niwi Geplaatst 19 november 2011 Rapport Geplaatst 19 november 2011 goedemiddag frummers, vandaag kan ik ook maar weer geen reden, uitvlucht of smoes verzinnen om mezelf naar de vaantjes te helpen met drank.... het is het allemaal niet waard, denk ik dan.... het leven is zo mooi als ik niet meer hoef te drinken....
Gaby Geplaatst 19 november 2011 Rapport Geplaatst 19 november 2011 Originally posted by: niwihet leven is zo mooi als ik niet meer hoef te drinken....quote> that's the spirit
niwi Geplaatst 19 november 2011 Rapport Geplaatst 19 november 2011 en dan dag per dag, Gaby...vandaag drink ik niet... zo kan ik de dagen aan elkaar rijgen.... en geen uitvluchten van...ja maar dit en ja maar dat....
Beertje Geplaatst 19 november 2011 Rapport Geplaatst 19 november 2011 Dat dag voor dag, dat heb ik hier zo vaak gehoord. Kijk, dat wil ik nu ook leren..... Gezien wat ik eerder schreef over gisteren en vanavond, zou vandaag zomaar eens zo'n dag kunnen/moeten worden?! Ik ben even weg, mijn dochter is flauw gevallen, daar moet eten in. En bij mij ook ondertussen... Tot later, hoop ik!
niwi Geplaatst 19 november 2011 Rapport Geplaatst 19 november 2011 Het ga je goed, Beer(tje) bewust er mee bezig blijven....waakzaamheid.... dag per dag...alleen vandaag dus.... en minderen ging voor mij niet....een gedoseerde verslaving bestaat niet...
Jootje Geplaatst 19 november 2011 Rapport Geplaatst 19 november 2011 Ik weet het allemaal niet meer. Het is mijn hoofd ook altijd wel rustig als hij er niet is. Hij gaat nu iedere avond op stap en komt dronken thuis. Echte steun is het niet. Hij heeft het er volgens mij ook moeilijk mee. Want normaal is hij helemaal niet zo'n uigaander en drinker. En nu kan het niet op. Drie dagen in het weekend. Dus ben wel blij dat ie vanavond in zijn nieuwe stulpje slaapt en ik weer rust zal hebben. Want dat is volgens mij op dit moment heel erg nodig voor mij. Ik ben een hele erge binnenvetter en ben heel rustig en kalm van mezelf. Zelfs niet zo'n prater. Nu gaat dat eigenlijk toch iets beter zonder drank.
niwi Geplaatst 19 november 2011 Rapport Geplaatst 19 november 2011 alles gaat beter zonder drank, Jootje... dat spul is nog nooit een oplossing geweest... voor welk probleem dan ook...
Jootje Geplaatst 19 november 2011 Rapport Geplaatst 19 november 2011 Weet ik. Maar kan me mijn leven geheel zonder alcohol nog steeds niet voorstellen. Ik heb volgens mij al vanaf mijn 16e gedronken. En weet niet beter, of het hoort er bij. Tot dat het een verslaving werd.Op den duur gewoon iedere dag. En ik vond het toen nog leuk ook. Ik ben de weg gewoon wat kwijt. Zie ook mijn (kroeg) "vrienden" niet meer. En we hebben zoveel lol gehad. Zit nu hele dagen alleen thuis. Met mijn stomme thee, mijn iegen ongelukkig te roken. Soms een pakje per dag. Terwijl ik voor het stoppen met alcohol op ongeveer twee sigaretten per dag zat. RAAR HÉ
niwi Geplaatst 19 november 2011 Rapport Geplaatst 19 november 2011 ik kan me een leven MET alcohol niet meer voorstellen, Jootje... waarom zou ik dat spul nog willen wat me te gronde richt ?. ik heb ook totaal geen behoefte aan die kroegvrienden, want zij wilden toch maar 1 ding....dus als ik zou moeten drinken om daar vriendjes mee te zijn...dan maar niet....
niwi Geplaatst 19 november 2011 Rapport Geplaatst 19 november 2011 op 18 februari van dit jaar....was dat 23 jaar, Jootje....
Jootje Geplaatst 19 november 2011 Rapport Geplaatst 19 november 2011 Jeetje mina. Wat goed. Ja dan snap ik je reactie. Ik ben nog maar net begonnen. (WEEEEEEEEEER) Maar heb het in ieder geval nog nooit 17 dagen vol gehouden. Dus voor mij al een prestatie.
niwi Geplaatst 19 november 2011 Rapport Geplaatst 19 november 2011 Het begin is er, Jootje...de kop is er af.... op weg naar een gelukkig en nuchter leven... en daarin kan drank geen rol spelen...toch niet actief....
Jootje Geplaatst 19 november 2011 Rapport Geplaatst 19 november 2011 Ja ik ga het proberen. Maar nu ga ik eerst boodschappen doen en iets lekkers voor mezelf kopen. Dat heb ik wel verdiend, en hier bedoel ik geen drank mee. Maar iets om te eten en nog maar wat pakjes sigsretten om het weekend verder door te komen. Dag allemaal en misschien tot straks. Jootje
niwi Geplaatst 19 november 2011 Rapport Geplaatst 19 november 2011 Het ga je goed, Jootje.... dag per dag he, niet vergeten hoor... als het moeilijk is, doe je het toch gewoon uur per uur...
snoepje Geplaatst 19 november 2011 Rapport Geplaatst 19 november 2011 jootje je moet er echt doorheen en het wordt echt makkelijker dacht ook dat ik gek werd in het begin zat ook hele dagen op het forum maar nu 10 maanden verder moet ik zeggen dat het een stuk beter gaat niet altijd natuurlijk..mis het ook en dat zal altijd zo blijven maar het leven zonder is toch beter dan met drank
Beertje Geplaatst 19 november 2011 Rapport Geplaatst 19 november 2011 Originally posted by: niwials het moeilijk is, doe je het toch gewoon uur per uur...quote> Hey niwi! Dat is een goeie! Ik heb dat een aantal keren gedaan sinds ik hier ben en dat kon ik!Dank je Je hebt me geholpen: zo ga ik het vanavond doen!!!! Als ik het afgelopen week kon, dat kan ik het vanavond ook, maar dan langer.......
snoepje Geplaatst 19 november 2011 Rapport Geplaatst 19 november 2011 nog steeds ziekies bor maar de verzorging is goed
niwi Geplaatst 19 november 2011 Rapport Geplaatst 19 november 2011 goed van je, Beertje... als je het kon...dan kun je het nog...en zul je het langer kunnen ook.... dat kan toch ? geloof in eigen kunnen....en zelfvertrouwen....
snoepje Geplaatst 19 november 2011 Rapport Geplaatst 19 november 2011 Wat mis je dan Snoep? Ik moet zeggen dat ik die ellende bepaald niet mis. Maar goed, ik heb het dan ook wel heel bont gemaakt..quote> als je het niet zou missen bor..heb je ook geen trek meer jij heb toch ook nog trek maar ook alles er om heen mis ik
Beertje Geplaatst 19 november 2011 Rapport Geplaatst 19 november 2011 En nu ga ik echt de dingen doen die ik moet doen. Alhoewel ik het doe-lijstje ingekort heb. Dus niet naar het dorp want alles wat op het boodschappenlijstje staat kan ook maandag. Maar nu ga ik de eetkeuken opruimen en gezellig maken. Vanvond vieren we hier de verjaardag van mijn moeder (haar huis is te klein voor 7 man). Met mijn gezin, mijn moeder uiteraard en mijn broer met zijn dochter. Ik wil er echt van genieten. NUCHTER.
Beertje Geplaatst 19 november 2011 Rapport Geplaatst 19 november 2011 Dank je niwi, je bent een kanjer Als je het niet erg vindt dan denk ik vanavond een paar keer aan je
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden