Spring naar bijdragen

pardon, ik was hier 4 jaar eerder ook zie ik nu.


loekje

Aanbevolen berichten

Ik ben loekje, en drink al meer dan 20 jaar met tussenpozen. Soms weken niet maar zodra ik me gestrest voel ga ik toch weer drinken. Meestal 3 dagen flink en dan stop ik weer.

De laatste drink ik veel meer. En moet ik er wat mee doen want het loopt uit de hand. Waarschijnlijk heeft het ook de maken met beeindigen relatie, ongeveer 5 dagen geleden maar het speelt al langer. Ik heb er heel erg veel moeite mee en ga daardoor nog meer drinken. (mijn keus natuurlijk maar stress en verdriet etc zijn triggers voor mij).

Gisteren voor het laatst gedronken na 5 dagen.

Ik hoop dat iemand hier iets mee kan voor advies.

dank alvast

Loekje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Loekje,

O, hoe herkenbaar! Tot 4 weken geleden dronk ik al langer dan 20 jaar, ook met tussenpozen (korte). Een fles rode wijn per dag standaard, soms meer - en als er emoties kwamen veel en veel meer, meestal voorafgegaan door wodka of whisky.
Waar het bij jou misschien te maken heeft met het beëindigen van een relatie, had (en heb) ik van doen met emoties om andere redenen. Anyhow: iedereen heeft een reden om te drinken, om ervan afhankelijk te worden. Ik mis de coping mechanismen, de handvatten om op een goede manier met m'n emoties om te gaan, dus zonder alcohol.
Daarom bij Tactus begonnen: 12 wekelijkse bijeenkomsten "Verslaving de baas" (soort traning, cognitieve gedragstherapie) en detox. Maar vooral: wekelijkse bijeenkomst zelfhulpgroep Intact, waar ik elke keer weer naar uitkijk, veel steun vind, leer en leerobject voor anderen ben. Daardoor doe ik het niet in mijn eentje (ben alleenwonend en -gaand)! Had ik dit maar eerder gedaan. Maar ach, het is nooit te laat om te beginnen...

Advies? Plaats een stip op de horizon. Eentje met een concreet doel en stippel een pad ernaartoe uit. Een haalbaar doel en een pad dat ook met kleine stapjes belopen kan worden. En zoek een wandelmaatje; iemand bij wie je terecht kunt als het moeilijk gaat. Denk na over therapie/hulp en ook aan bijvoorbeeld Intactbijeenkomsten. Je hoeft het niet alleen te doen!

Hou je taai!

Hartelijke groet,
Jurie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Juri,

Bedankt voor je antwoord. Ja ik heb me al aangemeld bij de aa en zal als ik me wat beter voel (nu nog ziek, ook van de alcohol) daar beginnen. Verder was ik al druk aan het rondkijken voor inderdaad of een wandelmaatje of tijdelijk een maatje aan huis.

Dank je wel

hartelijke groet terug

loekje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...