Spring naar bijdragen

Weet het echt niet meer

GewoonErik

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik weet het echt niet meer. Ik ben hier al en paar keer af en aan geweest. Het is ook een tijdje best goed gegaan met mijn alcohol gebruik. Maar ja: ging net lekker en een tijdje later werkloos geworden. 'Goed excuus' dus om mezelf zielig te vinden en te drinken.

Ik wissel nu meestal een paar dagen van niet drinken af met een paar dagen van zwaar drinken.

Zoals vandaag. Ik ben gescheiden, kinderen zijn vandaag bij mij. Vanmiddag begonnen met een 2tal blikken kanon. Euforisch hierdoor, uit eten met de jongens (14 en 16), ook daar wat gedronken. Thuis gekomen, kennelijk in slaap gevallen.....wakker geworden toen de jongens om 23.00 naar bed wilden. Geen idee hoe de avond (ik gok dat we om 20.00 uur thuis waren) verder is verlopen....

Ik schaam me kapot. Weet echt niet hoe nu verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Erik,

In ieder geval goed dat je je nu weer hier meld

dat is in ieder geval alweer een stap de juiste richting in

ik denk dat je er goed aan doet je op de dagdraad vaker te vertonen

hier zijn altijd wel mensen die je tips kunnen geven op de moeilijke momenten

met zijn allen staan we sterker dan alleen....

heel vervelend dat dit nu ook nog eens is gebeurd nu je jongens er zijn

weg nu die drank...niets meer nemen

en morgen neem je de eerste niet

weleens gedacht aan een online cursus van AdB of eventuele andere hulp?

misschien dat dit ook nog iets voor je zou kunnen zijn

succes bij je strijd man!!

en kom meeschrijven op de draad!!

Shahire :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Erik,

Welkom hier op het forum.

Heftig verhaal van je zeg. Ik begrijp dat je er nu even helemaal door heen zit en op dit moment geen perspectief meer ziet.

'Maar toch ben je weer hier gekomen. Dat betekent dat je toch steun zoekt.

J e schrijft dat je hier al eerder bent geweest.

Heb je in het verleden ook al proffessionele hulp gehad voor je verslaving.

Ik ken je verder niet, maar in jou geval met je 2 kinderen die je af en toe ziet begrijp ik, lijkt me dit wel aan te raden.'

Ik heb ook heel lang gedacht het zelf te kunnen doen, maar kwam er echter te laat achter dat ik dit niet kon.

IK kan je nu alleen maar sterkte wensen en ga hulp zoeken.

Je bent hier welkom en schrijf vooral als je het niet zelf kunt oplossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Suikertje, bedankt voor je welkom. Ik weet precies hoe de zaken rondom mijn verslaving werken. Niet direct hulp gehad voor de verslaving, wel voor depressies en persoonlijkheidsproblematiek. In dat kader is alcohol mijn vluchtmiddel. Ben dus ook wel goed op de hoogte over hoe en waarom, maar: weten is 1 ding, doen heel iets anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Gewoonerik,

Alsjeblieft, wees niet zo streng voor jezelf... je bent dan wel vader, maar dat maakt je nog geen heilige. Je bent vanavond mss niet zo goed bezig geweest met alcohol, maar je bent hier nu. Je hebt de eerste stap gezet en bent je ervan bewust dat je iets aan je alcohol probleem moet doen. Dat is een heel belangrijke eerste stap, en je kunt ervoor kiezen om morgen die eerste niet te nemen.

Je jongens hebben dit nu gezien en dat is niet goed, maar je doet je best en Aken en Keulen zijn ook niet in een dag gebouwd nietwaar.. Veel succes morgen :present:!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Erik,

Ik weet er helaas ook het nodige van. Heb al sinds mijn 18e last van fobieen en ben daardoor gaan vluchten in de drank. Ben nu 46, gescheiden, 2 kids uit dit huwelijk die ik nu niet meer zie voorlopig. Ik weet ook mijn problematiek en heb dit ook heel lang geweten hoe het zat.

Maar iets weten en iets eraan doen is nogal een verschil.

Ik heb het probleem jarenlang vooruitgeschoven totdat het echt bijna te laat was en ik er niet meer was.

Probeer dat te voorkomen. Begrijp dat je de kinderen bij je hebt en die hebbemn ook een vader nodig. Jij weet dat ook en je wilt er voor gaan.

Neem de volgende stap en verwacht in het begin niet teveel, maar stapje voor stapje gaat het je lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Erik, ik heb me ook sinds gisteren aangemeld.Heb ook 2 kinderen die altijd bij me zijn. 11 en 12 jaar. Het is inderdaad vreselijk voor de kinderen. Als zij zeggen van je hebt weer gedronken mamma... op dat moment denk ik..ja mag ik astjeblieft? Ik sta verder altijd voor ze klaar en dan word ik boos op ze. Soms weet ik de volgende dag nog wat er is gebeurt maar soms ook niet. Ga eens in de schoenen van de kinderen staan. Vreselijk je vader of moeder zo te zien toch?

Mijn eerste (spaanse) man was alcoholist en ik trof hem vaak slapend op de WC aan als ik thuis kwam. Je voelt je zo machteloos dan! En kwaad!! Waarom??

En nu doe ik vaak hetzelfde! Niet zo erg dat ik in slaap val maar ze zien het aan me, ik wordt onredelijk. En rode wangen. Hoop dat het lukt met ons..niet alleen voor de kids, maar we willen toch allemaal een goede ouder zijn? Dus voor onszelf!! Mijn oudste zoon van 22 is uit huis gegaan(toen hij 18 was), had psygische problemen door mijn gezuip. Gelukkig zie ik hem weer regelmatig. Met therapien is hij er bovenop gekomen want hij was ook mishandeld door zijn (dronken) vader.

Nu studeert hij en gaat prima! Nu moet ik mijn andere kindjes niet hetzelfde aandoen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...