sneeuwwitje Geplaatst 18 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2009 Vrijdag voelde ik me de hele dag zo depriemijn man zou een nachtdienst draaien.Ik had stiekem 8 halve liters gekocht en verstoptOm 23.00uur heb ik mijn eerste halve liter gedronken,terwijl ik donderdag nog mijn refusal had genomen.Het kon me op dat moment niets meer schelen.Het hoefde allemaal niet meer voor mijdie zorgen en ellendeals ik echt beroerd zou worden en mijn hart zou het begevenmaakte niet uit, ik was totaal niet bangDan laat het maar gebeuren, ben ik van alle ellende af.Na een half uur begonnen de eerste verschijnselenrood hoofd, gebons in de oren, hartkloppingenbenauwd gevoel op de borst.Ik heb zo door gedronken, totdat ik 6 halve liters op had.Toen ben ik in slaap of (lichtelijk bewusteloos geraakt)Ik weet het niet meer.Ik moest mijn hond nog laten plassen.Ik liep als een zombie, dat weet ik nogde hond wilde eerst niet eens mee.Daarna wilde ik aan mijn 7e beginnenalle verschijnselen waren verdwenenIk had ook geen rood hoofd meerToen heb ik 7 en 8 door de gootsteen gegooiden ben gaan slapen, hoe laat????Goh, wat heb ik gezellig een pilsje gedronken:(Heb ik er wat aan gehad, heeft het wat opgelost???Zaterdag was ik zo beroerd, zo beroerd ben ik nog nooit geweest.Dit heeft mij de ogen goed geopend en weet nu echt wat een rotspul het is.Ik zit nu weer trouw aan de refusalben niet meer deprieen geniet van de heerlijke katerloze dagen.Drink niet met refusal in je bloed,dit wil ik hiermee aangeven.Laat het een les voor jullie zijn.dan is het nog ergens goed voor geweest, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brol Geplaatst 20 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2009 Oei oei oei...Ik heb zelf geen enkele behoefte aan drank, maar heb wel geregeld last van aanvallen van benauwdheid sinds ik refusal slik. Zou daar een samenhang zijn? Volgens mijn dokter niet. Of hoort dat nog steeds bij de ontwenningsverschijnselen (na 5 weken droogstand)? Herkent iemand dit? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 20 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2009 Brol, die aanvallen van benauwdheid zou best wel eens hyperventilatie kunnen zijn! dat kan een hele angstige ervaring zijn!Mijn advies, als je zoiets weer hebt: ga op je rug liggen, adem door je neus rustig, maar diep in, en door je mond uit.Leg je hand op je buik, en probeer terwijl je inademt je hand "weg te duwen", dus probeer laag in je buik in- en uit te ademen.Hoe hoger op je borst je adem zit, hoe benauwder je het krijgt!Probeer het maar eens, je zal zien dat je er ook rustiger van wordt!Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 21 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2009 Brol, ik denk ook niet dat het een bijwerking van de refusal is.Maar nu je geen alcohol meer dinkt, kun je de "zorgen", "verdriet"etc. niet meer met alcohol verdoven en komt het meestal op je zwakke plek er uit.Ik merk dat ik nu weer kan huilen, dat heb ik jaren niet gekund.Ik verdoofde alles met alcohol, maar nu de verdoving er niet meer isMoeten we het zelf doen en dat kan soms hard binnenkomen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brol Geplaatst 27 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2009 Ik heb er steeds 's nachts last van. Komt niet door het alcoholvrije bier, daar heb ik laatst een boel van gedronken -geen problemen. Hyperventilatie: denk ik niet, heb last van piepende ademhaling. Volgens de dokter kan het nog een ontwenningsverschijnsel zijn. Ik heb afgelopen week mijn laatste portie Campral gehaald, ben van plan om het alleen met Refusal te doen. Heb echter al een paar dagen geen pil ingenomen. Niet omdat ik weer drinken wil, maar omdat het niet nodig is. Ik ben momenteel zeer gemotiveerd. Voorzie geen dranktriggerdagen. Gisteren (oei, het is al bijna 02.00: eergisteren dus) 6 weken droog.Heb geen zorgen of verdriet, voel me in sociale situaties soms wel onhandig.Ik moet er voor zorgen dat ik voldoende rust neem. Nu bijvoorbeeld... Weltrusten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 5 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2009 Hee Flocko,jij bent dit draadje begonnen, ga je nog goed? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elvez Geplaatst 15 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2009 Goedendag, ben ik weer even. Ik ben in december 2008 begonnen met refusal en begin juni gestopt met refusal. Met name vanwege de dorst. Toen heb ik eerst een paar weken 1 a 2 drankjes per week gedronken. Daana een week of 2, 1 a 2 drankjes per dag. Ik heb dus wel een terugval gehad maar heb hem behoorlijk goed binnen de perken gehouden al zeg ik het zelf; 1 dag dat ik 3 drankjes op had. Vroeger dronk ik 3 bier na mijn werk in de kroeg, dan nog een 6 pack thuis en een fles port erachteraan. Bij wijze van spreken. Tijdens het stoppen met refusal toch gemerkt dat ik moeite heb om van de drank te blijven, zie boven. Met refusal op is het echt veel makkelijker; geen drankjes, punt.Inmiddels ben ik dus maar weer begonnen met de refusal. Ik ben er inmiddels ook achter wat de enorme dorst veroorzaakte; niet refusal, maar diabetes. Hiervoor heb ik nu pilletjes en dus ook geen dorst meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stefan34 Geplaatst 16 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2009 ik heb ook refusal en camprall wat tegen de trek zou moeten werken, nou met dit mooie weer denk ik best wel aan een biertje (ook omdat m,n huisgenoten) drinkendan maak ik mezelf wijs dat een ice theetje ook lekker is. zonder refusal zou ik nooit zover zijn gekomen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 16 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2009 Ik ook niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stefan34 Geplaatst 18 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2009 HET LIJKT EROP DAT JULLIE GOED BEZIG ZIJN. IK HEB OOK REFUSAL ONDER TOEZICHT. ZONDER ZOU HET WEER SNEL MIS GAAN. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elvez Geplaatst 21 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2009 Mijn huisarts weet geen moer van refusal. Hij zegt dat ie het nooit aan iemand voorschrijft. De enige reden dat ik het krijg is omdat ik er zelf om gevraagd heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Flocko Geplaatst 24 juli 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 juli 2009 Hoi allemaal,Sorry dat ik er even niet was, ik was op vakantie met mijn zus en haar kinderen in Italie.Was weer gestopt met de Refusal, maar ga maandag beginnen. (weer). Heb op zich wel een goede vakantie gehad, maar veel relatiestress. Ondanks dat me niet laten kennen en iedere ochtend om 09:00 uur in het zwembad gelegen met de kids.Ik ben bang dat we allemaal altijd een excuus kunnen vinden om te drinken, mijn nieuwe vriend is volgens mij nog meer verslaafd dan ik en vertrouw hem helemaal niet als hij gedronken heeft.Klinkt erg, maar als ik drink, zit ik tenminste rustig voor de tv. (weer een excuus). Vooral in combi met wiet wordt hij helemaal oncontroleerbaar en heeft mijn koelkast en gisteren mijn raam stuk gemaakt. Ik helemaal geflipt, hem het huis uitgezet. Uiteindelijk het raam zelf kunnen fixen.Ben totaal niet snel boos te maken, zelfs niet met drank op, maar was gisteren zo over de rooie dat ik tot 4 uur heb gedronken. Vanochtend weer gewerkt, trillende handen. Dit kan niet langer. Dus ik ben 100% terug bij de Refuclub en ben blij dat dit topic ook zonder mij is doorgegaan.Als we om elkaar blijven geven, naar elkaar blijven luisteren en vooral zelf ons best doen, komen we er zeker!!X Flocko Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 24 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2009 Flocko,Ik heb vaak aan je gedacht en ik was eigenlijk al een beetje bang, dat je gestopt zou zijn(met de refusal)In ieder geval, weer welkom bij de club. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 24 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2009 Stefan, ik neem het ook onder toezicht van mijn man,en dat gaat goed. Ik sta nu bijna 3 maanden droog, als je mijn "slippertje"niet meerekent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 Bedankt voor de tip van het ijs. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Flocko Geplaatst 14 september 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 september 2009 Hoi allemaal,Het gaat niet zo goed met me. Mijn inmiddels niet meer nieuwe vriend was geen goede keuze en ik heb de afgelopen tijd weer veel gedronken.Ik weet op dit moment niet hoe ik de spiraal moet doorbreken. Naast dat ik de relatie wil beëindigen heb ik nog spanningen op mijn werk hiervan. Ik heb soms het idee dat ik gek word.Het spijt me dat ik de positieve vibe niet heb door kunnen geven, dat ik met de Refu ben gestopt en weer teruggevallen ben. Op dit moment schaam ik me voor mijn drankgebruik, maar ik overleef nu. En met overleven kan ik niemand helpen. Ik hoop wel dat we deze draad blijven draaien. Het is niet alleen voor ons, maar voor iedereen die aan de Refusal of Antabus wel volgens mij een belangrijk item. Ik ga vanaf vandaag hopelijk weer meer op het forum. Ik zit in een situatie waar niemand voor zou willen kiezen.XxFlocko Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 15 september 2009 Rapport Share Geplaatst 15 september 2009 Flocko,helaas kan ik je niet raden in het gebruik van refusal.Maar als je stopt met rufusal om te kunnen drinkenheeft het weinig nut, lijkt mij.Je zou wellicht nog wat ondersteuning kunnen zoeken,huisarts, AA, of een therapeut.Soms is alleen een pil en het forum niet genoeg,je hebt dan meer ondersteuning nodig.En, helaas het leven biedt ons vaak situaties die we lieverontlopen, echter drinken helpt niet om de situatie onder ogen te zienof aan te pakken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 15 september 2009 Rapport Share Geplaatst 15 september 2009 Flocko,Het is een beslissing die jezelf moet nemen, je drinkt of je drinkt niet!!als je besluit om niet te drinken, zoek dan direct hulp! met een pilletje alleen redt je het niet!het belangrijkste van therapieen is dat je je motivatie, je valkuilen onder ogen ziet en refusal kan daar een goede ondersteuning voor zijn, maar meer echt niet!kom op meid!het is nu even slikken en huilen en dat mag!je mag jezelf even ellendig voelen maar er komt ook een tijd van actie!!en de actie is dat je jezelf weer overeind moet trekken en alle hulp zoeken die je maar kan vinden, dat is echt de enige manier!tas Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 15 september 2009 Rapport Share Geplaatst 15 september 2009 Hi Flocko,Niet schamen HEEL ERG HERKENBAARmaar.. als je uit die drankflow komt kan je veel beter nadenken.Met drank/kater etc word je emotioneel onstabiel, dat weet je!Okee, je verdooft het een paar uur, een vlucht...en de volgende dag is/lijkt alles nog erger.en killing voor je zelfrespect..heb je geen goede vriendin of eventueel refusalmaatje?bel elkaar 'sochtends, pil en water in je hand en allebei gaan...sterkte he?lian Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
naomi Geplaatst 15 september 2009 Rapport Share Geplaatst 15 september 2009 Hoi Flocko!Las over je refusal problemen. Zelf gebruik ik Antabuse: dit doet hetzelfde. Je wordt ziek als je erbij drinkt.Bijwerkingen heb ik niet opgemerkt, alhoewel, misschien dat ik hierdoor zo veel slaap.Ik ben met Antabuse begonnen, omdat ik het in mijn uppie niet kon: stoppen met drinken.Sta nu alweer ruim twee maanden droog. Dit was me nooit gelukt zonder dit hulpmiddel. In de bijsluiter heb ik gelezen dat je een dergelijke pil minstens een jaar moet blijven gebruiken. Hou in elk geval contact met je huisarts, praat over je ervaringen.Zonder Antabuse had ik vast en zeker weer gedronken. De wetenschap dat ik het slik en dus doodziek word als ik zou gaan drinken, helpt mij zeker om van de drank af te blijven.Blijf volhouden. Blijf alert.Zelf heb ik er geen moeite mee om anderen te zien genieten van alcoholica, ik vind de dranklucht alleen niet meer prettig. (bijwerking?)Veel sterkte met alles en met name met het niet meer drinken. Ook niet gaan uitproberen of 1 glaasje kwaad kan. Niet alleen kan het kwaad (je wordt echt strontziek), maar het wordt voor jezelf steeds moeilijker om opnieuw te stoppen.Naomi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 29 september 2009 Rapport Share Geplaatst 29 september 2009 Hee Flocko, ben je er niet meer?Zijn er nog refusal gebruikers? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden