Spring naar bijdragen

De volgende ochtend...


Toxic

Aanbevolen berichten

Hi,

Lange tijd heb ik zeer veel alcohol gedronken (zeker 15 jaar lang en vrijwel dagelijks). Ik probeerde angsten en sociale fobieen te onderdrukken. Eind 2008 ben ik afgekicked en was ik met behulp van Librium (achteraf gezien) vrij snel van de alc af. Helemaal alleen en zonder begeleiding, ik was best trots op mezelf. Heb wel een aantal dagen als een bange hond onder mijn deken gelegen en zweette liters vocht. Geen pretje kan ik je vertellen :) Heb het 2+ maanden volgehouden maar toch weer begonnen rond de jaarwisseling. Steeds weer wat meer...

Nu de laatste 3 weken: Sommige dagen een fles vodka en andere dagen op een paar shots. De laatste weken loopt het weer echt uit de hand en dringt het besef weer door dat ik nu moet stoppen.

Ik heb nog een strip Librium en wil deze week detoxen. Mijn probleem is nu vaak dat ik de volgende ochtend kots en kots misselijk ben vd alchohol en driedubbele angstaanvallen heb, die ik weer demp met alc. Het voelt niet als een ontwenningsverschijnsel, maar als een extreem heftige kater (ik drink trouwens alleen vodka). Klinkt dit bekend?

De verschijnselen zijn nu wel minder trouwens als toen ik de eerste keer dronk/stopte, ik wil dus NU stoppen, het ontwennen wordt anders elke dag zwaarder...

Positieve dingen: ik heb een leuke baan, leuk huis, lieve vrouw en heb net een nieuwe fiets gekocht zodat ik het sporten weer kan oppakken. In het kort, ik moet de cirkel weer doorbreken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Toxic,
De dag nadat ik gedronken heb, voel ik me erg down, heb depressieve gedachten, alles is slecht, niets heeft nog zin enz en ben ik bang. En dan inderdaad weer als de enige oplossing zie me weer dronken voeren.
Nu wil wel eens helpen, wat rust proberen te nemen. Ik ga dan in m'n slaapkamer die erg rustgevend op mij werkt op bed liggen, rustig adem halen en proberen nergens aan te denken.
De cirkel doorbreken, dat is het! Ik moet het ook doen.

groet,
Maggie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...