Spring naar bijdragen

De Refusal in mijn leven


Aanbevolen berichten

Hai Flocko,

Ook ik herken alles, zoooo moeilijk en zo'n gevecht met jezelf daardoor. Je doet vooral jezelf zoveel geweld aan, je denkt slecht over jezelf, geniet(als je dat al doet) van die ene avond of ene week dat je drinkt, om vervolgens weer die strijd in te gaan,. En weer dat gevecht. ..
Voor jezelf kiezen is jezelf liefhebben, niet beschadigen op deze manier. Dit is zo destructief. Je verdient echt beter! Kom op, ga voor jezelf, pak de draad weer op, rouwen om die drank waar je niet mee om kan gaan, dat mag, dat is verdrietig en balen, toch? Maar juich, omdat je voor jezelf kiest, nu eindelijk eens echt en vol overgave. Je bent veel meer waard dan die strijd met die refusal zeg, ik herken echt alles, probeer nu wel voor mezelf te kiezen, da's ook verdrietig hoor, en heel vreemd, maar DOEN!,

Liefs Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 120
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hoi allemaal,

Wat een fijne berichten! Ik heb dus wel gedronken zaterdag, maar zat gisteren helemaal te trillen, mijn huis is een zooi en ik had een enorme kater.
Ik ga dus met volle moed verder met Refusal (over 2 dagen) en het is wat mij betreft weer afgelopen met mijn leuke (uhum) ideeen.
Ik merkte inderdaad toen ik dronk mijn hoofd helemaal warm worden, alsof ik verbrand was door de zon.
Ik ga weer met goede moed verder!!!!!!!!!
Ik hoop dat het met jullie goed gaat. Het heeft inderdaad geen zin om de strijd iedere keer weer op te pakken. Ik ga er niet negatief over denken, maar zie wel in dat ik inderdaad niet iemand ben die even kan drinken. Zaterdag moest ik perse weer doorgaan, terwijl sommigen gewoon op tijd zeiden dat ze naar huis gingen.
En wat verhelderend om te lezen dat ook jullie ook met te kampen hebben gehad met stoppen met Refusal, weer beginnen etc.
Deze week wordt weer een week waarin Flocko de zaken oppakt!!!
Liefs Flocko

Link naar opmerking
Deel via andere websites

levensgevarlijk wat je doet Flocko
en ik heb dat overigens ook wel gedaan vroeger, dus ik herken dat warme gevoel, beetje doorlopen ogen etc.
Dit moet je nooit meer doen!
Wil je drinken? Stop dan minimaal een week van de voren.
ook met die lage dosis.
beter is nog...
maar ja dat wist je al..
liefs Lian

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit al een half uur na te denken hoe ik hier op moet reageren, de halve zachte aanpak van ah gut wat jammer zeg en wat goed dat je maandag weer begint met de refusal maar dat is volslagen nonsens, je stopt uit jezelf met refusal omdat je drinken wilt, das prima hoor, je bent een grote meid, doe wat je niet laten kan maar als dat je besluit is, ga dan niet de dag na t drinken hier zitten piepen over je kater, dan had je je refusal moeten blijven slikken, misschien ben ik wel niet zo geschikt voor dit forum, ik heb geen moeite met mensen die verleid worden door hun verslaving, dat herken ik wel maar zelf kiezen om te drinken, dan moet je ook zelf op de blaren zitten en niet piepen, maar goed, dat is maar mijn mening, Ik wens je evengoed veel wijsheid toe voor in je toekomst, dat dan weer wel :)

groetjes Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flocko, ik oordeel niet, ik heb dat zo vaak gedaan en daarom wil ik je nu waarschuwen.
want na GEEN ENE KEER dacht ik: nou, daar heb ik eens lekker van genoten.
als je even van de refusal af bent en je planned dat je gaat drinken gaat JUIST de rem eraf.
Net als met op zondag nog even naar de snackbar als je maandag gaat lijnen, bij wijze van spreken.
Ik heb er nu bijna 3 weken opzitten en ga nu pas iets van voordelen merken.
je doet jezelf tekort door steeds weer opnieuw te beginnen.
Gewoon beginnen en zien waar het schip strand werkt ook niet.
Je agenda pakken, plannen een groot kruis zetten, tot dan en dan ga je het nemen.
als je denkt dat je binnenkort weer even gaat stoppen begin er dan niet aan.
Die paar drankjes zijn niet de schade, de refusal die nog door je bloed dwarrelt is de boosdoener.
Hartaanval, tia, noem maar op.
NIET DOEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flocko,

