Spring naar bijdragen

Na 10 jaar is het mooi geweest


Martin96

Aanbevolen berichten

Ik ben Martin 25 jaar. In 2022 moet ik van mezelf echt stoppen met doordeweeks te drinken, alleen nog op vrijdag en zaterdag.

Vanaf mijn 15e vond ik het al heerlijk om met vrienden op feestjes te drinken, zelfs de kater de dag erna vond ik leuk. Het speelde wellicht mee dat drank thuis ‘normaal’ was bij mijn vader. Bij het koken dronk hij een biertje en bij het eten een wijntje. Mijn broertje en ik vonden het te gek om op 10 en 13 jarige leeftijd af en toe alcoholvrij bier te krijgen. Mijn ouders zijn gescheiden, mijn moeder is juist anti drank. 

Drinken op feestjes voelde heerlijk, en eenmaal 16 hing drinken niet meer af van feestjes. Er stond een krat bier op het balkon thuis waar ik vanaf 16 jaar van mocht drinken en ieder weekend ging ik met vrienden op stap. Dit is ook het moment dat ik ben begonnen met pakjes kopen om te roken in plaats van af en toe te beatsen. Ook was 16 de leeftijd waarop blowen leuk werd. 

Op school, thuis, in sociale kringen ging alles goed, ik was gelukkig, dat is ook een reden waarom ik nogsteeds terugkijk op een onschuldige periode. Achteraf gezien is er 1 moment geweest dat niet zo onschuldig was, toen op mijn 16e onze hond overleed was ik alleen thuis en ben toen bier gaan drinken, waarom weet ik niet.

Tot mijn 18e ging dit zo door, alles ging goed en was leuk. Ik ging in een hotel werken waar na werktijd flink werd gedronken, en startte ook met mijn hbo studie. Het werk en school gingen goed, heb mij er opgewerkt en inmiddels ook mijn diploma gehaald. Wel dronk ik bizar veel deze periode. Met klasgenoten dronk ik door de weeks soms tot diep in de nacht, en in het weekend dronk ik als (bijna altijd) brakke barman tijdens het werk om boven de kater te komen, en ook gezellig na het werk wanneer we met collega’s tot diep in de nacht op stap gingen. 
 

Ik werkte hard op het werk en deed een beetje mn best op school en floot door het leven heen. Als barman ontmoette ik mijn vriendin, zij kwam werken in het restaurant. We waren 20 toen we elkaar ontmoette. 
 

Inmiddels zijn we 5 jaar verder, wonen we samen en hebben we een prachtige dochter van 2. Ik ben intens gelukkig thuis, heb na een lastig corona jaar nu een leuke baan, maar drink nogsteeds iedere dag. Dit jaar wil ik stoppen met doordeweeks drinken, de laatste dag dat ik niet heb gedronken kan ik mij in 2021 niet herinneren. 
 

Ik ben gigantisch blijven hangen in het drankgebruik uit mijn tienerjaren. Iedere dag heb ik een enorme behoefte om het liefst vanaf 17.00 6 biertjes te drinken en daarna een flesje wijn, en dat doe/deed ik ook. Ik ben er klaar mee, het voelt als normaal, maar ben er klaar mee iedere dag een pakje sigaretten leeg te roken, minimaal 8 glazen per dag te drinken. En bij feestjes met vrienden gemakkelijk 20 glazen weg te tikken en nog recht te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...