Spring naar bijdragen

Ik ben schatje


schatje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Eindelijk zo ver om deze stap te nemen
40 jaar nu en het gevoel dat ik op de helft van mijn leven ben.
Dat wil zeggen dat er wel wat moet veranderen, anders ben ik ver over de helft.
Een vijf voor twaalf gevoel dus. Nu of nooit.
Al vaker een paar dagen niet gedronken, maar dan gaat het weer mis.
Vandaag is het drie dagen geleden dat ik heb gedronken.
En als ik drink is dat flink, dus het is voor mij alles of niks. Ik kan geen maat houden.
Ik ga voor niks(drinken) en hoop dat ik er een hoop voor terugkrijg.
Ik weet zeker dat ik nog heel wat leuks van mijn leven kan maken,
maar dan moet ik stoppen met drinken. Ik heb mijn proberen op te geven voor de internetbehandeling, maar zo als bekend is die vol. Ik heb wel een steuntje in de rug nodig om dit vol te houden, vandaar dat ik mij dan ook hierbij wil aanmelden. Hopelijk kan het samen staan we sterk mij helpen en ik gelijk ook anderen. Het is in ieder geval een invulling van tijd om te typen en berichtjes te lezen in plaats van naar de klok te kijken of de supermarkt nu eindelijk dcht is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Schatje,

Vergeef me mijn vrijpostigheid, maar het is jouw nickname :)

Welkom op het forum!
Geweldig van je dat je de eerste stap gezet hebt, die is echt het belangrijkst!
Je zult zien dat je hier lieve mensen vindt die met je mee willen denken en je willen steunen als dat nodig is. Iedereen hier is op de ene of de andere manier bezig met hetzelfde probleem: omgaan met een alcoholprobleem. De één doet dat door te stoppen, de ander lukt het om te minderen.
Wat je ook doet, lezen en schrijven helpt (mij in ieder geval wel).

Heel veel succes!
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi schatje,

Leuke nickname heb je gekozen. In iedergeval welkom op het forum, de eerste stap is gezet. En meteen de belangrijkste het inzicht dat je een probleem hebt. Zo te lezen ga je er voor om helemaal te stoppen?
Drie dagen niet drinken is al een heel goed begin zeker omdat het weekend is geweest. Dat is meestal exstra zwaar. We weten nog weinig van je ben je getrouwt, of is er iemand die je steunt in je voornemen om te stoppen b.v. een goede vriend/in. Dit kan een groot voordeel zijn als je iemand hebt waarmee je over je probleem kent praten. Wij zullen je in elk geval zo goed mogelijk steunen.

groeten en sterkte Wil133

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Schatje,

welkom hier, de eerste stap is al gezet door een paar dagen niet te drinken, en dan meteen in het weekend, wat voor velen toch het moeilijkste is! En de tweede door hier aan te melden, je bent goed bezig! Ga maar lekker veel lezen en vooral schrijven hier, ik wens je heel veel succes!

Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wauw,

Nu al drie berichtjes, nou dat doet mij goed!!
Bedankt Twan, Katrina en Wil 133.
Ik hoop dat ik net zo veel kan brengen als ik kom halen.
Ik ben voor mijzelf al blij dat ik deze stap gezet heb, na een paar keer rondneuzen op het internet.
Dat van een vriend of familielid in vertrouwen nemen, vindt ik heel erg moeilijk en weet dat dit een van mijn valkuilen is.
Een schatje ben ik de laatste tijd lang niet altijd geweest, maar ik hoop in de toekomst steeds meer en vaker daarbij in de buurt te komen.
De steun voelt in ieder geval nu goed aan en ben ik optimistisch en positief gestemd.

liefs, schatje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Schatje,

Ja hoor, dat gevoel ken ik. Dat kijken naar de klok, zo van is het al veilig?
Deed ik ook altijd, verkleden me dan vaak op het laatste moment in mijn pj's zodat ik ook niet op het laatste nippertje kon gaan.
Tja, katrina, "nothing stranger than folks" even kort door de bocht elke gek zijn gekkigheden.

Dus van harte welkom!

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Schatje

Ha wat klink jij lekker positief, we slepen je er wel door heen, door de dooie uurtjes reken maar van wel
En je bent niet op de helft met je 40 lentes welnee het gaat pas beginnen, een lekkere tijd zonder drank
dus rug recht en schrijven hoi hoi

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Schatje,

Welkom bij de club. Dit is DE plek waar je steun, herkenning en de gremlins tegenkomt. Tegen de laatste vechten we allemaal, of proberen ze op z'n minst te negeren. Verder hebben we ook nog een forum kater en een koekiemonster, dansen we aan het plafond, niets is ons vreemd.

Dus welkom en succes

Chinagirl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En let op voor de Gremlins, welkom trouwens, ze zien er aardig uit maar ondertussen:devil: ik had het vandaag knap moeilijk potver3 nog aan toen. Je komt wel een keer aan de beurt voor de behandeling, en log elke dag even in, soms is er ineens een plekkie.
Steun en gezelschap is hier elke dag, maandenlang heb ik om 4 uur s'middags liggen rollebollen met de Gremlins, maar okee, ik weet nu hoe het moet. Lezen in de oude berichten is ook erg leuk. Het is net een levend boek hier.

Welkom, sterkte en ik ben óók een schatje hoor al doe ik soms cynisch hè Katrien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...