Heel goed dat je weer schrijft, wat je nu (nog)weer eens goed helder hebt, is dat je dus niet "normaal'kunt drinken, Ik ook niet hoor, maar die wetenschap, na zoveel keren proberen, is wel heel wat waard! Blijkbaar moet het tig keer misgaan ofzo.
En die refusal en drank, tell me, benauwd op de borst, slecht kunnen doorademen enz. rooie kop, echt eng hoor, kun je beter niet de refusal gebruiken en gewoon zuipen, is nog gezonder dan dit.....

Alleen maar steunend bedoeld hoor, ik herken de strijd, het gedoe, jezelf voor de gek houden, totdat het echt klaar is!!

Liefs Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst bedankt voor jullie steun. HenkT, het is geen gepiep wat ik schreef, het was een constatering. Ik vind niet dat ik heb lopen zeuren over mijn kater etc. ik heb alleen maar gezegd dat ik de fout in ben gegaan en dat ik het nu weer op een positieve manier weer verder wil oppakken.

Ik heb er dan inderdaad een potje van gemaakt zaterdag, maar ik wil ook laten zien dat de verleiding om weer te gaan drinken zo groot is. En ook dat schrik ik van de berichten over hoe gevaarlijk het is om dan weer te gaan drinken, ook al ben je een week gestopt met de Refusal.
Misschien voor toekomstige lezers een goede les.

Maar goed, mijn leven met Refusal is nu dus weer een leven zonder dat spul. Ik weet het ook niet meer. (en dat is geen gezeik, dat is gewoon een feit).

Ik kan moeilijk weer beginnen met Dag 1, de Refusal ingenomen, weer begonnen, hoe voelt het, als een bevrijding, wat zijn de lichamelijke bijwerkingen etc.
Dank je wel Jane, Lianne en Fruitvlieg voor jullie steun! En ook natuurlijk Henk.
We zullen zien hoe en wat en ik wil ook jullie niet tot last zijn met mijn problemen.
Hoop wel van jullie te horen!!
En: ik ga door tot ik de strijd gewonnen heb.

Greetz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flocko, knap dat je jezelf weer gevonden hebt.
Ik vind niet dat je zeurt, echt niet.
Je vertelt gewoon eerlijk wat er is gebeurd
en laat ons allemaal meekijken met je gebruik van de refusal.
Dit vind ik alleen maar lovenswaardig
en een les voor iedereen die probeert met alcohol te stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

De Refusal weer opgepakt en het gaat weer stukken beter. Fruitvlieg, bedankt voor je lieve bericht. Het is inderdaad moeilijk, want wanneer wil je echt stoppen? Ik merk dat ik het erg moeilijk vind, want soms zo saai, maar als ik dan kijk naar afgelopen weekend, krijg ik steeds duidelijker door dat ik wil stoppen en dat ik ook niet "sociaal" kan drinken.
Hoe gaat het met jullie? Allemaal nog de goede kant op??
Liefs Flocko

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Flocko,


fijn dat je er weer bent, bij de refuclub,
Tja wat heeft het nu opgelevert die avond he?

Wel 1 ding toch, het besef dat je niet sociaal kunt,
kunnen we elkaar de hand schudden
ik ook nie..

Dat duurt soms tig jaar voordat je dat echt ten diepste voelt,
Maar juich, dat je nu gaat voor iets anders, nl voor jezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessant om te lezen -zo interessant dat ik eigenlijk allang in bed had moeten liggen, maar ik heb per ongeluk dit hele topic gelezen...
Ik ben zelf op 18 mei begonnen met refusal. Het feit dat je gewoon niet meer KAN drinken helpt mij enorm. Vorig jaar ben ik begonnen met Campral, dat is een zuchtremmer, werkt op zich ook prima, maar ik heb niet de discipline om het daar alleen mee te redden. Ik ben nu van plan om Campral af te bouwen en verder te gaan met refusal.

Flocko, goed dat je de draad weer hebt opgepakt! Wie schreef dat een paar pagina's terug? Dat je JUIST gaat drinken als je een pauze inbouwt met de refusal? Een waardevolle gedachte! Ik heb lang geaarzeld om met refusal te beginnen, onder het mom van: "dat heeft wel heel erg veel bijwerkingen". Eigenlijk hield ik mezelf daarmee voor de gek en bedoelde ik eigenlijk: "maar dan kan ik helemaal niet meer drinken als ik stoppen wil met drinken". De dagen voordat ik aan de pil begon heb ik het dan ook even flink op een zuipen gezet -als afscheid (uiteraard daarna pas na 48 uur de eerste pil ingenomen). Nu heb ik me dan ook maar eens aangemeld op dit forum. Tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

By the way, ik dronk vrijdag in mijn onschuld 2 blikjes alcoholvrijbier, nam een tijd daarna een hele refusal pil in en kreeg 's avonds opeens last van benauwdheid, piepende ademhaling. Zou dat kunnen komen doordat er toch nog een minieme hoeveelheid alcohol in het maltbier zit? Herkent iemand dit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Brol, welkom bij de Refuclub!!
Omdat ik nog niet zo bekend ben met Refusal kan ik je niet adviseren over dat maltbier. Ik weet wel dat toen ik een week gestopt was en dus die zaterdag dronk de hele avond het idee had dat ik een dag lang in de zon had gelegen.
Het feit dat je niet meer KAN drinken is heel goed, maar zoals al bleek zit het nog veel langer in je systeem dan we allemaal denken of willen denken :)

Greetz Flocko

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi brol, dat schreef ik,
als je de bijsluiter leest waarin staat dat je zelfs moet oppassen als je parfum direct op je huid spuit lijkt het me vrij LOGISCH dat je ook geen maltbier kunt drinken...!
ook al is het een minieme hoveelheid.
wat er niet bijstaat maar ook niet kan: spoelen met mondwater met alcohol en homeopatische middelen waar ook miniem alcohol inzit.
gezichtlotion met alcohol kan wel, maar dat is een ander soort, berwerkt oid.
succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ken de gedachte;
"ik heb bijwerkingen van de refusal, idee van slechte huid enz."
Nu weet ik onderhand dat het excuses zijn om gewoon te willen drinken,
Ik voel me in de avond op mijn sterkst, heb de refusal in het zicht liggen in de badkamer
daar waar ik mijn tanden poets.
Neem het direct in, voordat ik dat ga doen, en dat geeft toch een rust,
zo ik sta weer "veilig"sowieso voor een paar dagen, en als je dat consequent doet, ga je voort.

Jane, lid van de refuclub.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Brol, welkom!

Ik slik sinds 11 Mei, dus dat is bijna net zolang als jij. Inmiddels naar een halve per dag en het bevalt nogsteeds erg goed. Geen stress want drinken kan gewoon niet.....
Ja: in maltbier zit alcohol. Oppassen dus! en een andere instinker is ginseng, waarom weet ik niet maar
van ginseng wordt je ook ziek volgens mijn arts van de Jellinek. Nu volhouden want we hebben al genog gedronken voor een mensenleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Inmiddels sta ik 33 dagen droog. Ik heb de indruk dat de bijverschijnselen van de Refusal over zijn. Ben nog niet helemaal in balans, maar het begint er op te lijken. Ik wil er nog een beetje scherpte bij en een beetje creativiteit en dat gammele gevoel rondom 6 uur mag ook weg (ondanks de Campral toch een dagelijks, maar overkomelijk, trekmoment). Genoeg gedronken, inderdaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...