Spring naar bijdragen

Alcoholische dikmakertjes!

akadoenka

Aanbevolen berichten

Goede dag,

Het is een algemeen bekend feit dat je van bepaalde alcoholische dranken dikker wordt.
Nu weet ik dat dit met bier en met wijn het geval is. Is dit ook bij sterkere dranken? (whiskey, wodka) of valt het aankomen daar bij mee?
Verder heb ik gelukkig niet zo'n last ervan dat ik flink aan kom door de alcohol. Maar wellicht komt dit ook door beweging op het werk, gezonde periodes inlassen (fruit, groenten, gezond eten etc) en misschien wel het belangrijkste: Niet snacken of snoepen tijdens of na het drinken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

grappenmakers!!

sterke drank valt wel mee!! het ligt aan de drankjes waarmee je het mixt!

maar wat is de vraag eigenlijk? ben je bang om aan te komen als je stopt met drinken? dat ga je namelijk doen want je krijgt je eetlust terug. oofff moet dit een grote smoes betekenen om door te gaan met drinken??

Verder pakt dit voor iedereen verschillend uit, ikzelf ben 12 kilo afgevallen (nu nog 48 kilo dus ook gevaarlijk) maar dat komt doordat ik nuchter veel meer zenuwen heb. anderen gaan meer snoepen omdat alles plotseling lekkerder smaakt ( of ontwikkelen een andere verslaving).
stoppen met drinken is hetzelfde als stoppen met roken, smaakpapillen gaan weer werken en stofwisseling verandert.
maar goed liever tien kilo teveel of te weinig dan altijd dronken en maatschappelijk gezien een mislukkeling want hoe we het ook draaien of keren dat is wat alcohol met je doet!! het maakt alles kapot

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Toen ik net gestopt was kwam ik ongeveer 1 kg. aan.
Dit is wel te verklaren want ik ging een soort alternatief zoeken in de vorm van snoepen en snaaien.
Toen ik er achter kwam dat de trek in alcohol er absoluut niet mee verdween, en het dus niets 'oploste' ben ik daar weer mee gestopt.
Inmiddels ben ik 3 kg. afgevallen na 3 maanden niet drinken.
Dus je ziet wat alcohol aanzet. Overgens is dus te zien eerder op deze bladzijde dat whisky zelfs nog meer calorieen heeft als wijn.
Dus het leuke van dit verhaal,als je geen alternatieven zoekt dan val je gewoon op een gezonde manier af als je de alcohol laat staan.
Behalve misschien diegene die bijna niet meer eten en bijna alleen op alcohol leven maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor ieder,

Als je maar jong bent, dan verbrand je nog wel. Tenmninste....als je een normale stofwisseling hebt en in je jeugd jaren geen dikkertje was. Maar na 36 of eerder gaan de jaren tellen en in alcohol zit enorm veel kcal. Een kasteelbiertje triple 11% zijn 3 boterhammen met kaas. En je moet wel een beetje ondergrond hebben anders gaat je maag eraan. In een half jaar had ik een bierbuik. Alles gaat om de buik zitten bij alcohol. Het buik gedeelte heeft veel eiwitten, en dat trekt vocht aan, en alcohol houdt vocht vast. En je huid wordt papperig. Sporten kan je niet meer opbrengen. Althans.....ik niet. Want je slaapt niet meer en je trilt zo.....toch?
Ja, het is niet best die alcohol. En je maakt ook geen vrienden. Je wordt zelfs vervelend. Je maakt je relatie kapot en je buik doet zo pijn.....dus dan maar stiekum een fles in je nachtkastje. Dan lukt het je nog net om je aan te kleden en verder niets te doen omdat werken niet lukt en een uitkering niet krijgt.
Laat het niet zover komen.

Sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

Hoi,

Van wijn en sterke drank zal je niet zo veel aankomen.
Wel als je sterke drank mixt met zoet cola of andere dranken.

Verder is het zo dat iedere alcoholische consumptie rond de 90 calorieen levert.
Dit zijn lege calorien, dit betekend dat het lichaam hier niets aan heeft en geen energie levert.
Dus kan het zijn dat bij calorierijke maaltijden en overmatig drankgerbuik je enkele kilo's aan kan komen.
Over het algemeen is het zo dat je eetlust geremd word door de alcohol.

Groetjes, Johnie Walker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...