Spring naar bijdragen

wantrouwen van partners en vrieden,is het terecht?of niet?


ziba

Aanbevolen berichten

hoi allemaal.sory dat ik niet zo vaak op forum kom maar overdag ben ik altijd bezig en s avonds zit mijn man altijd achter de computer,daarom kan ik niet zo vaak komen.welkom alle nieuwe mensen. ik wil jullie iets vragen,voordat ik gin stoppenmet drinken ,had ik een keer zoveel gedronken dat ik bijna bewusteloos was geworden mijn man was erg boos op mij ,hij had me zelfs bedreigd dat hij mijn kind van me afpakt.hij had me bij huis van mijn zus op straat gezet en ik moest eerst bij komen en dan mocht ik terug komen. ik heb me bij mijn zus als een ideoot gedragen en dingens gedaan en gezegd dat ik me dood voor schaam, maar goed .toen ik weer normaal was heeft mijn man mij weer op gehaald ik had zon spijt van mijn gedraag ik had hem beloofd dat ik het nooit meer ging doen en ik hem beloofd om niet meer biertjes te gaan kopen(die avond had ik 22 blikjes bier gedronken)het gin helemaal goed maar als ik in winkel naar biertjes kijk dan gaat hij boos worden ik heb spijt van mijn beloofde ik weet niet is hij terecht of ik .hij gaat zelf zover dat hij in vuilniszak gaat kijken en alles cheken.ik weet dat hij mij wil beschermen maar aan adere kant voel ik me als kleine kinderen.het ging goed tot laatste weekend 20 maart was ik gestopt met drinken en afgelopene zaterdag had ik zon behoefde om dronken te worden ik ben voor een smoesje naar winkel gegaan en stikem biertjes gekocht en wijntes ik heb stikem alles gedronken mijn man is door mijn gedraag daarachter gekomen en in vuilnis gaan zoeken en vervolgens lege flestjes gevonden ,hij was zo boos op mij ,hij heeft me van alles uit gemaakt .en hij vertrouwt mij niet meer.aan ene kant kan ik me best voorstelen aan ander kant voel ik me zo streng aangepakt door hem. ik verwacht dat hij begrijpt dat ik afentoe mischien behoefde heb om even mijn pijn vergeten . wat denken jullie denken jullie dat die wantrouw terecht is of niet ?ik geef toe dat ik ook niet goed bezig was maar moet ik zo hard aangepakt worden.ik voel me zo ellendig waarom moet dit allemaal mij gebeuren waarom dit ellende van alcohol probleem?ik kan het zo moeilijk accepteren.wat denken jullie erover alvast bedankt groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ziba,
Ik kan me voorstellen, dat je die harde aanpak niet leuk vindt. Maar als jij iets belooft en je doet het niet, ja, dan is jouw man het vertrouwen kwijt.
Leg het probleem nu niet bij de ander: jij hebt een alcoholprobleem, dus jij moet het oplossen. Dan pas komt het respect wel terug. Misschien moet je er hulp bij zoeken of heb je dat al?
Sterkte, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ziba,
Ik kan mij de reactie van je man goed voorstellen, je hebt iets belooft en die belofte heb je gebroken. Kun je er met je man niet over praten als je je zo ellendig voelt. Je schrijft dat je af en toe de pijn wilt vergeten, welke pijn?. De opslossing licht niet in het wegdrinken van de pijn, de pijn verdwijnt misschien voor even, maar komt de volgende dag des te harder terug. Probeer een met je man over de pijn die je voelt te praten, dit kan meer oplossen dan drank.
Dat je je elendig voelt zijn volgens mij ontwenningsverschijnselen, die hebben we allemaal.
Het belangrijkste is dat je onder ogen ziet dat je een alcoholprobleem hebt en dat je er iets aan wilt doen.
Je moet het niet doen voor je man of voor iemand anders, maar je moet er zelf 100%achter staan dat je van je probleem af wilt, veel sterkte
Wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi iederen, katerina jij hebt gelijk ik voel me best eenzaam, ik heb vaak heimwee naar mijn vaderland en mis heel erg mijn famillie ,ondanks alles wat ik hier heb en vrienden .ik ben heel eenzaam in mijn huwelijk en overal sta ik allen voor .mijn man is nederlands en heelvaak,als ik over bepaalde dingens of situaties, heb begrijpt hij het niet of kan hij zich niet voorstellen.het ging zo goed 2 maanden en 10 dagen niet gedronken .en ik weet niet wat mij ging bezielenen waarom ging ik stiekem drinken,maar goed ik denk dat ik de moed niet moet opgeven en moet doorgaan met stoppen voordat ik nog een keer alle dierbare mensen om me heen kwijt raak.wil 133 jij vroeg me welke pijn ,pijn van vroeger wat je allemaal mee gemaakt hebt en gezien hebt en dingen dat je nooit kan verwerken .daarom ben ik ook ooit met drinken begonnen.ik ga weer van nieuw beginen .wens me sucses

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ziba,

ben maar blij dat je man zo streng voor je is! Okee, een beetje meer begrip van zijn kant zou geen kwaad kunnen, maar het is als partner van een probleemdrinker ook wel ongelooflijk moeilijk om daar een houding in te bepalen, denk ik, uit ervaring. Ik weet dat het weerstand oproept als je zo gecontroleerd wordt, maar wat denk je wat er gebeurt als hij helemaal niet zou reageren?

Mijn man is ook jaren heel fel op mij geweest als ik (teveel) alcohol dronk, ik werd dan kwaad, maar de volgende keer deed ik het dan toch maar niet, vanwege angst confrontatie. Het heeft mij toen geholpen heel lang niet te drinken. Maar helaas, telkens terugval, soms na jááren, en ik merk nu dat mijn man een beetje de strijd aan het opgeven is, hij is er ook moe van geworden. Hij heeft nu zoiets van: ik zou het niet doen als ik jou was, maar je moet het zelf maar weten! Kan dat heel goed begrijpen hoor, maar het is voor mij wel een vrijbrief om door te gaan, zo van: daar heb ik in ieder geval geen last meer van.

En nu gaat het helemaal niet zo goed met me, maar ik ben me wel af aan het vragen waaróm ik telkens die terugval heb, het is toch een soort leegte die je probeert op te vullen, en wil er nu met hulpverlening wat dieper op ingaan.

Misschien zou dat voor jou ook iets zijn Ziba, gezien alle dingen die je al hebt meegemaakt die nog geen plaatsje hebben gekregen, en gezien het feit dat jij in een ander land zonder je familie leeft en het nog zoveel moeilijker hebt!

Maar goed, daar moet je maar over nadenken, ik wens in ieder geval alle succes van de wereld, en alles gaat toch met kleine stapjes, en je bent heel wat stapjes verder door op dit forum te komen.

Heel veel liefs Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ziba, over jou man kan ik geen mening geven maar, ik weet wel dat ik bij een vriend van mij hem dus probeer te steunen en een luisterd oor probeer te bieden en hem in te laten zien dat het beter zou zijn als hij stopt maar die keuze is aan hem en begrijp dat het wel heel moeilijk is en zo ook voor jou natuurlijk en voor meerdere mensen op deze forum dus. Tuurlijk ben ik ook welleens teleurgesteld maar ik laat het niet aan hem merken. Ja jou man staat ook wel heel dicht bij jou.(en weet zelf niet ofdat mijn manier een goede manier is.) en ik regageer wel laat op deze maar ik ben nieuw hier en heb het net gelezen en wou je even laten weten hoe ik als een vriendin van een vriend met een probleem reageer. Misschien heb je er niks aan en misschien wel. Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...