Spring naar bijdragen

Stoppen dagverslag


Aanbevolen berichten

2 juni

De datum die ik heb gekozen om te stoppen met het roken van wiet.

cold turkey 

Eerdere pogingen zijn er geweest, nooit gelukt, behalve als ik een week op vakantie was in het buitenland. Ik gebruik al 20 jaar. De stoppogingen hebben mij veel geleerd over mijn valkuilen. Ik deel mijn ervaringen. Misschien helpt het iemand anders in zijn of haar proces.

wat was positief aan vandaag

opgestaan met een gemotiveerd gevoel
- gefocust op wat ik fijn vind om te doen. Bakken, tuinieren, muziekje aan
- obsessieve gedachten kunnen downsizen door positief hardop te praten tegen mezelf dat ik dit kan, en het ook wil, ookal lijkt het op dat moment van niet. Mezelf eraan kunnen herinneren dat ik me helemaal niet zo goed voel als ik gebruik.
- dutje gedaan toen ik me echt even rot voelde, en beter wakker geworden 
- goed voor mezelf gezorgd. Lekker douchen, scrubje, leuk aankleden.

wat was moeilijk
- de verveling wekte obsessieve gedachtes op over wanneer ik het weer kon halen
- in mijn hoofd praatte ik het gebruik goed.
- door een kleine nietszeggende tegenslag liet ik de negatieve gedachtes toe.
- ik ben prikkelbaar. 

ik had voor de middag een beter plan kunnen bedenken, zodat de verveling er niet is. Echter ben ik ook trots op mijzelf dat ik de negatieve en obsessieve gedachtes die voortkwamen hieruit heb kunnen downsizen. Ze zijn niet weg, maar behapbaar.

succes allemaal met het stoppen.

liefs, bloempje 
 

 

 

bewerkt door Bloempje39
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Bloempje39 changed the title to Stoppen dagverslag

3 juni

dag 2. Deze dag was een grotere uitdaging om mijn gedachten op het rechte pad te houden.

wat was positief 
- ik heb mezelf moed in kunnen praten en heb geprobeerd positief te blijven denken.
- ik heb mijzelf beloont voor dag 1 en heb een boek gekocht. Dit is meteen onderdeel van mijn plan voor moeilijke momenten.

wat was moeilijk
- ik heb vandaag vaak gedacht fuck it. En nog steeds is dat niet weg. 
 

op naar dag 3. Succes allemaal met stoppen.

liefs, bloempje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 juni. Dag 3

een moeilijke dag. Voelde mij niet fit en mijn stemming was somber. 

Wat was positief
ondanks de sombere stemming die meteen zou oplossen als ik zou gaan gebruiken heb ik niks gehaald en volgehouden.
- het boek lezen helpt. Je kan niet negatief denken en lezen tegelijk 
- ik heb mijn slechte gevoel erkend en geaccepteerd, niet weggedrukt. Het hoort er bij.
- het dagelijks opschrijven van mijn gevoelens helpt. Ik doe dit in mijn notities op de telefoon. Op het moment zelf. Het teruglezen helpt ook. Ik heb dit bij eerdere stoppogingen nooit gedaan. 

Wat was moeilijk 
- ik doe dit alleen dus het proces is eenzaam. Had vandaag wel wat bemoedigende woorden kunnen gebruiken.
- ik voelde geen motivatie. Het waarom ik wil/moet stoppen was niet duidelijk. Dus alles moet uit wilskracht en doorzettingsvermogen komen..En dat is zoals jullie weten bij gebruikers niet heel sterk ;)
- ik voelde mij vandaag koortsig en futloos. Het maakte mij somber. Dan is het extra lastig positief te blijven.

al met al, ben ik trots op mezelf dat ik het volhou. Op naar dag 4

succes met stoppen allemaal.

liefs, bloempje 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...