Spring naar bijdragen

vraag aan tactus


Tosca

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.
Vorige week heb ik Tactus bijgaand verzoek gemaild omdat ik regelmatig vragen en onduidelijkheid op het forum tegenkom over m.n. refusal. Na 'achterklap" met Katrina heb ik besloten beide berichten op deze draad te zetten. Hopelijk kunnen jullie hier wat mee.
Groeten
Tosca

Tactus,
Ik maak me wel eens zorgen als ik lees hoe forumgangers denken over, en omgaan met middelen zoals Refusal, Antabus, Campral en andere middelen.
Ik ben zelf een refusal slikker en het valt me op dat daar soms zo luchtig over wordt gedaan, alsof het iets is dat je te pas en te onpas kunt slikken al naar gelang je zucht om te drinken of niet.
Mijn ervaring is dat sommige huisartsen er weinig van weten. Toen ik dit bij de huisarts aanvroeg (3 jaar geleden) moest ik aan haar uitleggen wat het was, hoe het werkt en wat er gebeurt als je er toch bij drinkt.
Ook valt het me op dat er veel mensen heel erg angstig voor zijn terwijl ze al van alles slikken. Die angst kan ik wel begrijpen maar een beetje relativerende uitleg erover zou in mijn ogen geen kwaad kunnen. Ik denk dat het veel mensen kan helpen om de cirkel te doorbreken. Ondersteunende therapie erbij is natuurlijk helemaal prachtig.
Mijn vraag is dus of Tactus niet eens een kort en krachtig berichtje kan plaatsen over m.n. Refusal/Antabus/Campral
Alvast bedankt
Tosca


Beste Tosca,

Bedankt voor je bericht. Inderdaad bestaan er nog altijd niet helmaal kloppende ideeën over Antabus en Refusal en de werking daarvan. Ook op het gebied van voorlichting aan huisartsen zijn wij actief.
Ik kan begrip opbrengen voor je vraag. Het past echter niet binnen de doelstelling van het forum als wij dit als medium gaan gebruiken om voor te lichten. Het forum is er immers voor en door de bezoekers, wij willen ons er het liefst zoveel mogelijk buiten houden wat de inhoud betreft. Om informatie te geven over alles wat met alcoholgebruik en -misbruik te maken heeft, gebruiken wij onze website, "Alcoholdebaas.nl." Hier is ook beknopte informatie over Antabus en Refusal te vinden, waarbij vermeld wordt dat het de bedoeling is dat dit dagelijks ingenomen wordt. Zie "Medicijnen als u wilt stoppen met drinken". Verder is op "Apotheek.nl' de volledige bijsluitertekst te vinden bij "disulfiram" (de werkzame stof van Antabus en Refusal). Je kunt natuurlijk altijd zelf naar de genoemde websites verwijzen als bijdrage in de discussie.

Met vriendelijke groet,
De moderator 02-07-2006 23:56
Tactus,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik vind het harstikke goed van je dat je dat hebt gedaan. En inderdaad huisartsen weten vaak niet wat ze met ons "aan" moeten en weten vaak de bijwerkingen enzo niet.
En ja ook dat dagelijkse is goed van je want daar ben ik tegenaan gelopen zoals je weet.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...