Rae Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 *Dag fleur en Dhen, ik zou deze discussie graag schrappen. Hopelijk kunnen jullie hetzelfde doen, anders zet ik jullie min of meer voor schut .. Rae. Ps: ik heb het ook reeds aan Tactive gevraagd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 contradictie:Ik ben een suicidale drinker. Ik haat alcohol. Ik hou van het leven, van mensen, van bomen en mooi weer.Als je drinkt in de hoop ervan dood te gaan, want dat bedoel je toch met suicidale drinker?, kan je toch niet van het leven houden.Of is het zoiets van 'kijk wat ik doe', het is niet erg eigenlijk..want ik hou van het leven maar wil wel dat je me er van weerhoudt. Je kan me er niet van weerhouden want er is niets fout. Ik hou van jou maar ken geen evenwicht als het gaat om emoties. Dat ligt niet aan jou maar aan mij. Toch kan alleen jij kan me ervan weerhouden en toch weer niet. Want eigenlijk draait het daar niet om. Het is zwart want wit verblind me..drinken doe ik toch. Wees niet boos..dat vind ik erg achtige manier?Begrijp het nog steeds niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 28 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 * Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 28 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 * Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 Het alles of niets gevoel..Hmm..tot op een bepaalde hoogte kan ik me daar in vinden. Perfectionistisch ben ik ook. En het beperkt me ook enorm. Ik breek meestal ook op voorhand af omdat het niet voldoet aan mijn eisen. En wat ik wil is hoe het moet zijn of ik geraak gefrustreerd en laat het vallen. Ik had een leraar die me ooit zei dat ik geboren was met talent. Maar ik zag het niet..iedereen was wel beter of sterker. Hoe erg doe je jezelf tekort als je zulk een groot compliment niet naar waarde schat?Iets heel stoms. Ik heb een kastje van mijn broer. De schabben (hoe zeg je dan in godsnaam in het abn?) heb ik gezaagd uit een oude deur hier. Ben niet zo gedisciplineerd als ik zou willen, het moet vooruit gaan dus ik meet niet te nauwkeurig af. Dus de schabben passen niet overal. Dat ligt aan mezelf natuurlijk. Want had ik meer energie gestoken in het voorbereidend werk had het resultaat mooier geweest. Elke dag die kast open en dicht. Want elke dag dacht ik..hmm als ik er nu in kijk is het vast niet zo erg. Niet dus..maar toch weer niet gedreven genoeg om ze opnieuw te maken want wat als ze weer niet waren zoals ik vond dat ze moesten zijn. Te moeilijk.Dus besluit ze te bekleven met een zelfklevende folie. Krijg ik het niet zo strak als ik wil. Niet wat ik wil. Elke dag kast weer open en dicht..Misschien wordt het wel beter de dag erop. Niet dus. Maar ik kleef het geen tweede keer. Word er gek van. Niemand die het merkt. Iedereen die de kast opendoet heeft zoiets van tjee dat heb je mooi gedaan. Mooi? Ik kan het veel mooier, daar ben ik zeker van. Ik zie het me doen in mijn hoofd maar het komt er niet uit. Ook op een ander zie ik een foutje vlug maar heb daar natuurlijk minder moeite mee . Fout getraind noem ik dat.Het zuipen verandert je kijk op imperfectie niet. Meestal is het net die imperfectie die iets zo mooi maakt. Voor ons geldt dit dan meestal alleen op een ander. En terwijl ik dit zeg bedenk ik me dat een imperfect iets zelfs perfect imperfect moet zijn..word gek denk ik.Het is je instelling die je moet proberen bij te schaven. Je zelfbeeld, je kijk op, als je verder wil komen..het drinken is gewoon een langzame dood sterven. Aan de rest verandert het simpelweg niets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 Ik denk dat elke verslaving op zelfdestructie is gericht. Het is een soort vanzelfsprekendheid, op het perfectionisme, ik ben niet perfect dus ik moet kapot. Zuiver is perfect maar of je dat ook zo ervaart hangt af van het waardeoordeel wat je er aan geeft. Iets of ik zelf kan ook gewoon zijn zoals het is, zonder de waarde van perfect of niet perfect. Ben je in staat om het waardeoordeel los te laten wat je er zelf oplegt dan hoef je iets wat niet perfect is niet meer te vernietigen omdat het die waarde van niet- of wel-perfect niet heeft. De reden om te drinken heb je wel degelijk, denk ik, je wilt niet bestaan omdat je niet aan je eigen beeld van hoe iets moet zijn meent te kunnen voldoen. Een continuerende tegenstrijdigheid, tussen wat is en wat niet is, een tegenstrijdigheid die je (onbewust) in stand houdt om de verslaving, de zelfdestructieve kant en het er-is-niets te bevestigen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten