enorme steun en drive voor me. Ik hoop dat daar meer reakties op komen van meer kanten omdat ik zoveel mogelijk visies en invalshoeken wil inzien om zo dicht mogelijk bij de clue te komen en de akties van mijn partner al dan niet te begrijpen. Ik op mijn beurt zal mij dezer dagen ook eens gaan mengen op het forum en bij jullie schrijven. Ben nog nieuw hier en kijk een beetje de kat uit de boom, maar lees veel van jullie berichten. Het lijkt alsof we veel op elkaar lijken allemaal (natuurlijk, onze gemeenschappelijke vijand), maar zouden we allemaal bij elkaar zijn, dan zullen we vast heel verschillend zijn. Dat is namelijk wat mij voornamelijk opvalt op de AA club. Qua personages niet echt een kring waarin ik me thuis voel, maar ja, 1 ding hebben we wel gemeen daar he?Nou, allemaal veel sterke en kracht gewenst waar nodig en maak er een hele mooie dag van.Groetjes, Suffertje(Is op een of andere manier al jaren mijn nickname op vele sites, dus ik verander deze niet. Daarnaast vind ik de naam zeer toepasselijk vwb mijn huidige gezinssituatie, heb er een gewoon potje van gemaakt)
moosszz Geplaatst 29 juli 2009 Rapport Geplaatst 29 juli 2009 Hoi Suf,Nah wat een positieve insteek vandaag...Moest eventjes glimlachen toen je vertelde dat je vrouw wel keek/luisterde ivm die knoflooksmaak Ga ervoor en kom op dagedraad meeketsen het zal je waarschijnlijk erg helpen...Liefs
safidepafi Geplaatst 29 juli 2009 Rapport Geplaatst 29 juli 2009 Hoi S.Geef jezelf vandaag: wat je altijd al wilde dat anderen je gaven.En probeer niet langer de akties van je vriendin te begrijpen.Zij is opgehouden de jouwe te begrijpen toen jij alcohol en alles wat het met je deed verkoos boven een gezonde relatie.Zoek geen bevestiging maar wees de bevestiging.Trek het voortouw en wees een voorbeeld van gezondheid, energie en doorzettingvermogenNu zal je dit wel een tijdje zwaar vallendoor de ontwenningverschijnselenmoe zijn alsof je de griep hebthoofdpijnpijn in je bottenen verschrikkelijk humeurig kunnnen zijn en wordenen dat aapje op je schouder die zegt:Ach joh neem toch een biertjeniemand die het zietdan voel je je gelijk beterje doet het al zo goedlaat die pillen maar staan dit weekenddan begin je maandag gewoon weerje hebt het verdientdit aapje vind ALTIJD dat het niet drinken van alcohol geviert moet worden methet drinken van alcoholdaar luister je dus niet meer naar S.Daar moet je doorheenen dan niet zielig en hulpzoekend naar je vriendindat mag je hier zijnje mag alles op het forum gooienmaar naar je vriendin laat je je goeie kant zienof je laat haar weten dat je gehoord hebt dat een volledige afkick van alcoholeen tijdje zal durenS.Natuurlijk vind ze Michael Jackson nu belangrijkerwat denk je dat ze bij de eerste beste hulpkreet van jouw alweer voor je gaat denkenop die verbindingsweg weg heb jij een groot gat geslagenen daar ben je geregeld in gedonderdonbereikbaarwaar je een vreemde taal sprakdie niets meer met S. te maken hadVraag haar geen hulp nu ze net probeert het alleen te reddenMaar geef hulp, het zal niet makkelijk zijn met 2 kleintjesHou op de patient te wezen, doe dat maar hier op het forumMan ik ben met begaan,ga twee dagen naar mijn moedermaar er zijn hier genoeg die met je meeleven.Doe je best S.voor jezelf!
moosszz Geplaatst 29 juli 2009 Rapport Geplaatst 29 juli 2009 Safi, wat ben jij een mooie motiverende schrijver hier zeg, zal je missen maar veel plezier
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden