Spring naar bijdragen

hoi allemaal


Marietje

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,
Gisteren heb ik me aangemeld voor dit forum en even kort berichtjes uitgewisseld met Emma. Het valt me op dat we allemaal met hetzelfde worstelen: geen grip op het alcoholgebruik. De hele dag denk ik niet aan drank, maar als ik thuis kom uit mijn werk - en dan kan best heel laat zijn - of als ik op mijn vrije dag zo rond zes uur ga zitten, dan wil ik gewoon wijn. En kon ik het maar beperken tot één of twee . . . Nee, de fles gaat leeg en vaak gaat de tweede ook nog bijna op. En dat vrijwel iedere avond. Dat is dus niet gezond. En het is niet goed.
Het gaat verder zo goed met mij. Ik heb mijn leven op de rails, een leuke baan, goede vrienden en geen problemen. En toch kan ik dit niet laten. Ondanks mijn buitensporig drinkgedrag functioneer ik naar behoren. Ik word vroeg wakker, ga naar de sportschool. Ik presteer op mijn werk en heb net nog een belangijk examen gehaald.
Dat is denk ik de reden dat ik mezelf steeds weer toesta die fles te grijpen.
Toch gebeurt het ook dat ik 's morgens wakker word en heel goed moet nadenken met wie ik de avond tevoren aan de telefoon heb gezeten. Kennelijk is dat voor mij niet alarmerend genoeg.
Ik hoorde op de radio van alcoholdebaas. En voor mij was dit de uitkomst. Ook ik schaam me voor mijn drinkgedrag. En ook ik wil dit eigenlijk niet wereldkundig maken. Ik werk dan wel niet in de GGZ, maar toch. Het is mijn probleem en dat hoeft niemand te weten.
Daarom was ik zo blij met de anonimiteit van alcoholdebaas. Jammer, ook ik moet wachten, maar het helpt misschien al wel om jullie belevenissen te lezen. En daarbij te weten dat ik heel veel lotgenoten heb. En niets let mij om vast een eerste stap te zetten. Nu alleen nog de moed verzamelen.
Het valt me ook op dat jullie zo leuk reageren. We zitten natuurlijk allemaal in hetzelfde schuitje, maar jullie zijn allemaal al wel grote stappen verder.
Ik ga het in elk geval proberen.
gr. Marietje :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit herken ik precies! Ook ik werk ben succesvol en taal de hele dag niet naar drank, maar als ik om 22 uur thuis ben moet ik een bepaalde hoeveelheid bier naar binnen gieten voor het slapen gaan. Als ik het een keer probeer met jus de orange zit ik tot 4 uur wakker voor de televisie en dat werkt ook niet....

Als je zelfreflectie toepast zeg je inderdaad ik fuctioneer toch gewoon? ik werk sport etc etc dus whats the problem!! en diep van binnen weet je dat het niet hoort.

zal de discussies hier eens blijven volgen ..

de Majoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...