Flocko Geplaatst 3 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2009 Hallo allemaal,Vandaag mijn eerste pil Refusal genomen, een kwestie van gewoon doen, maar toch vond ik het spannend. Had het al vanaf afgelopen maandag in huis, maar uitstel na uitstel. Nu is het zover, er is geen weg meer terug! En eigenlijk voelt het als een geruststelling.Ik dacht, laat ik maar een draadje beginnen om iedereen die er in geinteresseerd is op de hoogte te houden van de vorderingen, lichamelijke bijwerkingen die ik misschien heb, of geestelijke inkakkers Ik ben echt nieuwsgierig!Wie zegt dat je niet kan veranderen na je 30e??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 3 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2009 Flocko,Ik heb a.s. donderdag mijn intake bij de Iriszorg en ik ga denk ik ook voor refusal. Ik ben benieuwd naar de bijwerkingen. En wat is de bijwerking vermoeidheid in dit geval. Na een kater ben ik mijn bed niet uit te krijgen en als ik er eenmaal uit ben, dan heb ik nog steeds een energie van 0,0.Ik ben benieuwd.Liefs Marion Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roos2303 Geplaatst 3 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2009 ik ben ook erg benieuwd!als het goed is ga ik volgende week ook erme beginnen.alvast voor jou: veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Flocko Geplaatst 4 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Dag 2:Was gisteren redelijk moe, maar misschien komt dat ook nog van het drinken op Koninginnenacht..Ik voel me verder nog niet misselijk en heb nog geen rare bijsmaakjes of bijwerkingen. Wel voel ik me erg opgelucht! Heb momenten dat ik denk, morgen vrij, dus vanavond drinken.. Nee! Het kan niet eens dus ik hoef die beslissing niet te maken!En dat voelt tot nu toe als een geruststelling. Vanochtend ben ik redelijk uitgerust wakker geworden, dus ben benieuwd wat de dag me brengt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Hoi Flocko,De dag brengt jou o.a. mijn felicitaties met je besluit om jezelf die stok achter de deur te geven, das zoveel beter dan jezelf er telkens weer mee op je kop te slaan Heerlijk toch: je HOEFT niet meer, je mag weer gewoon zijn wie je bent, zonder roes, zonder kater. Da's nog eens een avontuur, ik wens je heel veel succes!! liefs, Kaia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Flocko Geplaatst 4 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 De dag ben ik goed doorgekomen. Ik was bij de huisarts en hij was blij dat ik begonnen was. Net bij de supermarkt had ik even een moeilijk moment, maar dit moment ging veel sneller voorbij, omdat ik gewoon geen keuze heb. Toch zat het drinken wel de hele middag een beetje in mijn hoofd. Had een erg drukke dag en meestal begon het in de middag al te knagen, zal ik wel, zal ik niet.. Maar ik wil niet eens ervaren hoe het is om ziek te worden van drank na Refusal! En toen ik de supermarkt uit liep was ik gewoon vergeten om wijn voor mijn lover te halen... Lichamelijk: nog wel een beetje moe, maar niet zo erg dat ik niet kan functioneren en veel beter dan de moeheid van een kater, waar ook nog geestelijk zoveel aan vast zit, namelijk de schuldgevoelens, de schaamte en de kegel...Ben benieuwd wat dag 3 mij gaat brengen!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Flocko,Het klinkt goed wat je schrijft.Moeheid is inderdaad een bijeenkomst, maar dat is bij een heftige kater ook zo.Ik kan haast niet wachten tot donderdag, dat ik eindelijks naar de Iriszorg kan gaan.Groetjes marion Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Flocko Geplaatst 5 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 mei 2009 Dag 3:Wat duizelig in mijn hoofd, het lijkt wel alsof ik een grote joint heb gerookt!!Maar gelukkig vandaag vrij en ook uitgeslapen, dat heeft me goed gedaan. Mijn eetlust is niet groter dan normaal, dus voorlopig hoef ik me er geen zorgen over te maken. Gisteren was mijn lover hier, hij dronk wijn, ging redelijk snel, maar misschien word ik wel te kritisch. Ik had gek genoeg helemaal geen behoefte aan drank en dat voelt zo geruststellend!Wat ik wel merk is dat ik bijvoorbeeld aanbiedingen om een hapje te eten of, zoals vanmiddag, even naar een cafeetje met vrienden, een beetje schuchter bekijk. Terwijl ik denk dat als ik er eenmaal ben, het helemaal niets uitmaakt. Wordt vervolgd!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Flocko Geplaatst 5 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 mei 2009 Vanmiddag nog steeds duf en daardoor viel het reuzemee in het cafe. Heb me daarna getrakteerd op een massage, dus nu helemaal duf en lekker slapen.Lichamelijk: naast een beetje dufheid geen klachten, zoals nare smaak in mijn mond, buikklachten e.d. Ook nog geen huiduitslag gehad. Geestelijk geeft het idee alleen al zoveel rust, ik heb me in jaren niet zo rustig gevoeld. Heb me wel geestelijk voorbereid voor moeilijke tijden, maar heb gelukkig ADB!ps.: Heb het trouwens bijna niemand in mijn omgeving verteld. Ik schaam me er toch een beetje om, dat ik een pil moet slikken zodat ik niet drink... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 6 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2009 hee wat een leuk draadje!die bijwerkingen vallen reuze mee, ik heb er helemaal geen.herkenbaar wat je schrijft Flocko, over bepaalde uitnodigingen anders bekijken.Ik ervaar het ook als opluchting..maar helaas ga ik na gemiddeld 2 weken weer de fout in.keer op keer.door het middel niet meer in te nemen.Ik hoop dat jij dit anders ervaart.Veel succes en groet!Lian Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
catie Geplaatst 6 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2009 Hallo lieve refusal gebruikers,Ik gebruik sinds 4-3-09 refusal.Ik heb een week ontzettend veel geslapenen was doodmoe geen andere bijwerkingen gehad.Ik kreeg snel een gevoel van rust, zin of geen zin in alc.ik heb geen keus meer dat geeft rust.Ik ben niet van plan doodziek te worden.Het schaamte en schuldgevoel is ook wegen ik ben naar een aantal mensen wel heelopen geweest m.b.t. refusal gebruik.eigelijk kreeg ik alleen maar pos. reacties.'k Hoef me niet meer te verstoppen,zo zie je maar zelfs na je 60 ste kun je nog veranderen.Volhuoden allemaal, het is echt de moeite waard! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 6 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2009 Ik ga het morgen ook vragen, maar ik weet niet of dat al gelijk bij een intake kan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 7 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2009 je kan het aan je huisarts vragen sneeuwwitje, die heeft ook geheimhoudingplicht.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 7 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2009 Lianne, mijn huisarts geeft het niet, ze heeft de afspraak met GGnet en de Iriszorg dat zij voor de medicatie zorgen. Ik heb het een half jaar geleden al aan mijn HA gevraagd.Gek ik kreeg dit mailtje op mijn gewone e-mailadres????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 7 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2009 meen je dat, van je email??wat raar en eng..ik zou zeker even uitzoeken hoe dat zit.Ik denk dat als je erop aandringt je het bij de intake wel krijgt, het is juist bedoelt als hulpmiddel voor het begin.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 7 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2009 Lianne, ja dat ben ik ook van plan, ik moet er om 13.30 uur zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 7 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2009 succes meid, het wordt vast een goed gesprek..zal aan je denken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Flocko Geplaatst 7 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 mei 2009 Dag 4:De moeheid wordt iets minder. Ik was behoorlijk bij de pinken op de vergadering, ook omdat ik in mijn achterhoofd had dat ik niet op Bevrijdingsdag had gedronken. Ben nu 6 dagen nuchter, waarvan 4 met Refusal, eindelijk hou ik het langer dan een week vol! Wel slaap ik nog meer dan normaal.Lichamelijk dus geen klachten. Wat ik nu wel merk is dat een stemmetje in mijn hoofd allerlei uitwegen probeert te verzinnen, maar dat stemmetje kan op dit moment niets, want er is geen uitweg en geen excuus om te drinken. Als ik drink word ik ziek, doodsimpel. Lianne, leuk dat je reageert. Is het dan zo dat je na een week Refusal weer stopt? Want ik had begrepen dat het nog zeker een week uitwerking heeft..Sneeuwwitje, ik hoop dat de Iriszorg zo snel is dat ze je Refusal geven. Kan je hier ook je ervaringen delen.. hihi. Het komt vast allemaal goed!!Catie: hoe voel je je na de maanden niet drinken? Ik merk dat ik nog veel reageer op alcoholgerelateerde dingen, zoals reclames, mensen op een terrasje, mensen bij een verjaardagsfeest (beetje jaloers dat ik niet zo kan drinken als de anderen, want bij mij is het onhanteerbaar...) Ik hoop echt dat zoiets wegzakt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Flocko Geplaatst 7 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 mei 2009 Omdat het eigenlijk alweer dag 5 is:Dag 5, einde van mijn werkweek en tot half negen vanavond gewerkt. Zo'n zin in drinken! Het stemmetje kan gelukkig nog geen kant op.Ruik soms even mijn adem, want ik las dat je een knoflookachtige smaak kan ervaren, maar volgens mij valt het mee (vooral belangrijk i.v.m. nieuwe lover).En er is een week nuchterheid voorbij!!! Het voelt nog echt als een begin, maar ik ben voorzichtig positief.Sneeuwwitje, hoe is je gesprek geweest??Op naar dag 6!! Een drankvrij weekend.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 8 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 8 mei 2009 hoi flocko, je bent goed bezig, je hebt een lekker begin en rust gecreeerd, niet alle verschijnselen hoeven van de refusal te komen he, je lichaam zelf moet ook wel ontwennen van de alcohol, ik drink nu niet maar ervaar juist nu t gevoel van een kater maar dat is niet erg, dat is van voorbijgaande aard, je bent goed bezig, hou vol groetjes Henk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
catie Geplaatst 8 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 8 mei 2009 Hallo allemaal,Flocko het gaat goed met mij, maar (vooral aan 't eind v d mi.) heb ik toch vaak nog trekin wijn. Dan ben ik vaak moe en moet ik koken dan wil ik drinken. Soms denk ik dan ik stop met refusal,ik wil mijn wijntje, maar 's morgens ben ik blij dat ik fit ben en neem mijn pilletje maar weer in.Knoflook smaak heb ik ook niet gehad.Je gaat goed, lekker doorgaan zo. Het is de moeite waard! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Flocko Geplaatst 8 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 mei 2009 Dag 6Vandaag vrij en nuchter wakker!! Even gewerkt, naar de apotheek en boodschapjes. Het voelt allemaal steeds een beetje gewoner, niet drinken..Heb last van trillende handen, zou toch na een week weg moeten zijn. Dacht misschien omdat ik pas om half vier wat at, maar had het gisterenavond ook. Nu gebruik ik ook nog benzodiazepine (nog een verslaving) dus misschien komt het daardoor?? Heel vervelend, mijn clienten merken het zelfs. Zo direct komt mijn lover, hij klonk wat vaag over de telefoon, dus zal wel wat gedronken hebben. Ik heb geen wijn voor hem in huis gehaald, moet ie zelf maar kopen. hihi.Sneeuwwitje, hoe is het gegaan en hoe voel jij je??Op naar dag 7!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
catie Geplaatst 8 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 8 mei 2009 Flocko,Trillende handen kan ook nog afkick verschijnsel zijn van de alc.Heeft tijd nodig, wordt wel beter.doeiii Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Flocko Geplaatst 9 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 mei 2009 Dag 7 Gisteren een leuke avond gehad zonder drank, ik taal er niet eens naar. Het lijkt alleen maar makkelijker te worden. De Refusal werkt goed bij mij, het is DE stok achter de deur zodat ik niet 1 slok kan nemen. Vandaag lekker wakker geworden, in tegenstelling tot de mensen in mijn omgeving die duf wakker werden!Veel energie, nog wel trillende handen, maar het neemt wat af. Nu al 9 dagen helemaal nuchter!!!Hoe gaat het met jullie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Flocko Geplaatst 12 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 mei 2009 12 dagen nuchter...Dit is het langste ooit! Ik ben wel erg moe, maar hopelijk heeft dit meer te maken met mijn werk, het voorjaar e.d. En zo niet, dan is het niet anders, ik geef er gewoon aan toe en ga na mijn werk even slapen en vroeg naar bed. Ik heb geen bijwerkingen verder, voel me niet anders dan anders. Had gisteren wel een trekmoment, maar ik kan gewoon niet, dat maakt echt een verschil. Denk dat ik anders gewoon was gaan drinken..Nu ga ik proberen de komende tijd die triggers, de gewoontes etc. te analyseren en in mijn hoofd alles om te zetten, zodat ik ooit zonder Refusal nuchter kan blijven.Bij ieder feestje dat gaat komen piept er even een duveltje in mijn geest naar boven, maar wordt al snel gedempt door mijn wil om niet meer te drinken. Er zijn overigens maar weinig mensen die weten dat ik Refusal slik, wel wat meer mensen die weten dat ik " even" niet meer drink. Ze denken vast: jaja, we zien het nog, maar dit keer ga ik ze versteld doen staan!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden