Spring naar bijdragen

Welke hulp gekregen


Droog

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

In mijn pogingen om te stoppen met alcohol heb ik hiervoor steun gezocht bij de huisarts, de brijder (3x) en de AA.
Voor mijn gevoel als verslaafde kreeg ik bij geen van de drie de hulp die noodzakelijk is in dit geval.
Mijn huisarts sprak met mij diverse malen en schreef antabus voor op mijn verzoek, bij de brijder heb ik het hele traject doorlopen maar dat was ook niet effectief genoeg en bij de AA heb ik het een maand vol gehouden.
Van mijn huisarts had ik het prettig gevonden als hij mij bijvoorbeeld had doorverwezen op enig moment, dit heeft hij uiteindelijk gedaan op mijn verzoek. De brijder zit in mijn beleving teveel op de leefstijl training gericht en lijkt te weinig aandacht te geven aan de onderliggende problematiek. De AA vond ik ronduit deprimerend, iedere week langs komen met als einde een preek om vooral toch wel elke week te blijven komen want anders zou je weer gaan drinken. Ik wil van mijn verslaving af en deze niet vervangen door een andere.

Hebben jullie het gevoel de hulp te krijgen waar je behoefte aan hebt en/of weten jullie waar je behoefte aan hebt?

Droog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

internetbehandeling werkt voor mij niet, tot nu toe niet, in elk geval.
forum is erg fijn om te lezen, maar of ik hierdoor kan stoppen?
ik ben erg bezig met mijzelf en m'n probleem en denk dat ik persoonlijke confrontatie nodig heb. jij schrijft dat je huisarts niet echt heeft geholpen... nu vraag ik me af of het nuttig is om uberhaupt bij die mijne langs te gaan (ben ik van plan om morgen de eerste afspraak te maken)
zelf merk ik dat ik niet sterk genoeg ben om er zelfstandig mee te stoppen en zoek ik naar alternatieven.

groet,
de zoekende maggie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Droog,

Ik vond Brijder maar een stel lusers, die lui zitten er alleen voor zichzelf en houden als je het mij vraagt het hele verslavingssysteem in stand. Ik wilde destijds minderen met alcohol en zat in de wachtkamers tussen de agressieve heroine junkies en complete randdebielen.

Ik ben toen naar mijn huisarts gegaan en die heeft mij Librium gegeven en het vetrouwen en een goed gesprek. Enkele maanden clean geweest en geloof me, ik dronk heel heel veel... Sinds begin vh jaar is de verslaving er weer ingeslopen, maar ik ben wel wijzer geworden.

In mijn geval was het dus mijn huisarts die mij met de neus op de feiten drukte en ook het woord alc misbruik liet vallen ipv overmatig gebruik. Momenteel drink ik weer te veel maar ga het nu wederom op mijn eigen manier doen. Probleem is voor mij (achteraf gezien) niet om te stoppen voor enkele maanden, maar voor altijd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK ben niet bekend met de internet behandeling, maar ik zou daar ook geen gebruik van maken. Persoonlijk vind ik het erg belangrijk dat er een persoonlijk contact is met de therapeut en de cliënt. Dit bij voorkeur in een prettige omgeving waar de cliënt zich ontspannen kan voelen.
Bij het stoppen ontkom je niet aan de persoonlijke confrontatie, met de alcohol heb je een deel van jezelf weggedronken/verdoofd dat zal nu om aandacht gaan vragen en daar zul je ruimbaan voor moeten geven.
Je hoeft dit niet alleen te doen, neem iemand in vertrouwen op wie je kunt bouwen en die je kan ondersteunen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Toxic,
Ik denk dat ze bij de brijder wel hun best doen om mensen te helpen maar helaas door te weinig geld beperkte mogelijkheden hebben. Laten we wel zijn, de overheid bagataliseerd dit probleem.
Mijn ervaring is dat alleen stoppen met drinken niet voldoende is, het vergt een grote ommezwaai in je leven. Dat je na een aantal maanden een terugval hebt gehad is niet vreemd, dat overkomt bijna iedereen
Ook jouw wens ik alle succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi droog,
dank voor je bericht!
vanmiddag inderdaad m'n huisarts bezocht. om dit uit te spreken heeft op mij enorme indruk gemaakt. ik heb ook een afspraak gemaakt bij een psycholoog, ga er volgende week heen. ik denk dat ik juist een persoonlijk gesprek nodig heb. m'n probleem is vast niet van niets ontstaan en wellicht kan ik dankzij de gesprekken met de psycholoog achter de aanleiding te komen en het op die manier te begrijpen.
van m'n huisarts heb ik refulus (volgens mij fout geschreven, maar je weet vast wat ik bedoel ; ). na het lezen van de mogelijke bijwerkingen schrok ik enorm. m'n huisarts adviseerde om er gelijk mee te beginnen, eerste 3 dagen 3 tabletten dagelijks en vervolgens 1 maal per dag. zelf ben ik bang dat de bijwerkingen bij mij erg zouden zijn (gebruik geen medicijnen, niet eens pijnstillers). dus mij lijkt het beter om het in het weekend uit te proberen. dan kan ik in elk geval thuis blijven.
ik wist ook niet dat je dit soort medicijnen dagelijks moet gebruiken, dacht meer dat je dat in moest nemen als je bang voor trek in alcohol krijgt.

nogmaals dank voor je bericht!
jij ook succes en tot de volgende keer.
groet,
m.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maggie,

Ik heb ook een hekel aan medicijnen en lees de bijwerkingen altijd 3x door. Ik was zo bang toen ik moest afkicken met Librium en durfte de eerste tablet niet te nemen. Ik heb toen met mijn huisarts gesproken en verteld over die bijwerkingen. Hij antwoordde toen: "Weet jij wat de bijwerkingen zijn van alcohol misbruik?". Ja, daar had hij wel een punt.

Uiteindelijk heb ik geen van de bijwerkingen gehad. Fabrikanten zetten ook altijd ALLE mogelijke bijwerkingen op een bijsluiter om zichzelf in te dekken. Als je besluit om te beginnen zou het weekend wel goed zijn lijkt me, dan ben je toch in een vertrouwde omgeving als je het eng vindt om te beginnen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hulp met "stoppen met zuipen"hier gaat het in mijn ogen om.Je daar een of ander medicijn voor te geven om,als je niet meer drinkt,je daar weer iemand voor moet zoeken om er van af te komen.Ben misschien wat erg negatief,komt misschien omdat pas ben begonnen met alcohol de baas(sorry bij deze)maar mijn gevoel is dat je je weg niet te lang moet maken om er van af te komen.

Groet (Wil niemand pijn doen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hiero,

Ik heb deze verhalen eens aandachtig gelezen maar volgens mij,

moet je er eerst zelf voor de volle 100% achterstaan om niet meer te willen drinken

denk dat medicijnen ervoor niets oplost (moet je ook weer vanaf toch????)
ik word geholpen bij ADB en daar leren ze stapjevoor stapje je eigen gebruik onder ogen te zien en bij mij helpt dat heel goed .

Dus proberen de moeite waard toch????

Baat het bij jullie niet schaad het ook niet toch?????

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo,volkomen gelijk daar is geen speld tussen te krijgen.De psyche die moet veranderen(zelf willen)dit met steun van wat anderen je vertellen zodat(wat u zegt)je gaat in zie dat je je leven aan het kapot maken ben(innerlijk)en vooral niet iemand tegen komen die je niet moet,dan schaadt het wel.

Groet En blijf in je zelf geloven ,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...