Spring naar bijdragen

De Refusal in mijn leven


Aanbevolen berichten

flocko, toppertje hoor!!!

gewoon doorzetten en voorlopig die pil blijven slikken!

wat betreft de bijwerkingen;
wat jij beschrijft lijkt mij eerder dat je eindelijk je lichaam voelt, je lichaam is bikkelhard aan het werk om alle vergif, stress en andere ellende eruit te krijgen en daar wordt je ontzettend moe van!

ikzelf heb de eerste vier weken alleen maar geslapen, ik was zo moe dat ik tijdens het journaal mijzelf hoorde snurken!
rare gewaarwoording, je hoofd is wakker maar je lichaam slaapt.

Eén hele grote troost,
er komt geen nieuw vergif bij dus hier komt een eind aan!

tip van tas :light:
makkelijk gezegd... maar probeer een beetje af te sluiten voor de omgeving, probeer niet om voor de buitenwereld te denken want dat is meestal negatief en des te makkelijker jij doet, des te makkelijker de omgeving het accepteert en ga je vooral niet schamen voor "een pilletje"! niemand die dat hoeft te weten, niets wat je moet uitleggen, heel simpel........het is een normaal iets, als je hoofdpijn hebt, slik je ook aspirines

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 120
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hee Flocko!
Je gaat lekker!
Ik heb mijn refusal ook weer uit de kast gehaald.
dag 2 vandaag.
ik neem een kwart elke ochtend.
Ik herken wat je zegt, meer rust in je hoofd.
Ik blijf het raar vinden dat juist als je stopt je je zo moe gaat voelen (ik zelf dus)
waarschijnlijk voelden we ons tijdens het drinken ook moe, maar dan wijt je het aan de kater.
ik heb zelf bij de mediamarkt een blender gekocht en maak de heerlijkste fruitshakes.
erg lekker 's avonds.
laat je het een van ons weten als je dreigt te stoppen met innemen, dan slepen we je er doorheen..
liefs Lian
ps ik ben blij met dit draadje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo iedereen

Ik ben nieuw hier van gisteren , ik neem ook pilletjes om van de drank af te blijven , maar bij mij is dat ANTABUSE , ik woon in belgie ,
Is ongeveer het zelfde als REFUSAL denk ik
Ik moet wel zeggen dat ik met ANTABUSE nog nooit bijwerkingen heb gehad
Ook niet vermoeid
Je kan het ook alleen verkrijgen via doktersvoorschrift

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen,

Ook ik ben nieuw hier. Sinds Maandag begonnen met refusal. Meteen veel rust in mijn hoofd: hehe, zo nu kan ik niet meer drinken.
Maar: wel last van bijwerkingen. niet onoverkomelijk maar die vieze smaak in mijn mond is wel heel irritant. Ik stink ook. (knoflooklucht)
Blijft dat zo? of trekt dat na een paar dagen weer weg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK heb sinds gister ook refusaL in huis .. maar ben er nog niet aan toe om het te gebruiken. OP dit moment ben ik ruim een week nuchter, van eerdere stoppogingen weet ik dat de kritieke tijd bij mij pas over een week of anderhalf aanbreekt, dan is misschien het goeie moment om te gaan slikken.

Aan de andere kant .. de info die ik hier en daar opdoe (via internet) over het medicijn, stemt me niet vrolijk .. zo schijn je al uit te moeten kijken met sausjes in resaurants, waar misschien sporen van alcohol in zitten .. Over enkele weken heb ik een etentje met de hele familie, ik heb er totaal geen behoefte aan om op zo'n avond aan de ober te gaan vragen om de saus bij de gerechten weg te laten, of uit te leggen aan mijn familie dat ik medicijnen slik. Pppfff .. moeilijk.
Mijn therapeut heeft het me angeraden, maar ik weet van mezelf dat k niet overstag zal gaan, ook niet zonder medicijnen. Dit is de eerste keer dat ik professionele hulp heb bij mijn stoppoging .. ik weet zeker dat ik niet weer ga beginnen te drinken alvorens met mijn therapeut te hebben gesproken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flocko, knap hoor 12 dagen,

Emoke, Zatkop, Lianne, Runa, Catie, HenkieT,ik ben vandaag ook met refusal begonnen. Ik ben doodmoe. Ik moet er 3 dagen 2 slikken en dan naar een halve per dag.
Vandaag dag 5 voor mij zonder alcohol.

