Spring naar bijdragen

Naltrexon

Ben

Aanbevolen berichten

Ik kom net van de arts van de Jellinek vandaan. Ik speelde met de gedachte om Refusal te gaan gebruiken. Maar in plaats daarvan raadde de arts mij een ander middel aan, Naltrexon (ook wel Revia genaamd). Dit is een anti-trek middel, zoiets als Campral, wat wordt in gezet bij o.a. mensen bij wie alcoholisme in de familie zit. Het vermindert zowel de trek als de lust om door te drinken, doordat het drinken van alcohol niet het plezierige effect met zich mee brengt. Je wordt er echter niet ziek van, zoals bij Refusal. Op dit moment heb ik niet zo'n ontezettende last van trek, maar ik vermijd meestal ook de momenten waar trek zich veel voordoet, zoals het cafe of een feestje. Misschien durf ik het met dit middel aan om weer wat vaker aan met zulke momenten geconfronteerd te worden.
Ik heb besloten om het te proberen en ben zeker niet van plan om er gematigd bij te gaan drinken. Ik heb begrepen dat het middel niet voor iedereen geschikt is, maar het kan sommige groepen alcoholisten ondersteunen in de eerste paar maanden van hun stoppen en daarnaast psychosociale therapie ontvangen.
Misschien zijn er andere op het forum die binnen de doelgroep vallen en ook baat bij dit middel zouden kunnen hebben, het is alleen op recept verkrijgbaar. Zijn er misschien nog mensen met ervaringen met dit middel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb op het internet nog wat rondgeneusd over Naltrexon. Nergens vond ik een verschil in doelgroep. Hoewel het middel anders werkt, is het effect vergelijkbaar met dat van Campral. Enige verschil is dat je van Naltrexon maar 1 maal daags 1 capsule nodig hebt en van Campral 3 maal daags 2 capsules. Misschien is het ook wel zo dat bij de ene persoon Naltrexon beter werkt en bij de ander Campral. Mijn verslavingsarts maakte toch wel zeer duidelijk onderscheid tussen de twee, maar zoals gezegd kan ik dit qau effect niet vinden op internet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo
wat ik weet over revia
ook mij wilden ze het geven
het zorgt er voor dat het plezierige effect vann alcohol uitblijft
ze geven het ook aan mensen die een overdosis cocaine genomen hebben
het nemmt het effect dan weg zodat iemand er niet aan overlijd
dit is wat ik erover weet
groetjes eva

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...