Spring naar bijdragen

Hoi ben nieuw hier en door zo gauw te lezen hoor ik hier misschien niet helemaal

missLoa

Aanbevolen berichten

Nou ik ben nieuw hier dus ben op deze site gekomen want een vriend van mij wie ik nu 2 jaar ken is alcohol verslaafd. Hoop door op deze forum te lezen hem beter te kunnen helpen en te begrijpen. Hijzelf is eigenlijk echt degene wie eronder lijd. En hij durft er verder met niemand over te praten. Maar wat is jullie motivatie geweest om te stoppen? Want hij durft namelijk geen stap te doen naar professionele hulp en hij heeft al weleens geprobeerd te stoppen en kreeg zelfs last van ontweningverschijnselen en dat is hem toen 2 weken gelukt. Ik hoop dat ik hierdoor niemand beledig. Want ik vind het knap dat jullie erover durven te praten en er iets aan doen. Hoop dat jullie advies kunnen, willen geven. Met vriendelijke groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Best MissLoa,

Bedankt voor je bericht. Het is lief dat je je vriend op deze manier wilt helpen. Of het voor hem de beste manier is weet ik niet zeker.

Misschien kun je hem eens vertellen over dit forum en de internetbehandeling. Velen van ons hebben er veel baat bij. Het kan misschien geen kwaad om eens te kijken. Het is anoniem en hij is nergens toe verplicht, maar misschien helpt het hem om verhalen van anderen te lezen, zodat hij ziet dat hij niet alleen staat in zijn probleem.

Wat je schrijft klinkt bekend. Veel mensen (waaronder ikzelf) hebben al vaker geprobeerd om hun alcoholgebruik onder controle te krijgen, maar vaak lukt dit niet of niet voor langere tijd. De ontwenningsverschijnselen waar je over schrijft kennen we ook allemaal, maar die zijn van voorbijgaande aard.

Ik hoop dat je vriend een keer langskomt op het forum, al is het alleen maar om eens te kijken hoe het is, dan kan hij later nog beslissen of hij er op deze of een andere manier iets aan wil doen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt,

Groetjes,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Loa

Knap en sterk van jou dat je hier schrijft, het siert jou en ik vind het bijzonder dat je dit inniatief neemt, maar waar we naar toe moeten is dat je vriend hier durft te schrijven he.
Vertel het hem maar dat het hier volkomen anoniem is en dus het meest laag drempelige wat er maar kan zijn voor hem, veel makkelijker nog dan het jou vertellen, of een dokter aanspreken, zeg het hem maar dat we hier zijn voor hem, en werkelijk een verschil kunnen maken in meer levens geluk voor je vriend en daarmee ook voor jou.

groetjes Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha MissLoa,

Die vriend van jou mag wel heel blij zijn dat hij een vriendin heeft zoals jij. Goed van je dat je hier naar toe bent gekomen. Je hebt nu gezien hoe het hier op het forum toegaat. Absoluut anoniem, iedereen heeft hetzelfde probleem, kent de ontwenningsverschijnselen en weet hoe moeilijk het is. Voor de een gaat het stoppen met vallen en opstaan, voor de ander gaat het stoppen goed en kan zich iedere keer weer motiveren om de A te laten staan, anderen hebben een gulde middenweg gevonden.

Maar iedereen vindt steun in elkaar, bij elkaar en met elkaar. Veel van ons volgen ook de internetbehandeling, kan ik je vriend zeker aanraden. Laat hem maar eens meelezen op het forum, hij kan eventueel ook en PB[persoonlijk bericht] sturen naar iemand voor meer uitleg.

Wens jou en je vriend sterkte en succes met zijn beslissing.

gr. CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De beste tips zijn hierboven al genoemd. Laat je vriend eens een kijkje nemen op www.alcoholdebaas.nl. Dat is dus de online therapie van Tactus. Hier ben je totaal anoniem, en kun je samen met een vaste hulpverlener kijken naar je drankprobleem, Het is geen therapie in de zin dat je hele verleden naar boven gehaald wordt maar meer een soort cursus hoe om te gaan met alcohol en beter nog: de baas te worden over alcohol... er is maar 1 reden voor hem om dat te doen, en dat is dat hij ook echt iets wil gaan DOEN met zijn gedrag. Jij zal dan ook niet al die stappen moeten ondernemen maar hij, je kan hem daarbij wel steunen, dat zou alleen maar heel fijn zijn!

sterkte en ik hoop idd ook dat je vriend hier een keer komt meekijken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi missloa,

Welkom op het forum, je vriend mag zich inderdaat erg gelukkig prijzen met een vriendin zoals jij.
Het is inderdaat zorg dat je vriend hier op het forum komt, het voordeel van het forum is dat het annoniem is en daardoor erg laagdrempelig is.
Je zou eens kunnen proberen je zelf in te loggen op het forum als je vriend thuis is zodat hij eens "stiekem"kan meekijken.
De motivatie van de mensen om zich aan te melden bij het forum zijn heel verschillend, maar één ding hebben we allemaal gemeen met elkaar en dat is het stoppen/minderen met drinken.
Hoop dat je vriend zich spoedig laat horen op het forum.

groetjes wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen bedankt voor jullie reacties en over die internet behandeling daar had ik hem ook al op gewezen maar daar is een wachtrij voor en heb dan ook mijn mail ingevuld voor als ze plek hebben dan kan ik het aan hem doorgeven en zal zeker over deze forum vertellen(maar hij had zelf ook al wel zijn mail ingevuld voor die behandeling). Want jullie maken inderdaad precies hetzelfde mee en zijn ook gewoon mensen wie nog vriendelijk zijn en steun bieden. Zal hem op deze forum wijzen als hij terug is van vakantie en erbij vertellen dat hij echt anoniem blijft. Hopelijk word daardoor de stap kleiner om deze forum te bezoeken. (en we dachten trouwens dat je eigen aangemeld moest hebben voor die behandeling om op de forum terecht te kunnen. Is nu dus anders gebleken.) Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...