Spring naar bijdragen

dinsdag 20 december

Gast Hannah1

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 212
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Had paar dagen geleden echt zin in een top belgse pot bier, staat her en der nog goeie voor visite of speciale gelegenheden, ach en de pilsjes ook hoor.

Nou niets geen last mee eigenlijk en ook toch wel gemistniet als er visite langs komt om hen te schenken en te zien drinken, nou ja bijna niet ;-)

Dus ik aan de beste trappisten bier, lekker hoor, al voelde ik mezelf wel een soort verader:huh:, das toch gek, maar goed. Ja dat had ik toch wel gemist, maar dat heb ik wel met meer dingen gehad door de jaren heen met vanalles en nog wat.

Maar de volgende dagmerkte ik hoe verd... moeilijk het was om niet gewoon weer te denken ach een borrel misschien nu ook eens proberen, helemaal tijd gelee. Was wel heel lastig dat te laten. Hmmm zette me toch weer goed aan het denken. Maar snap wel dat je konstant je kop erbij moet houden wil je goed kunnen minderen en jezelf in de hand blijven houden ipv de fles in de hand te blijven houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou vraag ik me ook nog steeds af hoe bepaalde drankjes nu na bijna 3 maanden zonder zouden smaken en die nieuwe drinkjes die ik nog niet ken en zou die en die drankjes miss geen lekkere cocktail vormen en.........en..............enzovoort. Tjah dat zal de ouwe barkeeper in me bloed wel zijn. Of gewoon de nieuwsgierigheid, ach anders kan ik altijd gewoon weer terug naar het enge bos en dat zal er zeker anders uitzien met een nuchtere kop ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gremlinmepper gezocht !!!

Er zit er eentje op mn schouder

Ach het gaat nu zo goed, je bent nu zo in balans, dan zal drinken toch ook wel goed gaan ???

Misschien maar eens proberen dan ? Dan weet je het tenminste....

oeieoeioei

Dus even rewind:

groen pilletje erin

de kater is verschrikkelijk en wil ik nooit nooit weer

de eerste keer gaat misschien goed, de tweede ook vast wel, maar 3, 4 of 5 is dooslaan en na 5 flessen belanden op eerste hulp, of anderen schade toebrengen.....

maar ja het is de trigger he, alles gaat nu in balans, mn financien, mn snoepen, snacken, blowen, roken, dus waarom zou drank dan niet lukken......

nasty nasty.....

dus

op een houtje bijten, ik weet dat af en toe zo'n golf kan komen, uitzitten.....

deze week begon het ineens, kwam snoeihard binnen, ik rook de lucht van schraal bier in een café en al mn zintuigen gingen open staan. Kon het proeven !! Poef ineens was het daar.

Sta nu ruim 2 jaar droog, zonder moeite nu. Graag zo houden.

Dan maar even iets meer roken, als dat helpt.

No way i ever gonna drink again !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Woman wat een hersenspinsels die zo hard en reeel opeens in je hoofd zitten zeg.

Schrok je er niet erg van ?

Nou hoop dat je er mee kan dealen en idd dat wat je zelf wilt voor ogen kan houden als streven. Onthou je had anders wel lekker bier geroken en niet verschraald bier zoals nu, als het echt zo lekker zou zijn !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje gelezen en het daagt me alweer.

Ik heb even mn ogen dichtgedaan en me voorgesteld dat ik er aan zou toe geven, beetje gewaagd, maar soms is verzetten juist averechts. Mn lichaam begint meteen het gejaagde jihoe gevoel aan te maken, bloodrush, water in mn mond, en weet je wat, als ik dan toch weer zou gaan drinken waarom dan niet nu al lekker...taxi bellen naar Amsterdam.

Jaja

Die drama hebben we wel gehad

Dus de gremlins kunnen lekker weggaan en ophouden met zeuren en vleien en verleiden en want ik weet nu weer dat ik nooit nooit nooit meer een druppel kan drinken. Ik heb het zelf verprutst eigen schuld dikke bult, dus niet piepen.

Veel andere leuke en lekkere dingen in het leven die niet zo verwoestend zijn.

Opdonderen met die rotzooi wég wég wég !!