Antabus is het zelfde als refusal, maar voor antabus moet je bijbetalen in Nederland en voor Refusal niet. Dit heb ik van de verslavingarts. Antabus is duurder, omdat het een bruistablet is, speciaal voor mensen die onder contrôle moeten innemen. Het glas moet je leegdrinken, een pil kun je stiekem onder je tong bewaren, totdat je contrôle weg is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@zatkop: Voor warme sausen en flamberen hoef je niet bang te zijn, de aclohol verdampt bij verhitting. Wel bij toetjes (tiramisu) en bonbons (kersenlikeur)
en bepaalde gebakjes. Vegetarische gerechten zit bij mijn weten nooit drank in. Dus dat is een veilige optie. Of Oosters eten. Zelf vind ik het juist wel grappig om
opte letten wat ik eet maar ik ben dan ook gek op koken enz.
Volhouden iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@sneeuwitje: Ik ben niet moe, wel duf. Alsof er watten in mijn hoofd zitten. En dus een vieze smaak in mijn mond. Ik slik 1 pil per dag en twee lijkt me dan ook dubbel zo heftig.
Maar over twee dagen ga je naar een kwart van wat je nu neemt! dat moet toch te doen zijn. Twee daagjes? even tanden op elkaar. Al die zware katers waren ook geen feest.
Toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Runa, je hebt gelijk. Maar de verslavingsarts heeft mij de eerste 3 dagen op 2 gezet, voor de bloedspiegel. Als ik met een halve zou beginnen, dan kan ik daar nog een hele tijd doorheen drinken.

Ik ga volgende week tapassen( hoe schrijf je dat) Ik vind het wel genant als ik moet vragen of er alcohol in zit, met 8 van die nieuwsgierige vrouwen erbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@sneeuwitje: Blader door een tappas kookboek. Dan weet je van de meesten wat er in zit. En als je iets niet zeker weet in het reswtaurant vraag je toch geinteresseerd: "wat zit daar nou allemaal precies in?
Dan denkt men hoogstens dat je opeens kookgek bent geworden! Volgens mij is het meer de bedoeling van tappas dat je er BIJ drinkt dan dat het er in zit. Heb je daar al aan gedacht?
Ik zou gewoon zeggen dat ik medicijnen gebruik waarbij ik niet mag drinken (is eigenlijk waar als je het goed bekijkt, mag/kan bijna hetzelfde toch?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 15, geloof ik.. Ik ben de tel aan het kwijtraken!
Tas, dank je wel voor je steun! En zatkop; ik heb het ook een tijdje uitgesteld, maar het geeft echt meer rust, gewoon beginnen zou ik zeggen! In het ergste geval stop je er mee, dan ben je er gewoon nog niet aan toe.
De knoflooksmaak is een bijwerking, waar ik geloof ik geen last van heb gehad, maar trekt ook na een tijdje weg.
Heb gisteren errug veel geslapen, niet normaal meer. Ik had ook last van mijn buik en vroeger loste ik het op met een glaasje (uhum, eerder gezegd een fles) rode wijn.
Gisteren ook een trekmoment, vond het zo saai om niet te drinken!! Die stemmetjes in mijn hoofd maken het soms wel moeilijk, ik negeer ze gewoon.

Ik ben begonnen met de 1e dag 2 pillen, nu iedere dag 1. Ik ben nog steeds blij met mijn beslissing.
En leuk dat er meer mensen reageren!! Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met Refusal, maar ook met stoppen in het algemeen. Waar lopen we allemaal tegen aan??

Mijn lichaam is inderdaad aan het ontgiften, ik geef het lekker de tijd!
Mijn moeder had een leuke, motiverende opmerking: ach ja, ik kom binnenkort langs, lekker op een terrasje. Ik zei dat ik niet meer dronk, zei ze, ach dat hou je toch niet vol.
Maar ja... Ze bedoelt het niet slecht, weet niet eens dat ik Refusal slik, want ik zie het al helemaal voor me, wordt ze panisch.

Wat betreft eten, er zit vaak geen alcohol in gerechten. Als er al alcohol in zit, staat het er bij. En dan nog is het door het koken vervlogen.
Ik moest laatste wel even opletten met mijn mondspoelwater, daar zit nog wel eens alcohol in. En in deo.
Bonbons at ik toch al niet, maar daar zit soms ook alcohol in.

Groetjes en iedereen sterkte!!!!
En HenkieT, hoe bevalt het je tot nu toe? Red je het een beetje??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sneeuwwitje ,

Ik denk dat er een misverstand is , de antabuse pilletjes die ik gebruik zijn geen bruistabletten
Ze kosten nog geen 5 euro voor 50 pilletjes
Ik neem er maar ééntje per dag , dus voor 5 euro 50 dagen alcoholvrij
ik heb er helemaal geen bijwerkingen van ( als ik niet drink natuurlijk )
Het is alleen verkrijgbaar op dokters voorschrift
Als je 's morgens opstaat en je hebt de moed om niet te drinken , dan neem je een pilletje
één pil is wel sterk genoeg om je zeven dagen van de drank af te houden ( met andere woorden , als ik een pil neem kan ik een hele week geen alcohol drinken , je moet natuurlijk wel de moed hebben om dat pilletje regelmatig te nemen ,
Dat is ook mijn probleem , ik nam het pilletje en rekende uit wanneer ik weer kon drinken ,
Vanaf nu neem ik er elke dag één , en blijf ik steeds de zeven eerst volgende dagen droog

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik geen refusal had gehad, dan had ik gisteren gedronken, dat weet ik zeker.

Ik weet nu ook zeker, dat ik niet goed met mijn emoties kan omgaan en dat ik die in de alcohol dompelde, en nog eens dompelde om maar te vergeten, rust te krijgen in mijn hoofd.
Gisteren naar de advocaat geweest en dan pats komt gelijk de drankduivel om de hoek kijken.

Gisteravond bedacht ik mij , morgen neem ik geen refusal, want ik WIL drinken, ik MOET drinken. Oh en wat was ik vanmorgen blij, dat ik niet heb kunnen drinken.

Het eerste wat ik vanmorgen heb gedaan is mijn refusal nemen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion,


Neem maar gewoon je Refusal in. Met of zonder zul je toch moeten oppassen met wat je eet en drinkt. Refusal blijft een dikke week tot 2 weken werkzaam in je lichaam. Je 'tapas'kok moet wel terug op les, want slechts een heel klein beetje van de alcohol verdwijnt bij verhitting en koken.
Bij de volgende links vind je hierover meer informatie:
http://forum.alcoholdebaas.nl/...id=1964&enterthread=y
http://forum.alcoholdebaas.nl/...did=1943&enterthread=y

Oh en nog iets: een goede kok kan uitstekend koken zonder drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik slik het samen met een vriendin, lage dosis.
wij vonden de naam refusal niet 'leuk' en we hebben het omgedoopt tot 'relief'
en dat is het ook vaak.
geen discussie in het hoofd.
vandaag weer een situatie gehad waarbij 'men' 'gezellig' aan de rose ging en ik een spaatje.
grappige was dat al na 1 glas de mensen iets anders deden.
ik heb het niet gemist en weet ook zeker dat als ik mee had gedaan het er 2 waren geworden, om vervolgens thuis niet meer te koken maar gezellig uit eten te gaan, er is altijd wel een smoesje..

flocko, ga je nog goed??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...