Spring naar bijdragen

De Refusal in mijn leven


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 120
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hoi allemaal,

Sorry dat ik even niet online was... Ik was wat ziek, maar:
Dag 22 nuchter!!! En nog steeds aan de Refusal. Het is nog steeds een goede stok achter de deur.
Gisteren een enorm trekmoment, lekker in de tuin, mijn moeder was net aangekomen en meestal borreltje met wat toastjes.. Mijn vriend en zij lekker aan de wijn en later op de avond zat ik er maar een beetje bij, terwijl ze elkaars oren van de kop kletsten. Vond het uiteindelijk eigenlijk helemaal grappig, ze praatten totaal langs elkaar heen, het leek wel een toneelstuk. Maar had er goed veel moeite mee. Begonnen ze ook nog over mijn Refusal, dat ik het ene gif met het andere verwissel, en dat ik het toch niet echt nodig had.. Niet echt motiverende gesprekken..
Maar, ik ga stug door. Vanochtend vroeg mijn vriend om een jerrycan water, mijn moeder lag veel langer in bed dan normaal en ik was helemaal nuchter!! Toen met veel plezier weer mijn Refusal ingenomen...
Ik heb verder geen last van bijwerkingen, echt helemaal niets. Ik was wel ziek, maar dat had niets te maken met de Refusal. Wel ben ik erg moe soms. Slaap veel en ben wat kort aangebonden. Soms vind ik het saai zonder drank, kan er niets aan doen. Maar als ik kijk naar de voordelen..

En, misschien weet iemand het, is Refusal echt zo slecht voor je gezondheid? Kan toch niet slechter zijn dan die drank die we in ons leven hebben gedronken???

Vind het fijn om te lezen dat iedereen zo hard bezig is met het omzetten van alle vervelende gewoontes!!

Liefs Flocko

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hee Flocko!
je gaat goed.
wel een beetje demotiverende opmerking van je vriend en je moeder.
Ik zou persoonlijk als ik zou weten dat mijn kind ermee strubbelt dan ook niet aan de drank gaan.
Solidair samen aan het fris.
Hiermee bevestigt zij toch de algemene valkuil dat drank gezellig is?
maar de volgende ochtend had jij je gloriemoment.. top!

Ik zou persoonlijk een stuk minder moeite hebben als drank niet zo overal aanwezig was.

Stel je bent op een bbq en niemand drinkt (alcohol) en jij krijgt en fles wijn. zo van : help yourself..
hoe leuk zou het dan zijn? niet denk ik..

Maar het is nu eenmaal zo.. mijn partner drinkt wijn, dagelijks. Heeft daar geen last van.
Ik vind dat vaak wel moeilijk, maar ik kan en wil hem niet vragen om niet te drinken.Als ik me daaraan stoor kan ik de deur niet meer uit, dus wennen maar.

Verder gaat het goed met me, dag 12 zonder wijn (met elke dag 1/6, ja ik weet het idioot weinig maar voor mij genoeg refusal)
Ben wel wat hangerig en ook een beetje kortaf en sta niet open voor 'uit eten, terrasjes etc'
komt wel weer hoop ik..
meestal raak ik rond dag 14 de motivatie kwijt waarom ik dit toch doe..
immers, het is niet zo dat ik nu al voordelen zie..
ja, wel wat, maar niet veel...

zo genoeg gezeurd..
hou vol he?
liefs Lian

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Lianne,

Herken zo veel in je refusalverhaal, ik slik een 1/4 refusal, dat is voldoende voor mij om niet te drinken, maar ja volhouden van refusal en dus niet drinken is heel wat anders. Meestal voel ik me na een week of 2 sterk, fris en denk dan dat ik weer sociaal kan drinken, nou mooi niet dus. Stop dan met de refusal en start het drinken na een dag of 6 weer. 2 dagen keurig, dan gaat het dak eraf, dus weer nieuwe stoppoging met refusal, waardeloos zeg! toch, als het niet bestond, zou het nog moeilijker zijn, zo lijkt het tenminste. Slik nu dus refusal vanaf 11 mei, dagelijks voor het slapen,en bij supertrekmoment tussendoor nog wat. Tja, het zit zo in het hoofd, ongelofelijk. Hoop toch dat het voor mij de eerste stap is naar een nuchter, fris en gezond leven, ben het geworstel en steeds opnieuw styoppen zo zat, ben nu gestopt met drinken, dit is de laatste keer.

