niwi Geplaatst 5 november 2011 Rapport Share Geplaatst 5 november 2011 als je het zo netjes vraag, kan niemand het weigeren he, Jootje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 5 november 2011 Rapport Share Geplaatst 5 november 2011 Ik begrijp de bedoeling niet zo goed. Ik dacht dat er hier gepraat werd over het afkicken en de problemen ervan, maar zie eigenlijk alleen maar gewone lieve chatberichtjes.Over wat men gaat doen en zo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 5 november 2011 Rapport Share Geplaatst 5 november 2011 Goedemorgen Jootje, welkom hier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 5 november 2011 Rapport Share Geplaatst 5 november 2011 dat ligt er ook al aan, Jootje, of er iemand is met problemen op het gebied van drank...dan zal er direct op ingegaan worden.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 5 november 2011 Rapport Share Geplaatst 5 november 2011 Dat komt Jo omdat de meeste van ons hier al langer zijn. Jij bent hier nieuw en als je vragen hebt over hoe te werk gaan ivm het niet of afbouwen van het drinken van alcohol, ben je toch wel aan het juiste adres hoor We zijn allemaal een keertje begonnen hier en na verloop van tijd ga je ook andere dingen zeggen om het contact toch met elkaar te houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 5 november 2011 Rapport Share Geplaatst 5 november 2011 Kirky:angry: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 5 november 2011 Rapport Share Geplaatst 5 november 2011 Jootje, dit is de ditjes en datjes dagdraad, een soort virituele huiskamer zeg maar... als iemand moeilijkheden heeft met drank, kan je hier om hulp vragen, soms moet je even SCHREEUWEN als het druk is, zodat men niet over je heen leest verder zijn er velen draadjes alcoholgerelateerd, daar wordt wat specifieker op de materie ingegaan, het is even zoeken, verder is er ook een ''wie is wie'' draad, als je wilt kun je jezelf daar even voorstellen, daar kun je aangeven wat je wilt, stoppen of minderen, en of dat je al een plan hebt, of daar hulp bij wilt etc... wat er ook maar speelt bij jou, ik neem aan dat je ADB (= alcohol de baas) wilt worden? dus misschien kun je vertellen waarbij we je eventueel kunnen helpen? Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 5 november 2011 Rapport Share Geplaatst 5 november 2011 Ik ben pas dinsdag gestopt, dus inderdaad een beetje pril. Maar heb het wel al honderd keer geprobeerd.En het lukt me nooit. Heb nu refusal gekregen en chloordiazeproxide. Ben nu voor de vierde dag bezig en voel me dezemorgen bv. slechter als dat ik gedronken heb. Is dat normaal? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 5 november 2011 Rapport Share Geplaatst 5 november 2011 jootje welkom:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 5 november 2011 Rapport Share Geplaatst 5 november 2011 dat is heel goed mogelijk, Jootje.... je bent nu aan het ontwennen van alcohol.... en dat heeft tijd nodig.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 5 november 2011 Rapport Share Geplaatst 5 november 2011 Dat kan wel voorkomen Jo, iedereen reageert op een bepaalde manier op afkicken, en in grote lijnen komt het allemaal op hetzelfde neer. Je lichaam gaat op een gegeven moment wel vragen om alcohol natuurlijk, maar gaat over op den duur hoor, dus houd de moed er in Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Topper Geplaatst 5 november 2011 Rapport Share Geplaatst 5 november 2011 Hoi Jootje, ook ik ben pas sinds gisteren binnen en begrijp het nog niet allemaal. Dit is mijn eerste tekst op ditjes en datjes en vind het best eng. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 5 november 2011 Rapport Share Geplaatst 5 november 2011 daar hopen we dan maar op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 5 november 2011 Rapport Share Geplaatst 5 november 2011 oh gelukkig ben ik niet de enige Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 5 november 2011 Rapport Share Geplaatst 5 november 2011 en ook Topper van harte welkom natuurlijk.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 5 november 2011 Rapport Share Geplaatst 5 november 2011 Welkom Topper dan ook hè, en eng hoef je het niet te vinden hoor, we bijten niet;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 5 november 2011 Rapport Share Geplaatst 5 november 2011 ja hoor Jootje, de halleluja verhalen zijn er bij sommigen direct bij anderen duurt dat langer, ik heb nog wel dagen dat ik wakker wordt en het idee heb een krat bier en 2 pakjes sigaretten te hebben gerookt, zo brak voel ik me dan, en dat heb ik dan niet gedaan he, heel frustrerend.... Refusal is een goed hulpmiddel, velen gebruiken het hier, ik raad je met klem aan om hier NIET doorheen te gaan drinken, is linke soep chloordiazeproxide, ken ik niet, is dat een kalmeringsmiddel? maar je zit al op de 4e dag, het begin is er hier zijn mensen die al jaren droog staan, en ik heb nog niemand gelezen die er trots op is dat ie weer is gaan drinken, dus je bent op de goede weg, honderd keer mislukt, misschien de 101ste keer dat het wel gaat lukken!!! vallen en opstaan, het blijft een rotverslaving, maar ik neem aan dat je de HA (=huisarts) ingeschakeld hebt, heb je nog meer hulp? AA of on line behandeling? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 5 november 2011 Rapport Share Geplaatst 5 november 2011 Welkom hier Topper, de meesten van ons vonden het ''eng'' in het begin, maar als het je kan helpen adb te worden, pak je toch elke mogelijkheid aan! En kijk eens Jootje is ook nieuw, wellicht kunnen jullie elkaar steunen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 5 november 2011 Rapport Share Geplaatst 5 november 2011 Ja de huisarts weet ervan, al jaren. Maar vind dat ik nu echt moet stoppen. Heb er lichamelijk nl. ook veel problemen van. Maagontsteking enz. En diapro.. is een middel wat de afkickverschijnselen verminerd en angsten wegneemt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 5 november 2011 Rapport Share Geplaatst 5 november 2011 Aaaaaaaaaaaah ik ben weer proper welkom Jo Hey Toppertje!! Je bent er geraakt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 5 november 2011 Rapport Share Geplaatst 5 november 2011 Die medicijnen kunnen je bij het stopproces goed ondersteunen hoor Jo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 5 november 2011 Rapport Share Geplaatst 5 november 2011 Fleur, nu al proper? kom je dan even deze kant op? ik heb nog helemaal niets gedaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 5 november 2011 Rapport Share Geplaatst 5 november 2011 Hebben we dan samen gedoucht Fleur:huh: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 5 november 2011 Rapport Share Geplaatst 5 november 2011 Hoe lang ben jij al bezig dan Toppertje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Topper Geplaatst 5 november 2011 Rapport Share Geplaatst 5 november 2011 jongens help, ik kan het de verhaallijn niet volgen. Hoe werkt dit toch? Ik zie bv een bericht, ben dan aan het wachten op het volgende en vervolgens zie ik dat het ergens anders weer verder loopt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden