Spring naar bijdragen

naltrexonhydrchlotide


shakyra

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal

Ik zit sinds vorige week aan dit medicijn, het moet de trek weg nemen alleen merk ik daar geen bal van.
Sinds December heb ik me aangemeld bij de Bouwman kliniek.
En 2 weken geleden heb ik een week Librium gehad, voelde me daar wel goed bij.
OOk heb ik het internet behandeling gedaan maar daar geen echt goed baat bij gehad.
Mijn vraag aan jullie heeft iemand van jullie dit medicijn ook weleens gehad en wat deed het bij jullie als je er toch bij dronk.
Want ik merk echt nergens iets van.
OOK in de gebruiks aanwijzing staat niets van als je erbij drinkt en wanneer het beste is om in te nemen , als je trek krijgt of al s'morgens.
Ik hoef er ook maar 1 per dag.
Ben benieuwd naar jullie reactie want ik hoor jullie ook over Refusel, Revis en campral praten.
Wat denken jullie dat het beste is.
Ben benieuwd naar jullie ractie, want ik zit met mijn handen in het haar.

Groetjes Shakyra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Shakyra,

Ik heb geen ervaringen hier mee, maar misschien heeft het even tijd nodig en is het heel persoonlijk welk medicijn het beste bij wie werkt? Ik zal je vraag even kopieren naar Ditjes, datjes... daar zitten de experts ;-)

Sterkte en ik hoop voor je dat je gauw het goede medicijn vindt om doodziek van te worden als je ermee door drinkt ;-)

Liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Shakyra,

Ik heb ook bij de Bouman gelopen. Helaas bracht die methode mij niets. Dat heeft ook te maken met de verslavingsarts die ik had en het feit dat alles zo moeizaam ging w.b. de afspraken.

Ik heb toen ook een Libriumkuur van 2 weken gehad volgens een op- en afbouwschema. Van die 2 weken weet ik nauwelijks nog wat en de verslavingsarts had niet gewaarschuwd wat het effect is van zo een kuur. Ik was helemaal van de wereld. Ik ben tegelijkertijd met Campral begonnen. De Campral ben ik blijven slikken, maar de enige werking die dat bij mij had, was de bijwerking diarree en dat nog niet zo een klein beetje. Trek remmen deed het bij mij niet.
Na nadrukkelijk vragen van mijn kant ben ik op Naltrexonhydrochloride (=Revia) overgestapt. Dit hielp wel enigzins tegen de trek en het lukte me om minder te drinken. Echt stoppen lukte me niet. Ik kreeg ook geen handvatten aangereikt zoals bij de internettherapie van alcoholdebaas. Van de Naltrexon/Revia kon ik wel plots in slaap vallen en dat heeft een paar keer tot gevaarlijke situaties geleid.
Uiteindelijk ben ik zelf gestopt met de behandeling (voorzover je daarvan kunt spreken) en ben op eigen houtje verder gegaan met afbouwen en uiteindelijk lukte het me om een kleine 2 maanden vrijwel niets te drinken. Daarna volgde een prachtige vakantie en thuisgekomen viel ik in een gigantisch gat en heb het toen op een destructief zuipen gezet (andere benaming niet mogelijk).
Toen ik daarin op een dieptepunt kwam, ben ik weer op zoek gegaan naar hulp, maar de Bouman wou ik niet meer. Toen ik na enkele maanden zoeken, samen met mijn vriendin (die me nooit in de steek heeft gelaten) nog niets vond, zag ik in dat ik toch terug naar Bouman zou moeten. Gelukkig hoefde dat niet nadat ik al surfend op alcoholdebaas was uitgekomen en daar de internetbehandeling mocht doen.
Met hulp van de daar verkregen inzichten en het forum kon ik eindelijk stoppen. Ik ben toen samen met mijn vriendin naar mijn huisarts gegaan en haar om Refusal gevraagd. Ik kreeg ook steun in die zin dat ik elke 2 weken bij haar op gesprek mocht komen en voor controle op leverwaarden. Ik kreeg ook Librium mee voor het geval ik een paniekaanval zou krijgen.
In Refusal zit disulfiram, wat de werkzame stof is. Het gebruik van alcohol bij dat medicijn is zeer ziekmakend. Van een slok ben je al aardig ziek en misselijk. Disulfiram zit ook in Antabus.

Nog even samenvattend:

- Librium:
Eerst een Libriumkuur waardoor ik 2 weken van de kaart was.
Librium als onderdrukker van een paniekaanval.
Met Librium moet je oppassen, omdat dit verslavend werkt en het beïnvloedt ernstig je reactievermogen.

- Campral:
Trekremmer. Werkte bij mij niet. Diarree als ergste bijwerking.

- Naltrexonhydrochloride (Naltrexon) of Revia:
Trekremmer. Echter oppassen i.v.m. de beïnvloeding van je reactievermogen.
Hiervoor moet je ook een medicijnpaspoort hebben. Heeft heel veel invloed op sedatie- en anasthesie-middelen. Tandarts en een bezoek aan het ziekenhuis voor een ingreep inlichten.

- Refusal of Antabus (werkzame stof: disulfiram):
Aversiemiddel. Hierbij mag je per se geen alcohol nemen. Dus ook opletten bij wat je eet!

Op de site van het CBG vind je alle informatie over deze geneesmiddelen :
http://www.cbg-meb.nl/CBG/nl/h...n/actueel/default.htm
In het menu aan de linkerkant klik je op Geneesmiddelen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo,

ik ben bekend met dit middel vanuit mijn werk maar dit wordt voornamelijk uitgeschreven voor mensen die een drugsverslaving hebben, er zijn ook goede resultaten bekend voor alcoholverslaving maar dan in combinatie met opiaaten.
in principe heeft het geen werking met alcohol maar het neemt de euforistische gevoelens weg waardoor je geen behoefte hebt aan opiaten.

mijn advies is ......
andere medicijnen vragen voor alcohol..
je wordt er dus niet ziek en of misselijk van het neemt alleen het prettige gevoel weg!

** ik zal het antwoord even kopieren en bij de thema's plaatsen

Aangepast: 20-01-2009 at 18:18 door tasseke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo bedankt voor jullie antwoorden

Ik begrijp nu ook beter waarom het niet helpt, want het doet echt niets bij me.
Ik weet dat ik het zelf moet doen, maar het is zo moeilijk als weet ik veel wat.
Kan wel vloeken , maar doe het niet, jullie begrijpen best wel wat ik bedoel.
Ik sta heel erg onder druk vooral door mijn man die de kinderen er constant bij betrekt.
En ik wil zelf ook er echt wel van afblijven maar het is zo sterk die ..... drank.
Ook heb ik het gevoel dat ik bij de bouwman kliniek niet verder komt.
Tja een psych die niet ouder is dan 25, wat moet die er nou van weten.
Ik weet oook niet meer hoe het nu verder moet . Ben al zolang bezig.
Maar ik denk dat de meeste van jullie dit wel herkennen.
Zo knap van jullie dat je er van af kan blijven petje af voor jullie allemaal.
En inderdaad kreeg ik vaak de reactie toen ik Librium slikte dat ik heel anders was, Had dat zelf niet door.
Kreeg een vriendin van de week aan de telefoon die allebei de borsten waren afgehaald ivm met kanker genen, die was blij dat ze de oude ik weer aan de telefoon kreeg, kon wel janken.
Zij de verlies van haar borsten en ik blijf maar zuipen.

Groetjes Shakyra en bedankt voor jullie reactie's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt kaia

Je heb je best gedaan, maar ik merk wel dat je op ditjes en datjes niet echt je verhaal kwijt kunt.
Het zijn meestal de mensen die er al een tijdje van af zijn en di de leuke dingen kunnen vertellen.
Voel me daar niet echt in thuis.
Weinig reactie's dus.
In ieder geval bedankt Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cpas
Dank je wel voor je reactie, ik heb het gevoel dat ik hier nog het meeste mee kan doen.
Hoelang ben jij al alcohlol vrij en hoe heb je dat gedaan.
Wil dat ook.
Ik ben ook even wezen chekken op ditjes en datjes maar daar heb ik niet veel mee.
De meeste zitten er allang op en zijn al tijde clean.

Groetjes Shakyra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Ik merk wel dat Campral helpt -het kan in het begin inderdaad problemen veroorzaken met de stoelgang, maar dat gaat snel weer over. Het helpt om de pillen tijdens de maaltijd in te nemen. Ik kreeg er meteen rust van in m'n hoofd, hoewel het pas na 3 dagen aan zou slaan. De ruis was opeens weg. Maar goed, het is geen wondermiddel en 'trek' is op zichzelf niet de enige reden om er maar es eentje achterover te slaan... Dat kan vanalles zijn, vandaar dat ik op 18 mei ben begonnen met Refusal, om de deur helemaal achter me dicht te trekken. Campral blijf ik nog even gebruiken, maar ik ben van plan om daar over een maand mee te stoppen. Op eigen kracht is het me nog nooit gelukt om langer dan een maand niets te drinken, ik drink al zo'n 20 jaar teveel en heb diverse keren geprobeerd om daar wat aan te doen, nu dan maar 'met geweld', maar niet tegen mijn zin!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hoi Shakyra,

Zelf heb ik ook ervaring met Naltrexon i.v.m. mijn heroïneverslaving en alcoholverslaving. Naltrexon is ook in eerste instantie ontwikkeld voor opiaatverslaving. Het middel blokkeert namelijk de receptoren die betrokken zijn bij de overdracht van opiaten. Mocht je dus een zwaar ongeluk krijgen, wat ik uiteraard niet hoop voor je, en opiaten toegediend krijgen, werken die opiaten niet (morfine bijvoorbeeld).

Naar wat ik gehoord heb is Naltrexon ook zuchtremmend bij alcoholverslaving. Toen ik Naltrexon gebruikte heb ik hier echter, net als jij, niet veel van gemerkt wat de alcoholverslaving betreft. Met Campral heb ik geen ervaring, maar van horen zeggen, zou Campral de zucht redelijk in bedwang houden. Refusal is een middel waarbij, als je het gebruikt, bij inname van (zeer kleine hoeveelheden)alcohol heftige lichamelijke verschijnselen optreden. Een gerecht met wijsaus schijnt al genoeg te zijn...

Overigens heeft Naltrexon geen effect op het drinken van alcohol zelf. Je wordt er dus niet meer of minder dronken van. In die zin is het puur een zuchtremmend middel wat, in mijn eigen ervaring, bij de één beter werkt dan bij de ander.

Hopelijk heb ik je met mijn berichtje op weg kunnen helpen. Heel veel succes in ieder geval met het voortzetten van het stoppen van je gebruik c.q. het minderen hiervan!

Groetjes, Jasper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Goh ben blij dat ik die meds niet(nog niet) nodig heb......
Ik ben van de overtuiging dat je het toch zelf moet doen , uiteindelijk....Maar heb geen ervaring hoe het is om echt met zucht(dat wel maar om te verdoven) en trillende handen wakker te worden.Of lul ik nu uit me nek...?
ieg ben ik blij dat ik op dag drie zit zonder weer andere akelige meds..
sterkte eenieder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Hallo Shakyra,

Ik ben nieuw hier, maar ik zag je vraag over Campral, Refusal enzo. Ik heb zelf een tijdje Campral gebruikt maar ik raakte er ontzettend van in de diarree...en het schijnt ook niet over te gaan ala je het al een tijd gebruikt. Dus ik ben er mee gestopt...alhoewel ik wel moet zeggen dat mijn behoefte naar alcohol wel afnam. Dus ik vond het best wel jammer om er mee te stoppen. Ik gebruik nu Refusal, omdat ik echt niet meer wil drinken....op zich gaat het wel goed, maar de behoefte naar alcohol blijft....helaas. Ook zitten er gevaren aan Refusal....als je gaat drinken tijdens het gebruik ervan kun je behoorlijk ziek worden....je krijgt bloedstuwingen naar je hoofd en je hart begint sneller te kloppen. Als je dan nog steeds doorgaat met drinken kan het zelfs je dood worden. Maar tot nu toe heb ik het nooit zover laten komen. Ik wil niet meer drinken, ja het liefst wel op een normale sociale manier...maar dat lukt me dus niet.

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt.

Groetjes,
Karin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...