Spring naar bijdragen

Zondag 13 september 2009


An

Aanbevolen berichten

Emma:present:Roos (Fibo mooi verzonnen zo) Jouw naam schrijf ik voortaan maar zo.
Gister schreef je al dat je zo lang moest liggen maar ik wist echt niet waarom.
Jemig wat heb je al veel meegemaakt zeg en wat maak je NU nog door.
Ik stop acuut met klagen over wat dan ook.

Wingchun: je bent gewoon de slimste van het forum hier, alleen snappen we dat niet allemaal ;)

Carolien: leuk je weer eens te zien hier.

Rapilos: gelukkig dat je man dat nu wel doet, beterschap.

Stopper: ja dat ken ik zoooo goed. Nu al gaan denken aan de gemiste champagne in december.
Nu is het de kunst die drankgedachtes te stoppen. Dat is juist wat de verslaving in stand houdt, dat denken daarover. Ik kon dat heel moeilijk stoppen en nog kan het me soms overvallen... wat te doen... dan en dan.... Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 183
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Emma...ik heb bewondering voor je opgewektheid dan...
(als ik me in jou situatie probeer te verplaatsen dan wordt ik gewoon poepie chagerijnig)
Verzorg je ogen goed....ze noemen het ook wel de spiegels van de ziel!

Albertina, voor jou is het ook dweilen met de kraan open he...
Joh ik hoop zo voor je dat de ellende eens ophoudt!
Na al dat gedoe met je been nu ook nog eens je rug...
zucht....nuja die zul jij ook wel slaken!
De wereld ziet er liggend toch heel anders uit he....
Wat ik me dan als praktisch tuthola afvraag...hoe doe je dat met lezen?
Dat hou je toch ook niet lang vol om een boek voor je ogen te houden?
Voorlezen is misschien wel een idee....wil ik best doen, doe ik elke avond voor de kids...
maar ja dat kunnen jullie niet lezen hier....
En voorlezen via de telefoon kan natuurlijk...maar dan gaat er vermoedelijk ook veel van de intonatie enzo verloren, en het is nooit hetzelfde als zelf lezen!
Voor jou geen keus maar ik heb wel bewondering voor hoe je je hier doorheen knokt!
Petje af! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mijn gevoel Caro ben je nog steeds een positieve muzieknoot. Tuurlijk mag je over je werk vertellen en helemaal waar je nu zo belangeloos mee bezig bent. Vertel ook over mijn scootmobiel maar dat houd niet in dat ik reclame hier voor maak. Hahaha baal er zelfs van maar het houd me bezig en vertel er over en blijf vinden dat een ieder mag vertellen wat hij of zij bezig houd. Daarom zijn we hier toch? Want voorop staat de intentie om niet te gaan drinken dus alles mag en niks moet (behalve de huisregels dan). Vind het alleen maar leuk te lezen hoe je met je werk om gaat zoals ik ook zeer begaan ben met het katje van Hermie en met vele, vele anderen die hun beslommeringenbezigheden en gezondheidsproblemen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
druppeltje

Stopper ik draai naar die dagen mijn gedachten om: ik mag champagne drinken, veel zelfs en me helemaal volgooien. Dan hoef ik al niet meer als ik daar over nadenk..........



Ja dat is misschien wel het beste om te doen zo. En gelukkig duurt het nog even tot het 31 december is, ik neem wel een flesje spa rood, zitten ook bubbeltjes is

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina, wat maak je me nu...jij een huilebalk?
Echt niet he!
Dat al die lichamelijke tegenslag je niet in de koude kleren gaat zitten dat snap ik, maar dat maakt je toch nog geen huilebalk!
Ik heb je hier altijd gelezen als een positieve en sterke vrouw...
en natuurlijk wil je niet je ellendigste ikje laten zien, dus zeg dat de helft zo positief is/was als geschreven...
Ach weet je er bestaat zoiets als inlevingsvermogen, en tussen de regels door lezen....

Het is gewoon hartstikke balen voor je al een hele tijd!
Een van mijn kiddo's stond net even per ongeluk mee te lezen..(ik had het net even te laat in de gaten)
en die maakte het wel erg mooi....Mam dan breng je albertina morgen toch gewoon een mooie bos bloemen dan is ze zo weer beter......:D
Dus tina....zet de vazen maar klaar (virtueel dan he)....er komen bloemen morgen!
(haha ik heb het manneke maar niet uitgelegd dat het allemaal niet zo simpel is als het lijkt...alleen het persoonlijk brengen is al bijna een wereldreis )
Maar zijn geste is wel lief...dat heeft ie van zijn papa!
Die weet ook op de meest gekke momenten met prachtige bloemen te staan...
voor mij...maar ook voor mijn vriendin in nood....
Ik heb gewoon een fijne vent...en lieve kids die zijn voorbeeld volgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kom even binnen en ik ben weer weg...mijn partner komt zo thuis
en dan zit ik niet prettig achter mijn pc.

allereerst een hartelijk welkom aan alle nieuwkomers!

onderaan heb ik een quote geplaatst van mijzelf
zoals ik mij destijds in de groep heb "gegooid".

eind juli heb ik aangekondigd om wat afstand van het forum te nemen
omdat ik moeite heb met het virtuele aspect van deze vorm van communiceren.
ik lees echter wel regelmatig mee
(ook om mezelf bij de les te houden)
en ik ben vaak ontroerd door de zware strijd die wij allen leveren.

nu schrijf ik even om te laten weten dat het nog steeds goed met me gaat,
gelukkig gaat niet iedereen die (al dan niet tijdelijk) van dit forum "verdwijnt" gelijk weer de fout in,
en ik schrijf om iedereen een hart onder de riem te steken om het vooral vol te houden!
het is zo verschrikkelijk de moeite waard!

ik heb 30 jaar gedronken
waarvan de laatste 10 jaar problematisch.
minimaal 2 liter wijn per dag.
dronken was ik nooit.
ik dronk de gehele dag door,
als een "onderhoudsdosis" om de pijn van het leven te "verzachten".
ik dronk alleen (ook stiekem) thuis, nooit in het openbaar.

veel stoppogingen heb ik ondernomen: zelfs eenmaal bijna 1 jaar!
verder variërend van enkele maanden tot enkele weken.
en elke keer werd het moeilijker om te stoppen.
en elke keer liet ik bewust het achterdeurtje open staan:
"we zien wel hoe lang ik het volhoud."

rond kerst 2008 zat ik voor mezelf op de bodem van de put:
emotioneel en lichamelijk uitgeput.
ik heb me toen ingeschreven voor een anonieme behandeling bij AdB.
begin maart had ik nog niets gehoord
en ik leek zelfs door de bodem van de put heen te zakken...

via mijn huisarts heb ik mij laten doorverwijzen naar een psychiater.
daar kon ik pas 7 april terecht.
6 april ben ik gestopt omdat ik niet onder invloed bij de psych. wilde zitten.
diezelfde week kreeg ik bericht van AdB.

mijn partner weet nog steeds van niets
en ik voel ook niet de behoefte om dit te delen.
het is goed zo.
hij levert zijn eigen strijd in dit leven,
hij vertoont sinds enige tijd symptomen van Alzheimer.
aan onze kinderen (39, 30 en 26 jaar) heb ik het wel verteld.

de AdB-behandeling heb ik inmiddels afgerond
en deze heeft mij erg veel inzicht in mijzelf gegeven.

nu zit mijn achterdeur tenminste goed dichtgetimmerd
maar ik blijf heel waakzaam, ook dankzij dit forum!
ik wìl en ik kàn geen alcohol meer drinken.
en deze acceptatie maakt dat ik er totaal niet meer obsessief mee bezig ben.

ik voel me eindelijk vrij
en dit gun ik iedereen!

dus alsjeblieft lieve allemaal: houd het vol!
het geeft je leven en jezelf zo veel meerwaarde!


--------------------------------------------------------------------------------


quote: 7 mei 2009:

4 1/2 week sta ik nu droog.
het is zwaar maar ik wil niet terug.
ik heb een stuk nieuwe vrijheid gekregen waar ik van begin te genieten.
sociaal drinken is voor mij geen optie gebleken.
het is alles of niets, en dat niets is eerst ontzettend wennen en eng.
(ik heb overigens wel drank in huis, zowel wijn, bier als sterke drank.
en af en toe steek ik mijn tong uit naar de flessen....)
en tòch komt af en toe dat verdomde duiveltje terug in mijn hoofd...
daarom heb ik voor mezelf onderstaand stukje geschreven.
dan weet ik weer hoe het was en hoe ik nooit meer wil leven: als alcoholist.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1 dag uit de lange periode van mijn voortdurende strijd met de alcohol:

elke ochtend sta ik tussen 5 uur en half 6 op, mijn leven lang al, zonder wekker.
het opstaan valt me steeds zwaarder maar mijn "plicht" roept: het verzorgen van al mijn dieren.
eerst naar het toilet en weer flink diarree.
de contactlenzen krijg ik amper tussen mijn gezwollen oogleden door op mijn oogbollen.
ik voel een vage hoofdpijn en ik walg van mezelf.
zoals elke avond voor het slapen gaan heb ik me voorgenomen dat het me deze dag zal lukken: afgelopen met de wijn!
nog steeds vol goede voornemens eet ik mijn boterham en drink ik mijn koffie.
na een uurtje ga ik een kaartspelletje op mijn pc doen, met trillende handen en een onverklaarbare nervositeit in mijn lijf.
eerst maar een diazepam (2 mg.) om rustig te worden.
rond 7 uur tanden poetsen, de tandpasta prikkelt dermate mijn slokdarm dat ik moet overgeven.
om 8 uur gaat mijn partner de deur uit en de supermarkt gaat open...
mijn doel staat vast: eerst 2 literflessen wijn kopen, en morgen ga ik ècht stoppen.
onderweg in de auto bedenk ik me dat ik nu nog kan terugrijden, dan ben ik pas ècht een flinke meid.
maar ik rijd door, naar supermarkt X, want bij Y en Z ben ik gisteren en eergisteren al geweest. (zo ook wat de glasbakken betreft, ik ken ze allemaal.)
ik kan niet anders dan voor één dag kopen want koop ik er meer dan drink ik meer.
het liefst flessen met een schroefdop, een kurk trekken maakt lawaai en is omslachtig, en stel dat mijn partner mij betrapt of de "plop" hoort.
thuisgekomen moeten de flessen verstopt worden, hier ben ik zeer inventief geworden: in tonnen dierenvoer, in een oude caravan of in het kippenhok.
met trillende handen rond 9 uur mijn 1e glas, daarna braakneigingen, en ik walg weer van mezelf.
langzaam ga ik me beter voelen, zeker na het 2e glas.
de alcohol tilt mij even over de pijn van het leven heen, en ik doe mijn dagelijkse dingen zonder moeite, ja, ik word zelfs zeer actief!
tussen de middag 1 uurtje naar bed.
mijn partner is altijd rond 14.00 u. thuis en rond 15.00 u. moet de 2e fles open.
het inschenken vereist weer zorg, aangezien mijn partner in het aangrenzende kantoor zit met de deur open laat ik de kraan lopen om het geluid van het klokken uit de volle fles te camoufleren.
rond 18.00 u. is ook deze fles leeg, en heel soms neem ik 'avonds nog 1 flesje bier...
boos en teleurgesteld lig ik rond 10.30 u. in bed met het heilige voornemen dat dit ècht de laatste keer is geweest....enzovoort.
dag in dag uit, week in week uit, ook enzovoort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel herkenbaar Gees. Ik kocht ook altijd 2 literflessen wijn dan weer bij de ene supermarkt en dan weer bij de andere. Alleen dronk ik overdag bijna nooit. " s avonds als de kinderen thuis waren dronk ik 2 soms 3 glaasjes, maar als ze naar bed gingen dronk ik de rest, ongeveer anderhalve liter in minder dan 2 uur tijd op.
Soms kocht ik weleens meer dan 2 flessen wijn omdat ze bijvoorbeeld in de aanbieding waren, 4 voor 10 euro. Maar dan dronk ik er ook weleens 3 leeg.

De volgende dag rond 11 uur begon ik me beroerd te voelen, afkickverschijnselen denk ik en pas 's avonds na 2 glazen wijn ging ik me iets beter voelen.
Ook ik nam me elke dag voor om de volgende dag te stoppen met drinken, maar bij de supermarkt nam ik toch maar een fles of 2 mee voor de zekerheid, of ik reed vlak voor de winkel dichtging nog snel even er naar toe.

De laatste weken ben ik overgegaan op 1 fles wijn van een liter per dag. Maar omdat dat ook niet echt werkte heb ik 2 weken geleden het knopje omgedraaid en geen drup meer gedronken. Ik hoop zo dat ik het volhoud.
Ik heb het al een keer 8 maanden volgehouden niet te drinken maar toen dacht ik dat ik wel sociaal kon gaan drinken, dat liep dus helemaal verkeerd af.
Nu ben ik echt van plan nooit meer te drinken ook niet sociaal ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gees, dank je wel...
je verhaal is pijnlijk herkenbaar...
ik ben weer even goed wakker geschud!

Fijn dat het goed met je gaat!
En niet schrijven houd niet automatisch in dat het slecht met je gaat...
Dat laat jij nu nog even heel mooi zien!
Hou het goed zoals het gaat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal
Ik heb het niet droog gehouden dit weekend. De gevolgen vandaag zijn dan ook niet gering, echt weer een mega kater en een dag verprutst.
En toch voel ik me gegroeid, vroeger kon me dat helemaal niets schelen als ik (drie keer in de week) met een kater een dag op bed lag, jeetje zeg, en nu vind ik het zonde van de dag.
Mn vriendin belde vanmiddag en ze was aan het wandelen in het Amsterdamse bos. Dat wil ik ook !! Nix meer met een kater op de bank.
Dus ik stap weer van harte op de droge fiets, en in tegenstelling wat ik hier lees, vind ik het juist makkelijker worden. Ik stap héél graag op de droge fiets. Wat een ellende weer. Was er ook goed ziek van, draaierig en overgegeven enzo.
Dat was dus niet leuk.
bléh.
Straks met flinke tegenzin de hond uit en douchen. En dan lekker naar bed.
Ik denk dat ik ook nog even een schoon dekbedje pak.
Tot morgen lieve mensen. xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gees, wat een herkenning, gewoon eng en wat erg wat we deden.
Dat stukje moet ik bewaren.
Hannah sterkte met je blauwe knietjes. Zal best pijnlijk zijn.
Woman, jammer maar toppie hoe je er nu in staat, je bent er goed mee bezig.
Ari, Wat kan het soms moeilijk zijn he?
Ik zit nu naar een heel raar programma te kijken op RTL7. verslaafd aan masturbatie. Ik zei net tegen mijn man nou dan toch maar liever verslaafd geweest aan drank.
Alle verslavingen zijn erg, e wat zijn er toch veel mensen met pijn van binnen.
Zijn we dan zulke labiele mensen dat we naar middelen grijpen?
Waarom kan de een zomaar door pijn heen, nou ja zomaar, maar zonder middelen en een ander niet, dat vraag ik me vaak af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...