h1981 Geplaatst 3 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2009 Hallo allemaal, Ik ben een 28 jarige vrouw met een zoontje van 1 jaar en op dit moment ook 28 weken zwanger van de tweede. Ik woon samen met mijn partner in het Noorden van het land. Sinds ik mijn partner ken (5 jaar) drinkt hij. Sommige momenten is het erger dan andere. Voor mijn gevoel drinkt hij veel te veel en dit inpact ook ons leven samen als een familie. Wat kan ik doen? Praten helpt niet.Alvast bedankt voor jullie reacties.Een eenzame mama Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leet Geplaatst 3 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2009 Hoi eenzame mama,ik denk dat je niet veel kunt doen. Jouw partner zal zijn "drank probleem" zelf moeten erkennen.Probeer er toch met hem over te praten. Praat dan in termen als: ik vind het niet fijn als ....., of ik zou het fijn vinden als ......in ieder geval niet: je zuipt teveel of je doet nooit iets behalve drinken ofzo iets.Geef hem goede feedback (het liefst positieve).Wellicht zijn er nog vrienden of familieleden die kunnen helpen. Of ga eens langs bij je huisarts en heb het er met hem/haar over. Wellicht maakt het impact op je partner als jij hulpt zoekt voor jouw probleem met zijn drinkgedrag omdat het jou zorgen baart.Veel succes en sterkte!Liefs Leet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 3 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2009 Eenzame mama misschien werkt de zachte aanpak maar misschien moet je hem ook confronteren met het feit dat hij jouw en je kind en nog ongeboren kind op deze manier kwijtraakt. Hoe dan ook dat er iets moet gebeuren is duidelijk want jij bent nu ongelukkig en als mama ongelukkig is zijn de kindje dat ook (en ik spreek uit ervaring).Sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moosszz Geplaatst 27 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2009 Weet niets te zeggen, kan het alleen met bovenstaande eens zijn.....Spreek ook uit (dubbele) ervaring als die van gebruiker en de vader van mijn kids vroeger ook, toen ik trouwens nog niet Zie je nergens terug op het forum, heb je het er nog over gehad met je man en ben je er misschien iets mee opgeschoten inmiddels....Liefs en sterkte...monique Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden