Spring naar bijdragen

Maandag 28 juni 2010

will

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 472
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeienavond allemaal

Bekkie gefeliciteerd eindelijk iets mega positiefs voor je
Dit gun ik je van harte!!

Ik weet niet hoor, maar mij lijkt het toch dat die medicijnen juist helpen als je niet stevig staat??
Ik denk dat je na de eerste keer wel uit je hoofd laat om toch weer te gaan drinken en mocht je dan nog niet echt weten of het echt door de medicijnen kwam dan laat je het zeer zeker wel na de tweede keer.
Ik dacht, dat, dat juist de werking van die medicatie was.
Je staat niet sterk, dus zorgen de pillen dat je sterker komt te staan...

Als je stevig staat heb je toch juist geen medicatie nodig???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werd behoorlijk depressief van dagelijks drinken. En ja, de eerste dagen dat ik stopte wasd er onrust met op de achtergrond een stukje trots. En naarmate ik langer bezig ben komt het dip-gevoel steeds minder vaak voor en de blijheid steeds vaker.
Voor mij is het dus iets waar je even doorheen moet. Maar ik kan niet in andermans hoofd voelen. Het zal voor iedereen anders zijn Zo weet ik niet waarom iemand anders in de put zit. Hoeft ook niet perse gemeld worden hier.
En waarschijnlijk is het ook nog eens zo dat de drang naar bij de één heviger is dan bij de ander.
Lastig lijkt me als je voor de keus staat of je wel of geen medicatie moet nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Fleur, dat lijkt me een goede vergelijking. Tegenwoordig worden behalve nicotinekauwgom en -pleisters ook tabletten voorgeschreven (door de huisarts) die hetzelfde stofje in je hersenen activeren als de nicotine doet. Zo leer je van de sigaretten af te blijven maar heb je minder last van ontwenningsverschijnselen. De cirkel wordt doorbroken, oud gedrag wordt vervangen door nieuw gedrag en daarna ontwent ook het lichaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Igor, als je met medicatie begin, zorg wel dat je het dan veilig kan houden. Heel herkenbaar die momenten dat het je allemaal niets meer kan schelen. Ik heb ook op het punt gestaan om toch te gaan drinken met refusal. Zorg wel dat je hulp heb. dat je op dat soort momenten op iemand terug kan vallen die je er door heen trekt. Blijf dan echt van de alcohol af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn HA zei me dat je er niet gewoon ziek van kan worden maar echt ik een heuse shock kan geraken witte..
Ik denk niet dat de pillen je zo zeer sterk maken. Als ze je geen angst aanjagen hebben ze ook niet echt effect denk ik dan maar.
Maakt ook niet echt uit..gewoon bedenkingen.
Beetje ongerust dat is al

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Fleur, dat snap ik, ik zou ook naar mn huisarts luisteren hoor
Ik heb er ook geen verstand van.
Maar ik dacht gewoon dat het zo werkte...
maar zeer zeker niet doen als je huisarts je zegt dat je het beter niet kunt doen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
lin84

Mupke, dan kan je net zo goed die pillen toch niet slikken?

dat is ook wat ik eigenl;ijk gister ook al bedoelde richting Wil. En wat Fleurtje nu ook zegt.
Je redt het niet met medicatie alléén. Er moet hoe dan ook een groot deel (het grootste zelfs) vanuit jezelf komen. Alleen als je er zelf 100% achter staat, dan heeft medicatie zin. Als ondersteuning.
Denk ik hoor, ik ben natuurlijk geen deskundige.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met refusal ben ik
er door de angst om
weer te gaan drinken
8 maanden af geweest

Toen bedacht ik toch
maar te gaan trouwen
Ik wou drinken!

Met de bek op het stuur
depressies met AD eronder
houden, anderhalf jaar
Gescheiden
Ik wou drinken!

Leefstijltraing, 4 maanden
Ik wou drinken!

Psychologen, een opnmae
met librium, weerstand
Ik wou drinken!

Nu drink ik
En als ik ooit stop
Dan is het omdat er niets
meer te zeiken valt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Hannah! Rook jij achter de pc?
Dan ben ik een btje jaloers, maar ook weer niet, ik dwing mezelf om buiten te roken, dat scheelt meteen een paar peuken op een pakje (variatie op......):huh:
Ga zo dus maar weer es ff naar buiten. Nou ja met dit weer geen straf :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...