Spring naar bijdragen

Een boek over alcoholverslaving

safidepafi

Aanbevolen berichten

Lieve mensen van het forum

Ik heb nog niet alles gelezen, maar voordat ik dat ga doen, moet ik eerst even met de billen bloot.

Het lijkt mij beter om dit voor de Kerstdagen en Oud en Nieuw te doen en vooral voor de Nieuwjaars receptie van het forum, zodat iedereen meer dan genoeg tijd heeft om aan dit geheimpje te wennen

Een aantal maanden geleden schreef ik een berichtje op het forum en vroeg waarom we geen boek met elkaar schrijven over onze verslaving. Toen kon ik nog niet weten wat ik NU weet, namelijk dat dit dus waarschijnlijk daadwerkelijk gaat gebeuren.
Enkelen van jullie schreven die dag al op het draadje en in PBtjes dat jullie het een fantastisch idee vonden en er graag aan mee wilden doen. Maar ook Tactus schreef me een mailtje en vroeg me of ik echt serieuze plannen had en zo ja of ik die dan aan hun wilde sturen.
Ik heb dus dat hele volgende weekend een voorstel gemaakt en die opgestuurd en toen waren ze bij Tactus wild enthousiast met mijn voorstel om een boek te schrijven met mensen van het forum. De bedoeling is, dat de mensen die mee doen aan het boek hun levensverhaal op papier zetten, met als doel andere alcoholisten die in hetzelfde straatje lopen, te laten zien dat er wel te doen, is als men het echt wil. Dat het op allerlei manieren kan zijn...helemaal stoppen of minderen via de AA, de verslavingzorg of met de internet behandeling. Dus laten zien wat voor helpende gedachten ons er door heen hebben gesleept en op zo'n manier dat andere alcoholisten (h)erkenning voelen en het ook gaan proberen.
Ik ben toen ook nog een aantal mensen gaan vragen, die voor mijn gevoel in dit boek pasten door hun ervaringen en hun schrijf stijl en hun openheid over hun alcohol verslaving.
Dit heeft geleid tot een totaal van 11 schrijvers: Benthe, Corinne, Tapas, Gem, Kaia, Marion, Houtje, Kohtje, Rufus, RJB en ik Safi

We hebben de volledige ondersteuning van Tactus en mocht een uitgever niet gevonden worden dan zullen hun het boekje voor ons uitgeven.

De schrijvers zullen op de dag van de receptie voor het eerst bijeenkomen op een vergader/lunch.
Dit zal van 11.00-13.00 uur zijn en daarna zullen degenen die dat van plan zijn bij de Nieuwjaars receptie aanwezig zijn die van 14.00-17.00 uur zal worden gehouden op 19 januari 2008.
Hierdoor zal het voor de schrijvers onmogelijk zijn met mensen te carpoolen of iemand een lift te geven op de heen weg.

Ik hoop dat jullie net zoals wij schrijvers even opgewonden zijn, dat er vanuit dit forum een boek zal komen, om mensen met een alcoholverslaving te helpen. Ze te laten zien dat het leven beter en mooier kan zijn. Dat het niet onmogelijk is en dat je niet alleen hoeft te doen.
De kracht van het forum zal in het boek terug te vinden zijn en de lezer zal zich bij een van ons gegrepen voelen.

(Wie wil reageren dan het liefst hier en niet op de dageraad)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat het draadje onbedoeld wordt ondergesneeuwd door het onderwerp "boek", hetgeen
toch niet de bedoeling geweest kan zijn. Het hele ADB gebeuren wordt als het ware opzij
geschoven door de discussie hier omtrent. Jammer vind ik dit ook voor nieuwkomers en is naar
mijn mening niet erg uitnodigend.

Zelf heb ik het draadje wat teruggelezen met gemengde gevoelens moet ik zeggen.
Ik blijf mijzelf vragen stellen zoals,
Deugd mijn schrijfstijl niet.
Laat ik te weinig los omtrent mijn verleden naar bep. mensen hun maatstaven.
Wie weet mij te vertellen wat mijn achtergronden zijn tot een alco, want zo is er toch een indeling gemaakt.
Heeft iemand mij er ooit naar gevraagd.
Schrijf ik niet smeuïg genoeg naar een ander zijn zin.
Of moet ik ten behoeve van een ander mijn verleden smeuïger maken.
Heb ik het idee om een boek te schrijven van Saf in het verleden wel serieus genoeg opgevat.
Had ik zelf niet ook een persoonlijke uitnodiging willen hebben om mee te schrijven.
Wordt ik wel aardig gevonden door ......want menig berichtje op het draadje wordt weleens genegeerd.
Ben ik zelf onaardig geweest naar bepaalde personen in het verleden waardoor....
Was ik zelf te angstig om mezelf hiervoor te opperen.
Als al 11 personen 's ochtends samen komen dan kom ik als mosterd na de maaltijd als er
in totaal 15 komen 's middags.
Tja, en als ik denk aan het meeslepen van gebak/taart...waarom, jullie zullen daar
's ochtends bij de koffie al behoefte aan hebben.
Ach, en zo kan ik er nog talloze opnoemen.

Beren op mijn weg? Vast wel.
Helpend al deze vragen?
Zegt veel over mijzelf deze vragen, een antwoord dat bekend klinkt.

Maar hier heb ik geleerd, lees over de teksten heen waar je niets mee kunt.
Doe met de teksten iets waar je wel wat mee kunt.

Oh ja, sorry voor mijn schrijfstijl ik ben nog altijd lerende en sta er open voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stien, ik kan me helemaal vinden in jouw vragen, ik denk dat ik ze zelf ook zou hebben als het mij niet was gevraagd, ook denk ik dat je met deze vragen alle emoties achter dit hele gebeuren van vandaag hebt verwoord. Ik zelf was erg enthousiast toen Safi mij vroeg of ik interesse had, en was me eigenlijk niet bewust dat niet iedereen deze vraag had gekregen.

Aan de ene kant vind ik dat het Safi haar goed recht is om te bepalen met wie ze wat wil doen, het is haar idee en haar initiatief. Er zijn hier blijkbaar ook mensen die elkaar veel pb'en, msnnnn of zelfs met elkaar irl afspreken bv. Ik denk dat we ons dat soort dingen niet persoonlijk aan moeten trekken, het is gewoon natuurlijke selektie, net als in het echte leven, en het sluit toch andere dingen niet uit?!

Aan de andere kant begrijp ik het gevoel van buitengesloten zijn. Dat is een overgevoelig onderwerp hier, voor sommigen is dat echt extreem en ook ik heb er wel eens last van. We willen allemaal graag aandacht, liefde, warmte en erbij horen. Met de 1 kan ik lekker lachen, met de ander diep filosoferen. De 1 heeft vooral mijn steun nodig, de ander geeft mij juist weer de woorden die ik nodig heb. De 1 zou ik best wel eens willen ontmoeten, de ander krijg ik totaal geen hoogte van. En met weer wat anderen wil Safi een boek schrijven. Dat is geen zonde, toch?

Love and peace, zou Ziza zeggen ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor verduidelijking;

De vragen die ik mijzelf stelde in het vorige bericht kwamen bij mij boven
tijdens het lezen van het draadje.
Op de meeste vragen heb ik voor mijzelf een duidelijk antwoord en is
voor mij absoluut geen probleem.
Ik schreef het hier neer om te laten blijken welke vragen de berichtjes omtrent het
boek bij mij opriepen.
En ik kan mij zo voorstellen dat dit bij meerdere forumleden het geval is. Ik zal
daar gerust geen uitzondering in zijn. Vele vragen werden immers al op het
forum gesteld.

Ik heb geenzins de behoefte om aan het boek mee te schrijven.
Mijn verwerkingsproces, het ADB worden en zijn brengt voor mij al zoveel met
zich mee dat dit voorlopig genoeg voor mijzelf is.
Mede door dit veranderings proces waar ik nog in zit, denk ik niet dat het
voor mij mogelijk is een vastomlijnd gegeven op papier te zetten daar die
nog te veel aan verandering onderhevig is.
Ik zou maand naar maand een rectivicatie willen dus ben nog niet zo ver.

Maar ik wil jullie niet je enthousiasme ontnemen, het helpen van andere alco's
kan op vele manieren. Als een boek schrijven jullie helpt bij het ADB worden en
zijn dan moeten jullie dat doen.
Ik zal er rijkhalzend naar uitkijken en het als één van de eerste verslinden als
ik de kans er voor krijg.
Rest mij alleen maar, heel veel succes te wensen voor alle schrijvers die hier
hun medewerking aan geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net dat boekje gelezen "0% alcohol", Verhalen van acht niet-drinkende alcoholisten. Ik kan het iedereen, en zeker de mede-schrijvers die naar handvatten zoeken, heel goed kan helpen.

Het kost 10 euro, en ik heb het via internet kunnen bestellen bij de Noord-Nederlandse Boekhandel in Leeuwarden, ging prima met een inmalige incasso. Binnen 3 dagen of zo had ik het in huis.

Ik zet de link er even bij.

http://www.nnbh.com/index.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...