Spring naar bijdragen

Klachten van drinken


nena

Aanbevolen berichten

Goedemiddag allemaal,
Ik zou wel eens willen weten wat jullie voor klachten hebben door of van het drinken.

Ik zelf merk dat ik vaak een heel onrustig gevoel in mijn maagstreek heb. Het lijkt net een soort angstgevoel, verder wallen onder mijn ogen, zweetaanvallen (overdag). Als ik te veel gedronken heb ben ik vaak aan het ruzie zoeken en voel me verschrikkelijk aangevallen.
Ik ben 52 jaar en veel klachten horen ook bij overgang. Dus ik vraag me af waar het nou van
komt.
Ik zie graag jullie reacties.

Succes vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo marieke,

Ik weet van mezelf dat als ik te veel dronk ook zweetaanvallen en echt van die weg trekkers had. Mezelf niet aan kon en ook sneller geirriteerd naar andere....

Misschien is het een tip om even een maand ofzo niet te drinken dan zie je snel genoeg of je het nog hebt of dat het door het drinken kwam!!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HOi Nena,

Ik had zweetaanvallen, onrustig gevoel, stress, opgejaagd voelen, heel slecht slapen in de zin van in slaap storten en dan na ongeveer 3 uur wakker worden en niet meer in slaap vallen. Echt een verstoord slaappatroon, is trouwens helemaal goed gekomen na het stoppen. Ruzie maken als een bezetene, naar de meiden, naar mijn man niet gewoon meer, zeker toen ik ook nog aan de anti-depressiva ging, dat was de slechts mogelijke combi die je je maar kan bedenken.

In het begin tijdens het stoppen, regelmatig paniekerig gevoeld omdat ik wat 'miste', zou ik kunnen slapen en hoe kom ik de avond door en niet te vergeten ik miste en dat deed ik echt, mijn rust momenten. Alcohol gaf mij de gelegenheid om eens even te gaan zitten en niets doen. Gevolg is nu wel dat ik veel actiever ben geworden. De 1e week voelde ik me grieperig, honds en hondsmoe, wilde alleen maar slapen en dat is nu over. Tuurlijk ben ik nog moe 's avonds, maar ik weet waar het van komt. Al met al ben ik behoorlijk opgeknapt, sta nu 14 weken droog en dat wou ik vooral zo houden.

Laat je niet afschrikken door de ontwenningsverschijnselen want dat hoort er gewoon bij. Tig jaar roofbouw plegen is niet in 1 week hersteld, hou dat voor ogen. En ja gezien je leeftijd sluit ik me aan bij Ellie die aangeeft stop maar eens een maand dan zie je vanzelf wat bij de drank hoort en wat bij je leeftijd. Het is sowieso raadzaam eens een maand te stoppen, want sociaal drinken is maar voor zeer weinig forumleden weggelegd, ook niet voor mij.

succes CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat slapen herken ik ook heel erg. Het gekke is dat als ik 1 dag niet heb gedronken ik die nacht heerlijk slaap en erg uitgerust opsta. Ik weet eigenlijk niet hoe dat gaat als ik meer dagen niet drink. Doe ik maar sporadisch, dus vandaar.
Ga ik dus nu doen. Ik neem gewoon ook een homeopatisch rustgevend middel in. Misschien helpt dat een beetje mee.

Succes allemaal.
Als ik eerst maar door het avondeten heenkom, dan lukt het wel.
;)

Ik was dus Marieke54

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...