Al zoveel stuk gemaakt, het is echt genoeg geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

yah we hebben hetzelf verprutst, maar is dat wl zo ? Ja wij kunnen niet "normaal" met alc. omgaan Dit terwijl anderen dat wel kunnen en het bij of 2 kunnen houden. En daarna hebben we ( tenminste kan ik zo inschatten uit jouw tekst) jij ook net als ik een boel dingen verprutst. Waarom wij er niet "normaal"mee om kunnen gaan tjah weet ik niet. Jij komt langer hier dus zou jij moeten weten misschien ;) Maar je weet wat je nu wel wil, ga daarvoor hoeveel triggers en verleidingen je nog om je oren krijgt. Des temeer kan je dat in je danen leggen en daar de energie uithalen om al die uitdagingen het hoofd te bieden.

Ach ik niet zo op me schrijfstoel vanavond en zeker niet over dit onderwerp denk ik, mijn herrineringen dwaalde nu ook ff af terug naar a*dam. Nou heel veel sterkte meiz en laat je niet klein krijgen door die gremlinnetjes he, tjah anders moet er idd maar gemept worden ;):present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjah Woman ik denk dat ik zoner mijn tabak ik het heel wat moeilijker zou hebben.

Misschien ook mezelf terug getrokken uit de stad wat mij ook helpt.

Of zou het de geur van oud schraal bier zijn geweest?

Of zodat de gremlins van jou mij nie kunnen vinden en nu jij ermee opgescheept zit.

(ze hebben batterijtjes hoor) :) en anders terug bijten door ze hun zin nie te geven.

Fijne nacht nog he en als ik je nie meer zie hier...voor de feestdagen geniet er wel van en vast een goei nieuwjaar daarna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier maar even door dan nog. De geur van verschraald bier kwam ineens tot mij terwijl ik thuis zat te werken met de tv aan.

ER is wel iets veranderd. Mn nieuwe vriendje drinkt af en toe een biertje en maakt daar geen geheim van. Ik zou het niet wensen dat hij het stil houdt ofzo want hij drinkt er 1.

Dit is wel en nieuwe situatie waar ik scherp moet blijven. Ik had het beetje onder vloerkleed geschoven.

Ik zal hem wel uitleggen dat het bij mij nog wel heel gevoelig ligt.

Dus zo onverwacht was het eigenlijk niet. Had het kunnen zien aankomen.

Ken je triggers !!!

Neem wel steeds een pilletje voor de zekerheid als hij dan komt, maar het gaat om meer dan alleen maar een pilletje nemen. Kleine dingetjes. Zn glas mag niet over de helft van de tafel aan mijn kant staan. Dat soort dingen. Ben er dus nog niet klaar mee.

Hij is gestopt met roken, en hij koopt gewoon een pakje sigaretten voor me. Dat kan ik dus echt niet. Ik ben nog niet zover. Ik zal het met hem over hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ze geen idee hebben. Hij heeft geen moeite met gestopt blijven met roken.

Hij drinkt een borreltje, ik rook een sigaretje. Kan en wil het niet verbieden. Dan blijf je aan de gang. Mn triggers leren herkennen en blijven opletten.

Kan niet verlangen dat de hele wereld zn glas laat staan omdat ikzelf geen maat kon houden....

Vind het wat anders als hij zich te pletter zou zuipen maar hij stopt na 1 of 2 of als hij voelt dat het naar zn hoofd stijgt....wel daar ging het mij juist om, dat naar mn hoofd stijgen ! Dan begon het net leuk te worden.

Het is volgens mij echt dat ze geen idee hebben, de partners. Net zoals ik me niet kan voorstellen dat iemand verslaafd is aan eten....

Het is mijn beslissing om niet meer te drinken en daar moet ik mee leren omgaan.

In dit geval, met hem bespreken, dacht dat het wel over zou zijn na 2 jaar, maar de graving blijft dus af en toe it's ugly head opsteken...

Originally posted by: borretje

Ik blijf dat maar wat vinden hoor.

Dat partner, man, vrouw, vriend, vriendin (whatever) dan drinkt.

Dan vraag ik me af, wordt je wel serieus genomen?

Ik bedoel, ik heb het ook toegestaan hier thuis met als gevolg dat ik met hevige trek bleef zitten. En ik wil niet meer, dùrf niet eens meer want ik ben niet te stoppen, vrees ik.

Dus voor mij is het levensbelang, zo serieus is het gewoon, bij mij.

Waarom stond ik toe? Ja, opdat niet wilde hun tot "last" te zijn, eigenlijk.

"Mijn probleem"..

Maar dat is absurd natuurlijk, als ik gehandicapt zou worden vandaag..

wordt morgen ongetwijfeld het huis ook aangepast.

my two cents...quote>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...