Volhouden hoor!! Slikken die pil, later maar eens zien of het zonder kan, en anders maar altijd met pilletje, drank is zoooooooooo veel slechter,en zoooooooooooooo veel slechter zelfbeeld

Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Jane,
doet me 'goed' om dat te lezen..
ik heb het precies zoals jij, ik slik zelfs 1/6, puur die stok.
heb nu een weddenschap met een vriendin, die ook met de refusal worstelt.. tot 17 juni.
staat best een grote 'prijs' op en dat werkt nu wel.
maar daarna..
ik ben nu bijna 2 weken gestopt, maar voel me niet heel veel beter..
wel beter zelfbeeld.. dus doorgaan..
x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ook ik heb het erg moeilijk sinds gisteren. Dat mijn moeder bij me is, triggert me enorm. Mijn vriend drinkt ook behoorlijk en begon net alweer aan het bier. Wilde hij me een kus geven, werd ik er misselijk van.
Toch denk ik steeds vaker, ach een week of 2 stoppen met de Refusal, dan kan ik weer een weekje wat drinken... Nu bijna een maand sober, dus het trekgevoel wordt steeds erger!
Gisteren ook nog bloeduitslag dat ik een leverwaarde heb van een jonge Godin... Dus komt dat stemmetje weer in mijn hoofd.
Bah, wat is het toch allemaal dubbel en lastig. We worden nooit sociale drinkers, we kunnen ons niet inhouden, maar toch, al die excuses en redenen om toch maar alcohol te nemen!!!
Ik weet het allemaal even niet zo goed meer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Flocko,

Ik doe exact hetzelfde, mijn vriend drinkt ook enorm, is ook alcoholist, maar heeft nog niet een echte poging gedaan om te stoppen, nu wel, nadat ik heb aangegeven dat het anders einde verhaal is voor ons na 20 jaar. Ik ben ook alcoholist dus, met wijn in huis lukt het nooit om er af te blijven, ook heb ik in mijn hoofd herhaaldelijk bedacht dat als ik drink, samen, het met onze relatie wat beter is, dan hebben we wat gezamelijks, slaat nergens op, maar ja,.
Ik merk dat ik na zo'n 10 tot 14 dagen refusalgebruik aan het redeneren sla in het hoofd en dat is supergevaarlijk, altijd redeneer ik nl naar een ja toe, ja ik kan/mag weer even drinken en stop dan bewust met de refusal om een week later gepland te kunnen drinken, en dan gaat het weer mis en doe ik opnieuw een poging, walgelijk, zo slecht voor je eigenwaarde. Volgens mij gaat het er ook om dat we van onszelf leren houden, of laat ik voor mezelf spreken, ik moet mezelf dusdaning de moeite waard gaan vinden dat ik niet meer in dat geworstel en gevecht terecht kom. Ik kan niet sociaal drinken, nu niet, nooit. Daar baal ik van, is ook rouwen, maar alternatief is dat eeuwige gevecht, ik en jullie zijn meer waard dan dat. Heb jezelf echt lief, ten diepste!!!, Na 15 jaar proberen, zou het voor mij toch eens helder moeten zijn, verdorie.
Hup, naarn de badkamer en ik neem weer die pil, het geeft ook weer rust als ik hem weer genomen heb, weer veilig voor een paar dagen, ziek gedrag eigenlijk, maar nu heb ik het echt nodig, zonder refusal lukt het helemaal niet, veel te vrijblijvend voor mij.

Flocko en Lianne, kom op hoor, we gaan ervoor!!!

Liefs Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Flocko en Jane (en de rest)

Moeilijk is dit he? Ik denk dat als je stopt met drinken je aan een proces begint.. voor jezelf en dat dat veel veranderingen teweeg brengt. En.. hoe langer je het volhoudt hoe angstiger en confronterender voor de omgeving.
Immers, zij drinken nog steeds wel ( en vaak teveel) en worden nu met de neus op de feiten gedrukt.
Ik erger me ook (nu) aan de vanzelfsprekendheid waarmee mijn partner als hij thuis komt een glas wijn inschenkt.
En iedereen houdt zich voor de gek. Een standaardglas is geloof ik 100 cc op internet.
Nou schenk dat maar eens in een maatbeker!
Elk 'glas' dat men dus inschenkt kanje mal 2 rekenen!

Ik ben nu bijna 2 weken gestopt.
de eerste dagen barstte ik van de energie, nu sinds een dag of wat ben ik echt kapot!
(ligt niet aan de bijwerking want ik neem 1/6) 1 bonk stres, snauw steeds tegen iedereen etc.
Toch denk ik dat het een proces is en probeer ik hette laten komen..
Ik ben op dit punt al heel vaak geweest en dan stopte ik weer.
Flocko , Jane, als je refusal aan je arts vraagt ben je echt al een bepaald punt voorbij, ik kan het weten.
Dat LIJKT nu allemaal wel mee te vallen, ik begrijp dat.
Ik kijk nu ook heel anders op mezelf terug ( na 2 weken pff!) het viel best mee etc.

Maar wees eerlijk, al die momenten dat het fout ging.. al die katers..
steeds maar liegen dat je ' een griepje ' hebt..

Je kan er nu mee stoppen en 'even drinken'
maar dan moet je straks weer over nieuw beginnen...
dat is 1 stap vooruit en weer 1 terug...
ga door en zet de 2e stap vooruit....
lief Lian

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor al jullie berichten. De omgeving is inderdaad erg belangrijk. En, ja, ik ken het, dat het redeneren iedere keer weer naar het ja, ik kan wel even drinken, gaat. Ik vind het alleen zo naar dat ik zo beïnvloedbaar ben door de omgeving. De keuze om niet te drinken is mijn keuze, ik zou me niets moeten aantrekken van vrienden/ familie die soms flessen wijn naar binnen werken.. Maar het is gewoon een feit dat ik stiekem van binnen dan een beetje jaloers word.
En niet bedenken dat zij wellicht ook een probleem met alcohol hebben, maar het niet onderkennen.
Had laatst ook zo'n angstig gevoel, namelijk dat ik de rest van mijn leven zal moeten blijven vechten tegen drank. Was ik toen ik jong was maar nooit begonnen!!!
Nou, ik ga mezelf weer wat positiever proberen te praten. Mijn vriend is nu 3 dagen weg met familie. Hij sms'te dat hij (hij had gisterenavond avonddienst) helemaal vergeten was te gaan werken! Ik weet wel waarom, want hij was in de middag al aan het bier. Ik heb alleen nu geen zin om er iets tegen te zeggen, heb het zelf al moeilijk genoeg.
Ik ga wel lekker werken, genieten van de zon en vroeg naar bed.
En Refusal!!
Liefs Flocko

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lastig is dat he, als je omgeving gewoon door drinkt... Ik snap je jaloerse gevoel heel goed, waarom kunnen zij het wel, en ik niet? Aan de andere kant is het denk ik ook belangrijk dat je inziet dat het drinken net zo schadelijk is voor hen, maar dat zij hun probleem niet zo inzien (als ze dat al hebben natuurlijk)... als ik mijn vriendenkring bekijk dan drinkt iedereen echt veel. Ze vinden het alleen voor zichzelf niet zo'n probleem, en vinden het niet erg om een kater te hebben. Mij houd het sterk door puur voor mezelf na te denken: het is niet meer wat IK wil. Verder moet iedereen het voor zich weten.

Mijn vriend vind het niet zo nodig dat ik stop. Hij zou liever zien dat ik er beter mee om leer gaan. Maargoed, dat heb ik al zovaak geprobeerd. En wat is goed omgaan met drank? 2 drankjes kunnen drinken? Dat heeft voor mij sowieso geen zin, want ik vind 2 drankjes geen moer aan... Dan drink ik veel liever iets anders, mij gaat het puur om het effect...

Heel veel succes iedereen! Bedenk dat je net zo gezellig bent zonder drank, en dat iedereen die er anders over denkt gewoon kortzichtig is. Het is heerlijk om jezelf te kunnen zijn :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een en al herkenning hoor, jaloers op de drinkende medemens, en ik, veel kunnen in het leven ,maar niet de drank de baas, bah! Nu 38 jaar, het wordt eens tijd zeg. Refusal, stop, refusal, stop, enz. Sta nu 14 dagen droog en nu begint het gedoe in mijn hoofd weer, met de pinksteren gaan we varen, asperges eten ed, daar hoort witte wijn bij, ben nu al zo in mijn hoofd bezig; als ik nu stop met de refusal kan ik dan misschien wat drinken, belachelijk, voel me ook afhankelijk van de refusal, echt waar, maar nu lijkt hte toch veel gezonder dan de drank, en mn steeds weer het opnieuw proberen, zo slecht voor jezelf. Steedsna 2 weken begint het,en hou ik het dus niet vol. Nu dus maar even schrijven en straks weer naar de badkamer voor die pil. Heel fijn om te horen en voeleln dat emeer zijn, vole me som szo'n loser, ontzettend. En ja, mijn vriend is nu sinds 3 dagen solidair, maar ook alcoholist, dus ik weet niet wat er van komt. Maar zo is het beter dan dat hij met wijn naast me op de bank zit. Lastig allemaal hoor. Wanneer kiezen we eens echt voor onszelf! Ik zie mezelf als een redelijk goed opgeleidde vrouw, maar hierin ben ik zo minderwaardig naar mezelf toe, ik weet het, en sta aan de zijlijn en laat het gebeuren.
Sinds 11 mei droog en dat hou ik zo, ook met pinksteren,

Liefs Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Het begint hier behoorlijk te onweren!
Gisteren is mijn moeder weer naar huis vertrokken, mijn vriend zit nog met familie in Thermen 2000 en ik merk dat ik absoluut geen trek heb in alcohol.
Zelfs in de supermarkt geen moment naar het wijnrek gekeken!
Wel maakte iemand een opmerking over mijn mondgeur, hij vroeg of ik knoflook had gegeten. Dus, echt waar, advies bij Refusal is toch kauwgom.
Mondspray is niet aan te raden, want daar zit alcohol in...
Dus, maar een kleine update, het gaat gestaag hier! Slaap wel veel, na mijn werk direct 1,5 uur geslapen en pas om 19:00 uur wakker, huis schoongemaakt, boodschappen en eten.
Pff, ik denk maar zo, in warme landen eten ze ook altijd laat!
Ik hoop dat het met mijn mede- niet- drinkers ook goed gaat.
Laat wat van je horen!

Greetz!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Flocko en de refu-club ;)

Hier dag 15.
voel me een stuk beter en geen bijwerkingen. er bestaat ook mondspray zonder alcohol hoor.
maar ik heb zeker geen last van de knoflookgeur, heb het gecked en gevraagd.
we houden gewoon vol, want een kater is ook niks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

;-)) Refu-club. die houden! we er in

Voor mij ook dag 15 met Refusal. De bijwerkingen zijn bijna verdwenen. Erg veel baat gehad bij de dosis over twee keer een halve per dag te verdelen.
Minder vermoeidheidsdip, minder knoflooklucht en vooral: minder zwaar voor mijn lever. met een hele in een keer had ik een paar uur daarna geen energie,
en werd ik ontzettend prikkelbaar. Ook ik voel geen enkele behoefte aan drank. Als het niet kan, dan kan het niet! Alleen net zoals je een vitaminepil bij je ontbijt neemt
slik ik twee keer per dag, zonder omhaal refusal. Einde. geen mitsen en maren.
Wel heb ik veel steun uit mijn omgeving en doe ik nergens geheimzinnig over. Ik word zelfs een beetje moe van alle steunbetuigingen en welgemeende: ik vind het zo ontzettend goed van je!
Ja, dat vind ik ook. Maar het is een lange weg geweest met veel vallen en opstaan en ik heb geen zin in Oprah Winfrey achtige toestanden.
Wat ik wel stoer vind is dat sinds ik uit de kast ben gekomen met mijn drankprobleem, veel vrienden en kennissen hun eigen alcoholgebruik ook eens tegen het licht zijn gaan houden.
beetje minderen, dagje niet. kwaliteti boven kwantiteit. bewustwording. Dat kan nooit kwaad.
Dus volhouden iedereen! Ik zeg tegenwoordig maar zo: Ik heb al genoeg gedronken voor een mensenleven.
En als je niet drinkt valt je inderdaad onmiddelijk op hoe raar mensen gaan doen als ze hebben gedronken. NA 1 glas al! LOL voor ons.
Sterkte allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had met een vriendin samen de naam omgedoopt tot: relief
klinkt zoveel beter..
helaas heeft zij onze weddenschap (tot 19 juni relief, dat was 40 dagen , nu dag 15) verloren.
kreeg mail van haar.
stond een duur kado op, wat ik graag wilde hebben (zij ook)
maar had gehoopt dat we het beide zouden redden.
ik hoef het kado niet eens, vind het echt zo jammer..
nu ik doorgaan..
zij gaat morgen ook weer verder..
hee Jane, niet opgeven dit weekend met je zeiltochtje !!!
zonder wijn is het net zo leuk, plus je komt uitgerust terug!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat leuk een draad over Refusal.

Even mijn story;

Ik ben 41 en zo'n jaartje of 10 verslaafd aan drank. In december 2008 Refusal gehaald bij mijn huisarts en gestopt. Nu dus bijna een half jaar.

Het stoppen heeft echt alleen maar voordelen gehad, financieel, ik ga beter om met mensen, ik kan mijn leven beter onder ogen zien, ik kan beter nadenken, ik stink niet meer naar drank, ik verslaap me niet meer, ik kom niet meer in rare problemen, wat ook heel mooi is; ik ben 15 kilo afgevallen en heb allemaal nieuwe kleren en ik krijg bijna dagelijks complimenten dat ik er zo goed uitzie, meestal van vrouwen dus wat wil ik nog meer.

So far so good.

Maar natuurlijk heb ik heel vaak zin in drank. Ik moet zeggen; meestal ben ik blij dat ik niet drink, laat andere mensen maar lekker drinken en risico's nemen, ik niet. Ik ga rustig naar de Griek en sla de gratis Ouzo over, of naar het cafe en drink Fanta. Dat interesseert mij niks ik schaam me daar niet voor. Ik vind het wel jammer dat in die drankjes in het cafe meestal zo goed als geen koolzuur zit omdat niemand dat drinkt en je dus meestal het onderste uit de fles krijgt en dat voor 2 euro bah. Maar dat terzijde.

So far nog steeds good. Maar ik heb dus wel een bijwerking van Refusal en dat is DORST. Ik heb echt constant dorst en dat irriteert me enorm. Tijdje terug toen had ik een paar dagen buikgriep en toen slikte ik geen refusal en toen had ik dus ook acuut geen dorst meer. Toen was mijn Refusal ook op dus na een week of zo dacht ik; ik kan wel eens een drankje proberen. Ik kocht een blikje bier op het station, nam een piepklein slokje en dacht "bah vies" en gooide het meteen weg.

Daarna weer aan de Refusal gegaan. Nu heb ik het echter al weer een week niet op en ik dacht vandaag "1 whiskey moet kunnen". Ik ging naar een cafe waar ik vaker kom en bestelde 1 cappucino.
In plaats van whiskey dus.

Toen ging ik naar de supermarkt en kocht 1 blikje William Lawson's met cola en 2 blikken energie drank.
Ik wou het opdrinken maar zit nu toch aan de energiedrank.

Ik ga zo naar mijn vriendin (ik ben meestal bij haar) en heb dan dus toch weer niks gedronken.

Dat is de status nu. Morgenochtend neem ik maar weer een pil denk ik. Al baal ik wel ENORM van die constante dorst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Elvez,

Fantastisch dat je het al een half jaar volhoudt! En helemaal dat het je gelukt is met een glas aan de lippen nog nee te zeggen.
Nu is blijkbaar de tijd gekomen om je af te vragen of 1 glas drinken opweegt tegen de lange tijd die je het al volgehouden hebt om niet te drinken.
Ik stel mezelf die vraag ook: wat als iemand me volgend jaar uitnodigd om een beroemde wijn te proeven of een glas 40 jaar oude single malt whisky
aanbiedt? Ik heb me voorgenomen om dan toch te bedanken. Ik weet waar het erste glas toe kan leiden, Ik heb wel genoeg gedronken voor 1 mensenleven,
en er zijn wel meer dingen in het leven die niet kunnen en die ik ook niet mis. (schilderen als rembrandt, voerballen als cruyff etc.)
Wel erg vervelend van die dorst die jij de hele tijd hebt.... Maar veel water drinken is niet erg. (Ik heb juist de hele dag honger maar ben net 3 weken aan de refusal dus misshcien trekt dat nog weg.) Vanmiddag heb ik een afspraak met de dokter en ga ik hem vragen of ik de pil over de dag verspreidt kan innemen, dat is minder belastend. Het blijft een zwaar medicijn.
Dorzetten allemaal! En Lianne: Heel goed dat je vriendin toch weer gestopt is. Een uitglijder hoeft absoluut niet een terugval te worden! probeer haar te steunen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi runa,
die trek komt denk ik niet door de rafusal, maar door het stoppen met drinken.
is heel normaal, je lichaam is op zoek waar al die loze suikers zijn.
ik ben nog steeds blij met de refusal.
echt een stok achter de deur.
vriendin is ook weer op het pad gelukkig..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi,
net op de dagdraad geschreven dat ik lusteloos ben.
niet lichamelijk, maar geestelijk.
zit huis op vrijdagavond terwijl we altij weggingen.
en daar zijn genoeg mensen die niet drinken, een zwangere vriendin notabene.
Maar ik vind het niet leuk.
hulde aan de refusal dan maar want hopelijk morgen tot inkeer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal!
Wat leuk dat er steeds meer mensen zijn die dit draadje ontdekken! Het is namelijk niet niks, dat Refusal gebruiken en op de dagdraadjes ben ik ook vaak, maar dan gaat het, wat ook goed is, vaak over andere dingen.
Zoals ik al zei was ik errug moe, rotsmaak in mijn mond. Vorige week TIJDELIJK gestopt met Refusal, omdat ik vanavond een heel leuk etentje heb. Ik weet dat het stom is, maar ga maandag weer terug naar de Refusal. Hoop het zo in de hand te houden. Ik weet dat het weer een excuus is, maar zolang ik het zo aan kan, is het al beter dan ik ooit gedaan heb!
Dus ajb. niet boos e.d. zijn....
Ik herken het zo, Lianne, dat lusteloos zijn. Een avond naar het café is zo vermoeiend en de icetea hangt me dan de keel uit...
Ik hoop dat ik iedereen maandag weer kan melden dat dit draadje niet voor niets is opgestart. We gaan met positieve gedachten verder!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lianne,

Ja het is zo slecht, ik weet het.
Ik weet ook soms niet zo goed hoe ik met alles om moet gaan. Denken dat ik alles onder controle heb terwijl ik het niet heb.
Naar de buitenwereld de ouderwetse Flocko met nu een zogenaamd controle over de drank. Ik maak mezelf zoveel wijs!!
Ik wil nu niet somber worden en pak de dingen ook wel weer op, maar ik wil graag een voorbeeld zijn in het leven en nu ook weer hier. Ik durfde het bijna niet te zeggen.
Maar ik doe het wel.
Ik hoop toch op steun van jullie.
In mijn hoofd hoor ik iedere keer Hypocriet, Hypocriet. Ik ben een hypocriet vooral naar mezelf. Excuses staan in de rij te wachten.
Het houdt nooit op, ik ben verslaafd en dat houdt nooit op.
Jammer dan, ik ga ermee leven, hoe het ook zal gaan. Maar ik ga niet terugvallen.

Kan wel huilen maar zelfs dat voelt hypocriet en gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flocko het GOED dat je het zegt!!!
Juist bij twijfel moet je hier komen!!!
Ik snap je volledig en heb het ook vaak gedaan zoals jij..
Ik heb zelfs een tijd maandag dinsdag woensdag geslikt om alleen in het weekend te kunnen drinken, hoe fout is dat!
Maar echt, geloof me als je een paar wijntjes drinkt voel je heel vaag dat je warm word.
En dat betekent dat het nog in je bloed zit, tot 2 weken!!
Je doet je organen enorm schade aan.
Is het al te laat om je besluit te herzien?
Kom op Flocko..
En de dag direct nadat je hebt gedrinken moet je ook geen refusal nemen.
Kom op joh, als ik het kan kan jij het ook
xxxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...