Zilverlijntje Geplaatst 20 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2006 Delete Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Usha Geplaatst 20 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2006 Hoi ondermijntje,zat je stukje te lezen ... erg veel herkenbare punten.zelf ben ik hier nog maar pas en dus een echte newbysinds kort met intake etc. bezig van Tactus.. jij ook?Gelukkig zijn hier veel mensen met wijze raad die verhelderend kan werkenal was het alleen maar om het weer ff te horen te krijgen.. zo van .. oja, zo zit het in elkaarwens je in ieder geval heel veel sterkte en succesliefs,Usha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 20 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2006 Hoi Ondermijntje,Ja wat moet ik zeggen na je relaas. In ieder geval welkom hier bij alle andere lotgenoten. Je leest al een tijdje mee, dus je moet gezien hebben hoeveel goede resultaten er al geboekt zijn bij lotgenoten met diverse achtergronden. De meesten van ons, ook ikzelf, volgen de internetbehandeling van tactus, kan je dit ook aanraden. De rest moet jezelf doen met ondersteuning van ons. We rukken regelmatig uit met de gremlinverdelgers of om je een aai over je bol te geven of een feestje ergens te organiseren. Dus schroom niet, maak van je hart geen moordkuil en geef ook ons tips en ondersteuning, zeker gezien het scala aan hulpverlening wat je zelf al hebt doorlopen. Tips zijn hier meer dan welkomSucces en sterkte CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 20 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2006 Lieve Ondermijntje,Bedankt voor je heldere verhaal, waarin velen zich zullen herkennen. Ik in ieder geval wel. Welkom op het forum!Je klinkt als het type mens wat (net zoals ik) graag dingen beredeneerd. Voor mij geldt dat ik hierdoor altijd een uitweg kon vinden waarom ik wel zou drinken. Met behulp van Tactus en dit forum ben ik aan het leren dat beredeneren voor mij te laten werken, dus weg van het drinken te redeneren. Verder heb ik geleerd dat ik niet overal verantwoordelijk voor ben, en op tijd moet loslaten als iets buiten mijn macht ligt. Soms gewoon accepteren dat je iets niet kunt oplossen, en dat je daardoor geen slechter mens bent. En ik heb geleerd dat er geen enkel probleem is wat met drinken is op te lossen. Stoppen met drinken haalt je andere problemen niet weg, maar je ziet ze wel helderder (en in redelijk perspectief, want oh wat zijn we schuldbewust als we drinken), en dat is in ieder geval een goed begin om een oplossing te vinden.Het klinkt alsof drank tegelijkertijd je vloer én je plafond is, alle emoties en gevoelens zijn een aanleiding om te drinken. Ook hier herken ik heel veel in. Wat is dat toch, dat we niet genoeg hebben aan de rust binnen onszelf en er iets van buitenaf aan moeten toevoegen om het draaglijk te maken?Wat je ook gaat doen (Tactus of niet bedoel ik), in ieder geval hartelijk welkom op het forum, ik denk dat je er veel aan hebt. Ik zie dat je in ieder geval graag schrijft, dus dat is meegenomen...Ik denk dat je er veel aan hebt, en wij aan jou!Liefs,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zilverlijntje Geplaatst 20 juli 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 juli 2006 Delete Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 20 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2006 Hoi Ondermijntje of moet ik zeggen Eigenwijsje;)Jij bent eigenaar van het probleem, alleen we hebben hier ook heel wat verstokte alcoholdrinkers, waaronder ikzelf, die echt baat helpen bij de internetbehandeling. Misschien krijg je hier wel inzichten die je eerst niet had? Wil je deelnemen aan de internetbehandeling dan moet je iedere dag proberen of je terecht kan, zo is het hier al bij meerdere deelnemers gelukt.A verdooft alles, mee eens, zonder A worden ze ineens super groot, alleen misschien kan je ze nu toch aanpakken en in hapklare brokken verwerken voor in je rugzak. Zo'n rugzak gaat maar uitpuilen en dat moet een mens toch niet willen. Het is prettig als je rugzak weer te tillen is en je komt zoveel sterker uit de strijd als je de emoties durft te ondergaan.Wat je ook beslist ik wens je heelveel sterkte. En kom om hulp vragen als het mis dreigt te gaan, we komen echt langs, virtueel dan, en blijf dan aan de lijn.liefs CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 20 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2006 Lieve Ondermijntje,De eerste dagen reageerde ik ook emotioneel op de berichten op het forum, natuurlijk vooral als die aan mij gericht waren. Ik heb dat zelf als iets positiefs gezien, er kwam blijkbaar vanalles los wat ik een hele tijd ontkend had, of in ieder geval verdrongen. Je hebt een hele belangrijke stap gezet door hier te komen.Verder is het volgens mij belangrijk om niet teveel ineens van jezelf te vergen. Als je nu wilt stoppen, prima! Als je daar langer over wilt doen, of voorlopig alleen minderen, ook goed. Het is belangrijk om jezelf een eerste doel te stellen wat redelijkerwijs haalbaar is. Velen van ons (ik dus ook) hebben in het verleden heel vaak doelen gesteld die te ver weg lagen, waardoor ze heel moeilijk te bereiken waren. In onze overmoed (en de wil om voor eens en voor altijd de situatie te veranderen) zijn we vaak geneigd om radicale doelen te stellen. Als er dan iets tussen komt --want dat kan gebeuren-- is dat hele grote doel ineens uit het zicht en vallen we des te dieper. Misschien helpt het om voor jezelf eerst eens een doel te stellen voor een dag, of drie dagen, of een week. Of liever nog: eerste doel: één dag. Gaat dat goed, dan put je daaruit kracht om naar je tweede doel te gaan: drie dagen. Enzovoort. En verder moest ik weer leren om mezelf een schouderklopje te geven als het goed gaat. Na één dag jezelf dus ook echt belonen (want hoe we onszelf op onze kop moeten geven dat weten we wel).Leren lief zijn voor jezelf dus...Liefs,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zilverlijntje Geplaatst 21 juli 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 juli 2006 Delete Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden