An Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Goeiemorrrrrrege..... is dat ff raar wakker worden, een telefoon die me vertelt dat ie leeg is.Elke keer pieuwwwwwwww ..... En als ik mijn ogen eenmaal open heb krijg ik ze niet meer dicht.Dus als ik eenmaal wakker ben ... dan ben ik ook wakker. Zo is het met zoveel dingen.Naja, uitgeslapen ben ik wel. Ik heb er wel zin in vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 13 september 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Goed zo Tijn. Er zin in hebben opent de hele wereld. Het kan allemaal weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Oeps! Er is al een draad...Okee! Goedemorgen!Nooit de enige vroege vogelKopieer wel ff wat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 morge allemaalwat een drukte op de vroege zondagmorgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Goedemorgen lief forum met al zijn mooie -gangers Ik las over terugval Dat ik niet met drank om kan gaan is inmiddels wel duidelijk Toch leer ik heel veel van mijn terugvallen Ik geef de alcohol niet meer het recht om het belangrijkst te zijn Dat ben ik! Ik kijk in de spiegel Kijk, kijk, kijk En wat ik zie, bevalt me Heeeeeel langzaam Stapje voor stapje Laat ik los Daar komt het bij mij op aan Onthechten Al die jaren in een luchtbel Waar ben ik geweest Een lange, diepe slaap Geen verwijt Geen oordeel Ik vind het moeilijk Maar ik zie, ik alleen kan mijn eigen aandeel in de wereld veranderen Dus blijf ik kijken En doe! Maar verwacht niets! Krampachtig vasthouden aan alles buiten mij Of dwingend loslaten daarvan, dat is niet hoe het gaat Voor mij: Accepteren hoe het IS zonder daaraan een waarde oordeel toe te kennen Te verblijven in het hier en nu Niet weg te dromen door lukraak wat te doen Of juist niets door in angst af te wachten Aandacht geven In alles wat ik doe Wat zou ik jullie kunnen vertellen? Ik denk, het is het vergeven Van alles, iedereen Hoe het is gegaan Zo is het gegaan Een terugval in gedrag Het is er nog Het verschil is dat ik zie wat ik doe Ook al is het vaak nog achteraf Ik pak hem straks wel eerder! Ik oefen en oefen en oefen Elke dag opnieuw Niet verstoppen, terugtrekken That's dangerous Open, open, open! Het is het openstellen voor leven Het leven in applaus Wat is belangrijk? Ik klap in mijn handen Wat is belangrijk? Het lijkt de -pats- Maar zonder de ruimte en de stilte daaromheen Kan de -pats- van de klap niet bestaan Dat ben ik Leven Soms botst het Gaaf! Pats! En weer LOS! Dat is wat ik hier leer in dit leven Het lijkt soms langzaam te gaan So whaT! Wie zegt dat? Het gaat zo langzaam of snel hoe het gaat Dingen om me heen veranderen En ik wil weer meedoen Varen! Als kapitein op mijn eigen schuit Fier aan het roer, bepaal ik mijn koers Flinke zandbank gehad net Maar langzaam komen we los van de grond Goeie reis! -------------------------Wees niet bang Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 13 september 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Tijn: ja ik heb net alles bijgelezen. Ja wat een strijd, maar het is ook niet niks hoe sommige leden met de gevoeligheid van een ander omgaan.Corinne je schreef gisteravond o.a.:'Belangrijk voor mij is dat ik mij nu helemaal aanvaard voel door mijn moeder zonder daarvoor een prestatie te hoeven leveren, wat ik altijd dacht te moeten doen. Stomme prestatiedrang, stomme invulling van verwachtingen. Ik heb een hoop geleerd. Nu hiermee verder zien te gaan op een goede manier voor mezelf. 'Dit is zo geweldig wat je schrijft!!!Hier gaat het dus om!!Het gaat niet om het presteren, verwachtingen invullen.Het gaat er niet om dat je zegt wat de ander wilt horen.We hoeven alleen maar onszelf te zijn.Weg met schuld en schaamte.... dan pas komen we tot volle ontwikkeling.Dar je schreef gisteravond aan Hannah:'Wat heb jij er aan om dat te weten? Gaat het je uberhaupt iets aan? wat voegt het voor jou dan toe om dat te weten? Interesse is het niet, die toon je op een andere manier. Hoe lang sta jij eigenlijk al droog? als je al droog staat? Volgens mij ben je al heel erg lang lid hier maar drink je al die tijd gewoon vrolijk door Waarom zit jij op een forum als dit? Alleen om mensen af te branden? Of wil je ook ooit nog eens af proberen te rekenen met je drankprobleem? Ik hoor je er nooit over? Behalve dat je elke keer weer zo zielig bent al je een terugval hebt? En die berichten wis je dan achteraf. Waarom eigenlijk? Het zijn gewoon wat vragen hoor! 'Dit berichtje van jou vond ik ronduit aanstootgevend.Ik moet het wel helemaal neerzetten, want zonder dat zou het lijken alsof ik je aanval.Ik val je niet aan maar wil je proberen opbouwende kritiek te geven.Lees het nog eens goed na graag.Het staat bol van de vooronderstellingen.Of je kan niet goed lezen of je bent zo achterdochtig dat je het aners leest.Zoals de waard is .... je kent 'm wel.De opmerking: 'zo zielig...', dat vind ik dus weer zielig.Dit forum is er voor iedereen en vragen mag je stellen.Zoveel als je maar wilt.De vraag was ook niet aan jou gesteld en Houtje is vrouw genoeg om zelf antwoord te geven.Mensen in hun waarde laten en niet pakken op de momenten dat ze het moeilijk hadden.Dit vind ik een ontuitstaanbare manier om je gelijk te halen.Dus Dar stop daar mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 13 september 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Tja, dat krijg je als je zo vroeg wakker bent he ....'de wakkere'. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 marjo,heb je wel geslapen vannacht?? het slaapzand zit bij mij nog in de ogen en dan direct zo een bericht.Houdt je het roer wel stevig vast? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Goedemorgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 13 september 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Marjo: mooi geschreven. Dat is het overwinnen van 'het slaafje zijn van ... 'Niet meer zoveel eer geven die 'kwiebus drankgedachten'. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Ik dacht, ik gooi er een roosje tegenaan.Net de laatste postings van gisteravond gelezen.Om jullie de waarheid te zeggen, ik snap het niet helemaal.Goed, dat zal al aan mij liggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Wel geslapenNiet langMaar dat geeft nietSlaapzand ja Waait er zo wel uit!Deze kapitein heeft het roer los gelaten! Haar schuit vaart vanzelf, ik sta erbij en kijk ernaar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 13 september 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Hannah: als ik lees en ben op het forum EN ik maak het dus zelf mee ga ik dat dus niet meer negeren.Als ik reageer moet ik dus de letterlijke tekst neerzetten en al is het een dag later, danweet ik ook zeker dat ik erop ga reageren.Ik vind het gewoon niet kunnen. Niemand heeft het recht om zo'n berichtje aan jou te schrijven.De reactie impliceert dat mensen met een terugval toch maar beter niet zielig moeten komen doen hier.Onlangs had ik n.l. ook een reactie geplaatst en de moderator heeft het toen weggehaald omdat ik niet had geciteerd en de moderator kon het voorval niet terug vinden.Dus de les is: letterlijke tekst nemen en netjes reageren.Precies RL: ik heb altijd al assertiever moeten worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Zoals ik gister al schreef heb ik zo'n leuke middag gehad.ik kan er nog napret van hebben.Wat leuk om mensen te zien die je voor het laatst hebt gezientoen je een jaar of 12 was.Een neef van mijn vader bijv,die paste op mij als mij ouders een avondje weg gingen.Zijn hobby is fotografie, wat leuk om foto's uit de oude doos te bekijken.En vooral de herinneringen ophalen.Ik vond het enig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 ik val even stil...................soms zit ik me af te vragen wat ik hier nog moet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Dat werkt soms het besteEven stil Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 13 september 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Tasseke: gewoon doorgaan, soms moet er ook iets gezegd worden hoe vervelend het ook is.Albertina: leuk he oude fotos bekijken. Fijn dat je zo'n goede dag had. Mag ook wel een keer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 An,ja het was echt zo gezellig.ik kan er weer een paar dagen op voort.Was ook wel effe nodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 An,daar zit ik niet mee, je kan je soms beter uitspreken dan alles op te kroppenMaar voel me af en toe niet meer thuis hier en ik weet niet hoe dat komt, het zal mijn eigen egootje wel zijn die even in de knoop zit! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Hee Tas!Het komt wel goed!See you! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 hannah,waarom nu?ik weet het niet, waarschijnlijk toch de stubbelingen tussen jullie en de reacties daarop.niet dat ik me daar mee bemoei of mijn mening er over wil geven.ik voel me de afgelopen weken al zo, af en toe is het zo druk dat ik bij god niet meer weet op wie ik moet of mag reageren.de een heeft weer wat met de ander, weer iemand anders voelt zich genegeert etc etc etcmisschien ben ik gewoon het overzicht kwijt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Hee, ik heb het ook gelezenIk stelde mezelf de vraag:Wat kan ik hiermee?Ik kijk ernaarThat's how it goes... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Nu ga ik wandelen..Later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 wandel ze marjo!!!en vergeet die radslag onderweg niet:P Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Klein huppeltje misschien... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden