Spring naar bijdragen

zorgverzekering


virtugone

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag aan jullie:
Mijn zoon is al jarenlang alcoholist met nogal wat gevolgen. Een daarvan is dat hij al sinds de invoering van de nieuwe zorgverzekeringswet geen premie heeft betaald. Tot nu toe weigert hij iedere behandeling. Ik heb echter het gevoel dat de behandeling van alcoholdebaas, vooral door de anonimiteit, hem wellicht over de drempel kan helpen. Nu wordt deze behandeling vergoed vanuit de basisverzekering. Heeft iemand ervaring/kennis over vergoeding voor de categorie niet-betalers? Als hij (weer eens) in het ziekenhuis beland door een verkeersongeval of een epileptische aanval wordt hij altijd wel geholpen. Maar hoe zit het met alcoholdebaas?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Virtugone,

Ik dacht dat de internetbehandeling van Tactive nog steeds gratis was, maar dat er wel een wachtlijst voor bestaat. Je kunt via het forum ook contact opnemen met Tactive. Klik daarvoor op de knop 'vertel dit aan een moderator' (links onder deze tekst). Je krijgt dan een schermpje waarin je je vraag kunt stellen aan de moderatoren van het forum, die hier beslist meer over weten.

Het beste met je zoon!
Francesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Virtugone,

Wat een bekend verhaal. Ik heb ook een zoon met een jarenlange verslaving. Om te voorkomen dat hij niet behandeld kan worden omdat hij geen premie betaald, betaal ik incidenteel zijn zorgverzekering (als er een aanmaning komt). Ik denk dat wanneer je geen premie meer betaald je geen zorg kan krijgen (alleen als je op de spoedeisende hulp terecht komt).

Groet van Eliza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...