Spring naar bijdragen

Voor beginnende ADB´ers


Flocko

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!!
Ik merk in dit forum dat er veel ADB´ers zijn die veel ervaring hebben met stoppen. Ik mis echter de net gestopte mensen, in een forum waar zij hun ei kwijt kunnen raken.
Mijn oproep om een discussie te beginnen is er 1 waar de die/hards kunnen reageren op ons puppies.
Dus na wie is wie direct een link naar nieuwelingen en dan contact krijgen met gedegen ADB´ers. En natuurlijk samen het proces van niet/ drinken vanaf de eerste dag, week etc. doornemen, maar verleidingen te voorkomen een stabiele ADB'er als discussie- master.


Zo niet dan ga ik lekker door met de steun die ik nu al krijg!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het dagdraadje niet echt overzichtelijk of handig. Mensen, beginners, zoals ik, geven iets aan en komen met een onderwerp. En het antwoord is dan altijd kom maar naar het dagdraadje. En er is niet 1 dagdraadje, er zijn er honderden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Hoop dat er meer mensen op deze oproep zullen reageren want wat mij wel opvalt, is dat er zich vrij veel nieuwe mensen aanmelden en maar een heel klein deel schrijft ook echt mee. Als andere beginners nu minder schroom zouden hebben en gewoon mee zouden schrijven in het lopende dag-draadje, dan is de samenstelling al een stuk gemeleerder en mis je niets van de goede adviezen van de oudere ADB-ers.



Ik zie het anders;

Er zijn heel veel nieuwe mensen die zich melden en vervolgens wordt daarvan verwacht dat die zich gaan mengen in een zogenaamd "dagdraadje" wat in feite een chatclub is van een een beperkt aantal mensen. De onderwerpen die worden besproken in het dagdraadje zijn ook nauwelijks alcohol gerelateerde onderwerpen. In plaats daarvan gaat het over het weer, de dagelijkse beslommeringen van mensen die elkaar dus kennen, vragen en opmerkingen over het dagdraadje van de dag ervoor etc. Een dagdraadje is ook meer iets om de hele dag in rond te hangen en minder geschikt voor het verkrijgen van informatie over specifieke onderwerpen. Zelfs als je je als (relatieve) beginner meldt in het dagdraadje wordt er nauwelijks op je specifieke vragen/onderwerpen gereageerd.

Een dagdraadje wat 11 april heet overzichtelijk noemen omdat het vandaag 11 april is dat vind ik gewoon onzin.

Dus als je zin hebt om de hele dag klets klets bla bla in een draadje rond te hangen dan ben je bij het dagdraadje aan het goede adres, maar als je op zinvolle wijze over specifieke alcohol gerelateerde onderwerpen wil praten/lezen dan zit je op dit forum verkeerd. Want buiten het dagdraadje gebeurt er hier geen moer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat mij niet om mijn specifieke vraag. Het gaat mij erom dat er hier overal draadjes geopend worden over diverse onderwerpen en die bloeden allemaal dood, meestal staat er dan bij "kom naar het dagdraadje" en het enige wat doordendert zijn de dagdraadjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij betreft, ik heb het ook al druk genoeg en kan helaas niet alle reacties van de dagdraadjes lezen, maar wens iedereen wel altijd sterkte toe.
Dinsdag was ik op de dagdraad, had een moeilijke dag, en kreeg gelukkig snel reacties etc.. Vond ik erg fijn.
En vind de reactie van Darjeeling ook wel een goeie, als de " beginnelingen" wat meer in de dagdraad komen, wordt het meer gemêleerd.
Dus, wat mij betreft, laat ik mijn idee varen, het was tenslotte maar een ideetje.
Ik ben iig. blij dat ik op dit forum zit en Elvez, ik hoop je ook snel in het dagdraadje te kunnen spreken!!
Greetz allemaal & bedankt voor de reacties.
Flocko

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...