Spring naar bijdragen

Ben ik een probleemdrinker?


PW

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik wil graag even mijn verhaal kwijt. Ik ben een vrouw van 24 jaar, ambitieus en altijd druk met werken. Ik heb een eigen zaak en werk 7 dagen in de week.
In het verleden heb ik veel problemen gehad met mijn gemoedstoestand. Vaak last gehad van depressies en angsten. Eigenlijk al vanaf ik heel jong ben. Op de gekke manier ben ik er altijd weer bovenop gekomen. De laatste tijd voel ik me een stuk beter. Het enige waar ik steeds tegen aanloop is overmatig alcohol gebruik. Nu is het niet zo dat ik elke dag drink. Maar als ik drink dat ik geen mate weet te houden. Ik drink door tot ik niet meer op mijn benen kan staan. Dit gebeurd met enige regelmaat en het gevolg is meestal een depressie de daarop volgende dagen. Ik voel me schuldig, ellendig en ik schaam me dood. Elke keer weer neem ik mij voor om mate te houden. Op de een of andere manier lukt het nooit! Een goede vriend van mij waarschuwde mij laatst omdat hij bezorgd is dat ik hier problemen mee ga krijgen. Ik ben hier erg van geschrokken. Ik weet dat alcoholisme bij ons het de familie voorkwam (mijn vader dronk stevig).
Nu gebeurd dit misschien eens per maand. Ik wil mezelf leren controleren. Ik voel mij namelijk zo ellendig!! Heb ik een probleem? Zal het zich op deze manier verder ontwikkelen tot een echt probleem? Herkent iemand dit? En heeft iemand misschien goede tips?

Alvast bedankt,

P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Bij mij waren beide ouders vroeger alcoholverslaafd en nog, moeder niet zo erg, alleen elke avond voor de gezelligheid....:@...ja ja :(....Echter ik ben tot mijn 24e superanti gebleven en pas op mijn 36e is het een probleem gaan worden, mijn zus 2 jaar jonger is ook heftig verslaafd,aan van alles tegelijk... huisje kwijt kids kwijt...Dit alles is mij gelukkig bespaard gebleven, zelfs nu ik samen woon ga ik mijn huisje houden.......
Wat ik wilde zeggen eigenlijk ontken je probleem niet en blijf jezelf goed in de gaten houden, beter niets meer drinken voorlopig .....
sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...