Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Beste mensen,

Regelmatig en helaas vandaag ook weer zijn er mensen op het forum die op dat moment niet hun drang naar de alcohol niet kunnen bedwingen of even kwijt zijn waar ze het voor doen.

"Iedereen" adviseert altijd 1 ding en dat is : Doe het voor jezelf !

Natuurlijk, maar zelf is mijn reden; Ik doe het voor mijn kinderen, mijn gezin en mezelf. De eerste 2 zijn mijn grootste drijfveer omdat ik weet dat ik mezelf en gezin enorm help als deze hoeksteen (van de samenleving, maar ook van mijn persoontje) weer compleet is.
Ik denk dat deze volgorde voor mij wel ok is. Komt het gezin niet goed, dan denk ik dat ik niet meer in drank verval. Ik zit denk ik al te ver in het stoppen. Niet zozeer qua tijd (dag 32), maar vooral in het koppie. Heel lang geleden had ik al eens een opsomming gemaakt van wat er zoal lichamelijk en geestelijk verandert na het stoppen.
De praktische redenen heb ik niet vermeld op deze lijst. Deze zijn te talrijk en variabel en verschillen te veel per persoon denk ik omdat situaties en posities uiteen lopen.
Voor mezelf vond ik toen onderstaande verbeteringen belangrijk en misschiemn hebben jullie nog wat aanvullingen.

Ikzelf kijk deze lijst nog wel eens na en wil dit in ieder geval eens onder ogen laten zien van mensen die "het even kwijt zijn". (zoals helaas op dit moment weer iemand).
Gewoon even een remindertje voor zaken die je zelf natuurlijk ook wel al lang wist. Het zijn in ieder geval genoeg redenen om te stoppen en dat dus nog buiten de praktische redenen.

SUCCES !!!

Suffertje

Beter (en meer) eten
Meer ondernemingszin
Buik (bierbuik)
Huidskleur
Kleur oogwit (niet rood dus)
Beter slapen / meer rust
Minder uren slapen
Sex / libido / erektie
Conditie
Fit overdag (en 's avonds)
Auto rijden
Kater
Vermoeidheid
Vermoeid uitzien (wallen)
Zelfvertrouwen
Meer respect genieten
s nachts niet plassen
Zinnig blijven (geen flauwekul verkopen)
Betere concentratie
Beter presteren
Minder ruzie (geen uitspattingen)
Minder emoties (angst of juist bravour)
Kost minder geld
Stoelgang
Gehoor
"Permanente verkoudheid"
Hoesten 's morgens (braakneiging)
Ziekmeldingen
Bloeddruk
Betere adem - niet riekend naar..
Meer geduld
Minder (snel) geirriteerd
Vrolijkre / positiever
Recht lopen
Geen dubbele tong
Geen langzamer praten / handelen
Geen "ongelukjes" (iets laten vallen, ergens tegen aan lopen, morsen)

Geplaatst

Suffertje,

En van waar de eer dat jij voor hen wilt stoppen ?
Je kids hebben in de eerste plaats nooit gevraagd om een zuipende vader.
Ik heb zo een vermoeden dat je vrouw ook niet het plan had om eens "gezellig" een relatie aan te gaan met een probleemdrinker/misschien wel alcoholist.

Ik hoop voor je dat terughoudend bent in zulke uitspraken naar je familie toe.
Het kan veel kwaad bloed zetten.
En dat is mijn ervaring.

Het feit dat je vrouw met de kids is weggegaan is HAAR beslissing.
Het heeft ook niets meer met jou te maken want ZIJ vond niet meer waard om met jouw samen te zijn.
Misschien vond ze wel dat ze haar kids in bescherming moest nemen.
Ik vind dat razend knap van haar dat ze die stap heeft gezet om weg te gaan.

En let wel Suffertje... Misschien bevalt het haar wel zo goed dat ook al ben jij gestopt zij haar nieuwe leven wel goed vind zonder jou als partner maar wel als vader van de kids.

Ik hoop het beste voor jou en je gezin.

Peace

Geplaatst

Ziza, ik weet en dat laatste hoop ik zeker niet.

De opsomming heb ik gemaakt voor de mensen die wel eens kwijt zijn wat de voordelen voor hunzelf zoal zijn. Gewoon als extra motivatie.

Voor wat betreft het bovenste gedeelte ben ik het wel met je eens voor wat betreft de drank dan, maar de overige zaken niet. Er speelde meer maar dat is een ander hoofdstuk. drank was belangrijk en daar moet IK aan werken, dus dat doe ik. Ik ben ook van mening dat de kinderen recht hebben op een gezonde vader die niet aan de drank is.

Een probleemdrinker ben ik zeer zeker niet, maar ik was een gewoontedrinker. En binnen de familie doe ik hier zelfs totaal geen uitspraken over. Alleen 2 zussen weten iets, maar zeker ook niet van de hoed en de rand.

Dat speelt dus allemaal niet.

Nee, het draadje was bedoeld als reminder en dat is het ook voor mezelf. Reden voor de inleiding is o.a. dat wij een fantastich gezinnetje waren en weer kunnen zijn. Een aantal problemen dienen weg gewerkt te worden waarbij een zeker deel voor haar is weggelegd. Ik heb me daarin soepel opgesteld en ben behoorlijk toeschietelijk geweest (maar nogmaals, da's een ander hoofdstuk) Het hoofdstuk drank ligt op mijn bordje. We zijn er alle vier mee gebaat als dit uit mijn leven verdwijnt. Alleen zal IK het uit moeten voeren. Ze hoeven me daar niet dankbaar voor te zijn, maar mogen boos zijn dat ik zoveel gedronken heb. Ze hebben recht op een drankvrije vader en man en zullen die krijgen.

Dat was wat ik bedoel.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...