Spring naar bijdragen

alcohol en fobieen

Antoinnette

Aanbevolen berichten

Hoi, de reden dat ik ben gaan drinken, ongeveer 25 jaar geleden ligt grotendeels in het feit dat ik Last heb van mijn fobie, mm agorafobie oftewel straatvrees. Het is voor mij voortdurend een vlucht. Als ik drink, durf ik naar buiten. Het vervelende is dat na de uitwerking van de alcohol de angsten veel erger zijn. Mijn vraag is of er hier meer mensen zijn die dit ervaren. Op dit moment ben ik weer in therapie, maar blijft te moeilijk. Doe mijn best, maar af en toe neem ik nog even een vlucht.

Weet dat dit niet goed is, maar ben maar een mens.

Door dit alles veel verloren in mijn leven. Misschien herkend iemand dit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Suikertje,

Acht jaar geleden durfde ik van de één op de andere dag niet meer naar buiten. Dat ik zoveel ben gaan drinken, heeft ook voornamelijk te maken met het feit dat ik zonder niets meer durfde.

In de loop van de jaren heb ik bepaalde trucjes aangeleerd, om toch op straat te durven. Zo ken ik alle winkels uit mijn hoofd en weet ik hoe ik van A naar B moet komen, zonder te veel mensen tegen te komen.

Ik weet niet of jij dat hebt. Maar mijn vrees is gekomen door drukte. Mensen die opeens uit het niets opduiken en waarbij het lijkt alsof ze mij verstikken. Nu ik nuchter ben, kreeg ik opeens last van het gevoel van toen, het verstikkende, dus ik pas mijn trucjes weer meer toe.

Veel sterkte in ieder geval. Het is echt heel erg vervelend om zoiets te hebben. Bij mijn straatvrees/pleinvrees werd ik door de drank behoorlijk paranoide. Jij daar toevallig ook last van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...