Spring naar bijdragen

Wat is jouw wens/uitdaging voor jezelf voor 2013?

irunalone

Aanbevolen berichten

• 3 weeks later...

Het is gelukt!

Na goed en grondig beraad bij mezelf, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik moet omscholen wil ik nog twintig jaar een fijne loopbaan hebben. Mijn oude baan is met mijn ziekten NO GO.

Ik heb mij ingeschreven voor de driejarige opleiding tot Maatschappelijk Werker en Dienstverlener. Van een Doe baan naar een kantoorbaan en ik vind het prachtig! Het is zo en het is goed!

14 Februari begint de opleiding: eerste jaar alleen theorie, dan twee jaar theorie met stage. Ik zal mijzelf in acht moeten nemen en daar ben ik niet goed in, niet drinken (en daar ben ik ook niet goed in) en duidelijke keuzes maken (dat dan weer wel).

Dit is wat ik wil; mensen helpen, zaken regelen, ervaringsdeskundigheid inzetten en me weer bewegen in de maatschappij. En of ik het aankan dat zie ik toch vanzelf? Komt tijd, komt raad. Ik ben er klaar voor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

..en weer gaat t niet door, ik had het opleidingsinstituut gebeld met de vraag hoeveel uren studie per week er in zitten voor drie jaar. Ik kan met beperkingen immers geen 40 uur werken. Tien uur luidde het antwoord. Dat leek mij precies goed, dus aangemeld, studieboeken ontvangen en donderdag de 14e, eerste studiedag. Ik begin enthousiast en zenuwachtig en geniet. Een uur later, lees ik in de studiegids dat het gaat om 35 studieuren per week, het tweede en derde jaar komen daar nog 8 uur stage bij..

Geschokt bel ik het opleidingsinstituut en idd het gaat om 35 uur studie..

Ik heb alle studiemateriaal weer ingepakt, opgestuurd, vergezeld van een vriendelijke doch duidelijk teleurgestelde brief.

Ik heb gehuild, ben zwaar teleurgesteld, weet niet goed wat ik nu moet met mijn toekomst, wrsl maar weer laten bezinken, de tijd nemen, bla, bla..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik haal het draadje zelf maar weer omhoog; ik ben nog elke dag bezig met het zoeken naar een geschikt omscholingstraject. Ik ben teleurgesteld na twee teleurstellingen maar niet gedemotiveerd, er moet iets zijn dat ik kan doen!

Maar even zo belangrijk; hoe gaat t met jullie?

@ Laura; hoe gaat t met gezond eten en sporten?

@ Smik; ?

@ Kameleon; Vaar je wel op je innerlijke kracht?

@ Jane 4: Heb je nog losse eindjes weg kunnen werken? en derest van je goede voornemens?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dinah, Jopie, Shahire: Hoe gaat t met jullie, aangaande de voornemens?

@ Rapilos; heb je de yoga lessen nog doorgezet?

@ Spike: hoop zo dat je rust in jouw hoofd hebt gevonden...

@ erik en Igor: Hoe gaat het?

@ Alf: Vet! Ben je al begonnen op de muziekschool?

Ik nodig jullie uit te reageren! Ik en wij willen graag weten hoe het met jullie gaat!

Bedankt en groet, Irunalone.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

Het is echt waar!! Ik heb nog een uitdaging gevonden om mij op te storten!!

Na meerdere teleurstellingen het volgende besluit:

Ik ga voor de opleiding tot lifecoach: hulp verlenen aan mensen met levensproblemen als relatie, financien, werk, verslaving (HA, HA), puberteit, seksualiteit, stress enz.

Een eenjarige MBO-opleiding met inbegrip van opleiding tot het beginnen met een eigen praktijk.

Nou, we gaan t zien, ik heb weer een doel en ik ga ervoor. Zolang ik mensen mag helpen ben ik gelukkig.

later meer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...